modfraude?

Pagina: 1
Acties:

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~fransen_stefan/modfraude.png

Vooral de laatste +1 ondergewaardeerd vind ik erg vreemd, ook de 0 inzichtvol die als 2e gegeven wordt, maar dat kan ook prima toeval zijn. Ik mod 'em wel ff naar 1 ofzo, maar het lijkt er de laatste tijd wel vaker op dat er gefraudeerd wordt met moderaties, maar veel helpen zal het toch niet >:)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Jezus right @ the moment gaat de hele draad in hoog tempo omhoog, bijna allemaal niets-toevoegende oneliners. * MM in the counterattack

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke draad dan? Ik wil wel helpen, maar aan de hand van een reactie wordt het toch moelijk zoeken.

laat maar, ik heb hem al gevonden: klik

edit:
Ik ben er geweest, maar veel interessants staat er eigenlijk niet in die draad, veel weinigzeggende reacties die voor het overgrote deel op 0 of 1 staan. Voor nu vind ik hem er mooi bijliggen.

[ Voor 75% gewijzigd door Harm op 28-11-2002 23:36 ]

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
oef modders in de counter attack, er staat nu eigenlijk geen enkele post boven de 1 :D

[ Voor 3% gewijzigd door Teckna op 28-11-2002 23:36 ]

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
ja het is nu wel ff wat overdreven ja... ramH klik de volgende keer eens op de "em" in mijn topicstart ja die ene met dat lijntje eronder wat alle links ook hebben :P

edit: het valt overigens wel mee met het gefrauderen, ik heb even bij de reactie van deheer lucid van de afgelopen weken gekeken en daar valt het wel mee.

[ Voor 33% gewijzigd door MM op 28-11-2002 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ik vraag me alsnog af hoe zoeits kan gebeuren. De laatste tijd vliegen er wel meer draden de lucht in. Ik kan me niet voorstellen dat dit door modjes gebeurd, maar ik kan me tegelijk niet voorstellen dat niet-modjes de disipline hebben met zegge drie man draden omhoog te gaan modden.

Enige overgebleven mogelijkheid die ik zie is dat het dus idd toevallig is en dat (meerdere) mensen gewoon (voor de lol?) omhoog modden zonder er verder echt aandacht aan te besteden. Over 'georganiseerde' fraude zou ik niet spreken omdat dit gewoon te onwaarschijnlijk is IMO.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:07

botoo

💀 too old to die young

* botoo vermoed dat de oorzaak in vriendjespolitiek gezocht moet worden.

Nu kan je dit natuurlijk uit gaan zoeken (admin nivo), maar dat kost tijd en je kan jezelf vervolgens afvragen wat je met die gegevens moet doen. Er zullen ongetwijfeld meerdere vriendjes clans zijn, dus de vinger is moeilijk op de zere plek te leggen.
Wmb modden we die overgewaardeerde draadjes gewoon terug naar de gewenste hoogte.

In de PM toekomst zou de PM dergelijke postings gewoon moeten kunnen resetten, lijkt mij sim-pel en doeltreffend :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 23:08
Jimmy Pop schreef op 29 november 2002 @ 10:32:
Enige overgebleven mogelijkheid die ik zie is dat het dus idd toevallig is en dat (meerdere) mensen gewoon (voor de lol?) omhoog modden zonder er verder echt aandacht aan te besteden. Over 'georganiseerde' fraude zou ik niet spreken omdat dit gewoon te onwaarschijnlijk is IMO.
Ik denk ook eerder aan toeval. Volgens mij wordt er vaak een tag gegeven zonder naar de score te kijken. Dan staat iets binnen no-time op +4.

Bovendien, zoveel topics met zoveel reacties. Als je eens een steekproef zou houden en wat statistiek erop los zou laten, ik denk niet dat je dan significante resultaten krijgt die fraude zullen aantonen.

