Remote installation services

Pagina: 1
Acties:

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:36

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Topicstarter
Heb een win2k domein met op de domaincontroller RIS.
Met de optie om een RIS bootflop te maken... mijn netwerkkaart wordt niet (officieel) ondersteund. (volgens Microsoft) Weet iemand hoe je de drivers zo kan modden, zodat je wel kan netwerkbooten. Om vervolgens de server het nieuwe systeem te laten installeren. Ik heb op de server al driver gemod van een netwerkkaart, door de drivers van mijn netwerkkaart ervoor in de plaats te zetten.
Geen resultaat (Ik heb overigens wel een netwerkbootflop waarmee ik normaal de share kan benaderen; de applicatie die zorgt voor het laden van de setup (risprep.exe) wordt natuurlijk niet ondersteund door DOS.) Het lijkt of de drivers ergens anders vandaan komen als vanuit de oorspronkelijke folder.
(Het is dus geen .inf of .dos filetje) De RIS DISK is wel te openen maar niet te ontcijferen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-07 09:07

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Als je netwerk kaart een network boot support heb je de hele flop niet nodig. Je moet dan ff in je bios zetten dat ie over het netwerk mag booten.

Tijdens de boot aangeven dat je een netwerkboot wil doen, en dan op F12 (wijst voor zich als je bezig bent)

Als je netwerkkaart geen bootrom heeft, moet je dus nog ff naar de (online)winkel voor een andere NIC.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als je een windows 95 station hebt draien met zo'n netwerkkaart, dan kan je de .dos driver daarvandaan gebruiken op die bootflop.
Misschien wel nog ff de protocol.ini en of de andere files bekijken of er wordt verwezen naar die file.
Zo heb ik regelmatig goede netwerkboot floppen gemaakt, voor de 3Com 905. met de instellingen van de 3C509b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Hij heeft het niet over netwerk opstart schijven maar RIS disk. Deze kan je geen extra drivers toevoegen staat hij niet in het lijstje jammer maar helaas.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat start die RIS disk dan :?
Of draait dat niet onder een DOs versie..
* Equator fell through the basket ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 29-11-2002 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Jups, als je NIC van netwerk kan booten, kan je de 2e F12 omzeilen door dit te doen:
On some systems, you can configure the PXE negotiation so the user must press F12. In this case, the user must press F12 twice — once to activate the PXE negotiation and a second time when the RIS server responds. If your clients all support the F12 capability, you can replace the Startrom.com file in the Oschooser\I386 directory with Startrom.n12 (No F12) to skip the need to press F12 the second time.
En Muppet, je kan wel netwerkkaarten toevoegen in RIS, dit doe je dus door handmatig drivers te schrijven, "eig nadeel, je moet kunnen proggen {volgens mij was het gewoon C }"
De RIS diskkette bevat de volgende dingen om RIS Client Interface Wizzard op te starten
1. Client A starts and sends out a DHCP Discover packet requesting an IP address and a RIS server. In this same packet, the client also sends out its Globally Unique Identifier (GUID). If the DHCP and RIS servers are on the same computer, all of this requested information is provided in the initial reply.\

2. If DHCP and RIS are on separate computers, the client sends out another DHCP Discover broadcast to contact a RIS server.

3. The RIS server (using the Boot Information Negotiation Layer (BINL) service) contacts the Active Directory™ service to see if the client is a “known” client. Known clients are computer systems that are pre-staged to Active Directory. The process of pre-staging client computers is covered in the “Pre-Staging Client Computers” section of this white paper.

4. Active Directory then checks the client settings to see if the RIS server can install this client. If the RIS server can service the client, it sends the client the necessary files to begin the boot process.

5. After the boot process begins, the CIW screens are downloaded and the installation begins.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 18476 op 29-11-2002 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Topicstarter
Ben naar de NICwinkel geweest en NIC met PXE BootROM gestoken in PCI slot in comp. Hij gaat als een speer en heb met de intelli mirror een heel werkend systeem met applics. Ik kan niet proggen, wel installeren en configureren en kopen!! lekker korte en bondige replies
Goeie support guys en dolls

Deze kan op slot...

