[W2K] GeForce 2 GTS -> scramble beeld

Pagina: 1
Acties:

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voorgeschiedenis:
Ik had eerst een G400DH met 32MB die heel af en toe (1x per maand) een scrambled beeld geeft en dan vast liep (voornamelijk in games). Dit kon ik meestal oplossen door even de kast open te zetten en de boel even af te laten koelen. De laatste tijd werd de boel trager en werd de kaart gewoon simpelweg geweigerd door games (de nieuwe dus ;) ). Omdat ik eigenlijk wil kijken of de GeForceFX haalbaar is heb ik nu een Asus V7700 GeForce 2 GTS met 32MB gekocht als een soort van tussenkaartje. Deze kaart heb ik werkend gezien bij de jongen van wie ik em kocht en ik heb er drie dagen mee gespeeld zonder dat er problemen waren. Daarna kwamen de problemen.

Probleem:
Ineens begon de kaart een lichte vorm van het scrambled beeld te geven terwijl ik gewoon op de desktop bezig was, daarna bleef m'n muziek even hangen, het beeld werd zwart en daarna was alles weer normaal. Dit ging zo een beetje door en elke keer werd de scramble heftiger en na een keer of 5 a 6 loopt ie helemaal vast. Ik kan nu dus eigenlijk ook niet meer werken met W2K omdat ie steeds dat beeld geeft en uiteindelijk vast loopt. Het vreemde is eigenlijk dat ie het onder RH-linux wel gewoon doet.

Dit is dus een lichtere vorm van het scramble beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/mf/scramble.jpg

Wat ik al gedaan heb:
- Nieuwste detonator drivers (41.09), hoewel ik dit betwijfel omdat alleen maar de 40.72 had gebruikt en daar heeft ie 3 dagen mee gewerkt.
- Moederbord bios geupdate
- W2K was een vrij verse install (lees 3 dagen oud).
- Cooling, hoewel ik niet denk dat dat het is want ik heb nu 40CPU, 27MB en 49 voor de geforce

De huidige hard/software:
- AMD Athlon 500 (Slot A)
- Asus K7M
- 256MB
- Windows 2000 Pro

Iemand een idee ? Ik namelijk niet meer ;(

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

Ik denk dat je geheugen aan het overlijden is.

• AcXeller
  • Niet online
Zou die het dan ook niet onder linux moeten doen ? Draai zowel in W2K als linux op 1024x768 dus het lijkt me niet dat windows het ene gedeelte van het geheugen aanspreekt en dat linux een totaal ander gedeelte aanspreekt.

Mijn YouTube kanaal

• AcXeller
  • Niet online
Kwam nog op het idee dat het kaartje misschien was overgeklokt of zo iets. Ben op zoek gegaan naar een tweak util en het leek er op dat alles normaal was. Wat ik echter ook zag was dat er een apart gedeelte was voor de AMD Irongate chipset, dit bleek dus de AMD 751 te zijn die ook op mijn asus K7M zit.

Even gegoogeld -> er blijkt dus een probleem met geforce kaarten te zijn en de AMD Irongate chipset. Hierdoor kan de kaart niet op AGP2x draaien en blijft dus automatisch op 1x staan. Dit word dus zo gedaan vanwege stabiliteit problemen, gelukkig kon ik met dat progje ook gewoon hard instellen welke agp ik wil gebruiken (2x dus). Met 1x had ik dus het boven beschreven probleem en nu met 2x draait ie al 4 uurtjes goed. Hoop dus dat ie het nu goed blijft doen.

Het progje heet trouwens GeForceTweakUtility

Zou alleen nog wel willen weten waarom die het nu met 2x AGP gewoon doet (tot nu toe dan :) ) en met 1x niet. Lijkt mij dat de kaart namelijk minder zwaar wordt belast met AGP1x.

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

Tuurlijk is het niet het geheugen, maar gewoon een ander soort probleem, waarschijnlijk haalt windows 2000 je kaart onderuit, heb je al eens wat oudere drivers geprobeerd?? Bijv. Detonater 29.42 (www.3dguru.com) Maar als hij op AGP 2x goed draait is er toch niet aan de hand, anders heb je al AMD AGP drivers vernieuwd???