Trouwens, als er echt clans zouden zijn die elkaar omhoog modden, zou dat de mod-force dan niet een keer opvallen? Dan zouden toch telkens dezelfde namen moeten terugkomen? 't Kunnen er nooit veel zijn, moet opvallen. Ik heb daar nog niks van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Trouwens, als er echt clans zouden zijn die elkaar omhoog modden, zou dat de mod-force dan niet een keer opvallen? Dan zouden toch telkens dezelfde namen moeten terugkomen? 't Kunnen er nooit veel zijn, moet opvallen. Ik heb daar nog niks van gezien.
Je kunt helaas niet zien wie een bepaalde moderatie heeft verricht, dus iets dergelijks zal niet snel opvallen. Ik denk overigens dat het met modfraude wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
polaris schreef op 29 november 2002 @ 15:15:
[...]

Je kunt helaas niet zien wie een bepaalde moderatie heeft verricht, dus iets dergelijks zal niet snel opvallen. Ik denk overigens dat het met modfraude wel meevalt.
Klopt, maar ik neem aan dat ze dan ELKAAR omhoogmodden. Degene met de +4 hoort er dan bij, simpel. Dan kun je ze dus wel herkennen. Dit in geval als er al sprake is van fraude, wat nog niet is bewezen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Als er al fraude is is dit het best tegen te gaan door gewoon vanuit TMF uit te zorgen dat dit tot niks leidt (onze dagelijkse bezigheid btw ;)).

Als men het echt doet om het karma en dit krijgen ze niet doordat het toch weer net zo hard omlaag gemod wordt dan denk ik dat de lol/moeite er snel af is :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vriendjespolitiek of fraude kan goed. Hij/Zij heeft iig. meer reacties gehad met een absurt hoge beoordeling (in het begin teminste, vervolgens naar beneden gehaald door 'neutrale' modders). Voorbeeldje
Als er al fraude is is dit het best tegen te gaan door gewoon vanuit TMF uit te zorgen dat dit tot niks leidt (onze dagelijkse bezigheid btw ).
Idd, gewoon naar beneden halen die zut :)

[ Voor 5% gewijzigd door Laurent op 29-11-2002 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
Aikeleer schreef op 29 november 2002 @ 17:55:
Vriendjespolitiek of fraude kan goed. Hij/Zij heeft iig. meer reacties gehad met een absurt hoge beoordeling (in het begin teminste, vervolgens naar beneden gehaald door 'neutrale' modders). Voorbeeldje
Ok, ik heb voor de 'fun' even de reactiehistorie van lucid bekeken. Dat voorbeeldje lijkt me eerder een uitzondering. Als er sprake zou zijn van fraude zou dat wel meer opvallen in de historie denk ik zo. Ik denk dat we hier op spoken aan 't jagen zijn.... (no offence tegen Spook uiteraard ;) )

Neemt niet weg dat er wel fraudeurs kunnen bestaan natuurlijk, alleen in dit geval denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
JAVA-Doctor schreef op 29 november 2002 @ 18:35:
[...]

Ok, ik heb voor de 'fun' even de reactiehistorie van lucid bekeken. Dat voorbeeldje lijkt me eerder een uitzondering. Als er sprake zou zijn van fraude zou dat wel meer opvallen in de historie denk ik zo. Ik denk dat we hier op spoken aan 't jagen zijn.... (no offence tegen Spook uiteraard ;) )

Neemt niet weg dat er wel fraudeurs kunnen bestaan natuurlijk, alleen in dit geval denk ik niet.
Daar was ik zo'n 19 uur eerder mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Dat 'draadjes in de lucht vliegen' heeft er gewoon mee te maken dat tig mensen tegelijk aan het modden zijn.... modden is gewoon even populair..

Op andere momenten komen draadjes niet overeind..

Hou eens het aantal mensen ingelogd in de gaten.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Topicstarter
Ik ga nieuwe draadjes iig niet fanatiek omhoog modden, omdat ik weet dat het toch vanzelf meestal wel gebeurt.

Pagina: 1