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
Hoi,

ik ben bezig met een RIS server.
ik heb een werkende windows xp pro nl image.

momenteel werken we met een boot cd en een ghost image van een winpe image.
als de windows xp installatie klaar is met installeren dan krijg je een venster op je desktop van Sysprep, als wij als klaar zijn met installeren dan klikken we op het knopje "opnieuw verzegelen" zodat onze klant als hij zijn pc opstart z'n serie code en naam zelf moet invullen.
Dit scherm krijg ik niet bij de ris server.
In de unattended file staat een serie nummer en word ook automatisch ingevuld met installeren.
Hoe maak ik de met ris geinstalleerde pc nu klaar voor de eind gebruiker?

Kan iemand mij helpen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Topicstarter
De pc is klaar als de machine ge RIS -ed is.
Je moet dan alleen nog de applicaties installeren (tenzij je een goed scripter bent/in dienst hebt die automatisch ook de applicaties in je RISimage kan bouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19
arjanv schreef op 28 juli 2004 @ 17:21:

momenteel werken we met een boot cd en een ghost image van een winpe image.
als de windows xp installatie klaar is met installeren dan krijg je een venster op je desktop van Sysprep, als wij als klaar zijn met installeren dan klikken we op het knopje "opnieuw verzegelen" zodat onze klant als hij zijn pc opstart z'n serie code en naam zelf moet invullen.
Dit scherm krijg ik niet bij de ris server.
In de unattended file staat een serie nummer en word ook automatisch ingevuld met installeren.
Hoe maak ik de met ris geinstalleerde pc nu klaar voor de eind gebruiker?
Zie ook [rml][ Howto] Ris[/rml] en google.com hier staat genoeg over op over dit onderwerp. Je moet er even rekening mee houden dat de manier van werken in ris anders is. In de howto ben ik uitgegaan van een kale installatie zonder user input, het nadeel is dat de ula dan ook nog in de netwerk boot draait... Waardoor je de ris server daarna nog nodig hebt, dit is lastig.

Ris kent echter ook een optie om te "imagen" hiermee kun je ook je image verzegelen. Je moet hier even voor op technet zoeken, daar staat heel veel over ris.

offtopic:
Hoi, Thankz is niet nodig wij tweakers groeten elkaar altijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
Hoi,
bedankt.

ik heb al een werkende installatie van windows xp volgens msfn.org.
windows updates en applicaties enz.
kan je deze overbrengen naar een ris server?

ik bebruik een winbom.ini hier staat dit in, kan ik dit ook nog gebruiken
[OemRunOnce]
"WindowsUpdate","""\\ghost_server\d\install\hotfixes.cmd"" "
"Software Installer...","""c:\temp\installer.bat""
"Beeldscherm Instellen","""c:\Sysprep\video.bat""
"Tijdelijke bestanden verwijderen ","""\\ghost_server\d\install\cleanup.bat""
"Windows XP opnieuw opstarten","""\\ghost_server\d\install\reboot.bat""

of moet ik dit nu vanaf RunOnceEx.cmd starten?

ik heb riprep ook geprobeerd en het maken van een image werkt wel. en trerug zetten lukt ook, en de gebruiker moet dan het serie nummer invullen e.d.
maar met opk installatie ziet het er grafisch heel anders en duidelijker uit voor de klant. je kan dan ook nog je eigen logo laten weergeven

en kunnen ook automatisch drivers worden geïnstalleerd?
zo deed ik dit voor heen met winbom.ini
[PnpDrivers]
\\ghost_server\d\drivers=drivers

[PnPDriverUpdate]
TargetRoot = %windir%
UpdateInstalledDrivers = Yes

De benodigde drivers werden automatisch geïnstalleerd.

Weet iemand een goede nederlandse plek met forums bv over ris?

thanks

[ Voor 36% gewijzigd door arjanv op 29-07-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19
Hier op het forum hebben we ook een search, http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart daar staat wel veel over ris en drivers.

Mischien is het een goed idee om de white papers eens door te lezen, hier staan bijna alle problemen in, ook RunOnce deze kun je gewoon in het ristndrd.sif bestand, zoals ook in de howto staat.
Pagina: 1