Heb hier een Redhat 8.0 server staan met apache die bij meer dan 1000 connecties op hol slaat. Ik denk zelf dat het een memory lek is. Zijn er tooltjes om dit te testen?
- hoeft niet aan geheugen te liggen
- memory leak heeft niks met bad ram te maken
- je Dimmetjes test je met memtest86(.com)
- pas evt. de titel aan....
- kijk in top voor het geheugengebruik van je processen
- memory leak heeft niks met bad ram te maken
- je Dimmetjes test je met memtest86(.com)
- pas evt. de titel aan....
- kijk in top voor het geheugengebruik van je processen
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Titel aangepast. Als aanvulling op pinockio:
- post relevante foutboodschappen
- post relevante logentries
- post relevante foutboodschappen
- post relevante logentries
Verwijderd
Hoe bedoel je 'op hol slaan'?
Als je gewoon bedoelt dat er niks meer door komt, dan is gewoon je up/download te laag.
pinockio: Mac fan?
Als je gewoon bedoelt dat er niks meer door komt, dan is gewoon je up/download te laag.
pinockio: Mac fan?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 22:50 ]
Ik kan hem top bekijken want ik ben niet on-site. HIj loopt zo ver uit de hand dat ik er niet meer in kom met SSH.
Nu zal ik het testen met dat memtest als ik on-site ben.
Nu zal ik het testen met dat memtest als ik on-site ben.
Verwijderd
1000 apache connecties? apache gaat standaard tot maar 255 processen, tenzij je dit zelf hebt aangepast en hercompiled.
Heb je genoeg geheugen? Een tekort aan mem en veel swappen kost enorm veel cpu en kan een server gemakkelijk omzeep helpen. Ik ken een 486 met 16mb ram die een keer 255 processen te verwerken kreeg. Ding overleefde dat wel, inloggen koste wel 15min.
Heb je genoeg geheugen? Een tekort aan mem en veel swappen kost enorm veel cpu en kan een server gemakkelijk omzeep helpen. Ik ken een 486 met 16mb ram die een keer 255 processen te verwerken kreeg. Ding overleefde dat wel, inloggen koste wel 15min.
kan me niet voorstellen dat het aan apache ligt eigenlijk......vertel eens wat meer, wat zijn de foutmeldingen.
Watvoor sites draai je, zijn ze statisch of dynamisch? staat ie in een colo en zo jah, bij welke provider? want je upstream kan ook wel gewoon vol zitten.
is het een out-of-the-box install van redhat 8.0 en apache?
Watvoor sites draai je, zijn ze statisch of dynamisch? staat ie in een colo en zo jah, bij welke provider? want je upstream kan ook wel gewoon vol zitten.
is het een out-of-the-box install van redhat 8.0 en apache?
Voor de duidelijkheid, Redhat 8.0 heeft standaard apache 2.x aanboord.
Post ook meteen even de config die je daar hebt staan.JMW schreef op 29 november 2002 @ 00:18:
Enkele vragen...
Een dual bak die vastslaat is een zwaarder probleem dan een single bak.
(Bij single kan 1 process over de zeik zijn, bij een dual moeten dat er dus minimaal 2 zijn)
Geheugen, 1GB geheugen geeft minder problemen dan 512MB, maar 6GB misschien weer meer....
(Tis ook altijd wat
Pagina: 1