Ik heb gisteren v/a stage3 gentoo 1.4rc1 geinstalleerd, hierbij kreeg ik bij een aantal builds al wat errors, die ik zelf op kon lossen door of apart wat dependencies te emergen of andere versies te pakken.
Ik heb na het installeren van een groot deel van de door mij benodigde software nog een
) .
Als ik nu probeer iets te emergen krijg ik de volgende error output (Ik heb hier als voorbeeld maar fping gepakt):
tar kan blijkbaar wel inpakken (ook icm gzip), maar als ik iets wil uitpakken stoot ik weer tegen een error aan:
En nu?
Ik heb na het installeren van een groot deel van de door mij benodigde software nog een
code:
gedraaid. Deze kwam bij gcc 3.2 niet verder. Andere versie, hetzelfde probleem. Hij kon de ${WORKDIR} niet meer legen en hing. IK ben na wat zoekwerk erachtergekomen dat mijn tar waarschijnlijk broken is nu. (Eventueel niet compatible met de nieuwe glibc o.i.d. die op mijn systeem staan 1
| emerge -u |
Als ik nu probeer iets te emergen krijg ik de volgende error output (Ik heb hier als voorbeeld maar fping gepakt):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| sebas sebas # emerge fping Calculating dependencies ...done! >>> emerge (1 of 1) net-analyzer/fping-2.4_beta2-r1 to / >>> md5 ;-) fping-2.4b2_to.tar.gz >>> Unpacking source... >>> Unpacking fping-2.4b2_to.tar.gz tar: fping-2.4b2_to: Cannot mkdir: Input/output error tar: fping-2.4b2_to/README: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/stamp-h.in: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/COPYING: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/ChangeLog: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/INSTALL: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/Makefile.am: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/Makefile.in: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/acconfig.h: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/aclocal.m4: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/config.h.in: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/configure: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/configure.in: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/install-sh: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/missing: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/mkinstalldirs: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/fping.c: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/options.h: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/linux.h: Cannot open: No such file or directory tar: fping-2.4b2_to/fping.8: Cannot open: No such file or directory tar: Error exit delayed from previous errors !!! ERROR: net-analyzer/fping-2.4_beta2-r1 failed. !!! Function unpack, Line 24, Exitcode 2 !!! failure unpacking fping-2.4b2_to.tar.gz |
tar kan blijkbaar wel inpakken (ook icm gzip), maar als ik iets wil uitpakken stoot ik weer tegen een error aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| sebas tmp # tar xvzf /usr/share/gettext/archive.tar.gz archive/ archive/ABOUT-NLS,v archive/intl/ archive/intl/ChangeLog,v tar: archive/intl/ChangeLog,v: Cannot open: Input/output error archive/intl/Makefile.in,v tar: archive/intl/Makefile.in,v: Cannot open: Input/output error archive/intl/VERSION,v tar: archive/intl/VERSION,v: Cannot open: Input/output error archive/intl/bindtextdom.c,v[...] tar: archive/intl/dcgettext.c,v: Cannot open: Input/output error tar: Error exit delayed from previous errors sebas tmp # |
En nu?
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.