[PHP] counter verbetering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Hallo allemaal.

Ik heb een tijdje geleden een hele leuke counter gemaakt met PHP en MySQL. Dit is opzich niet origineel (heb meerdere gezien).

Het principe is heel simpel. Ik heb een klein stukje PHP-code dat ik include in iedere pagina/bestand dat ik wil loggen. op die manier registreer ik de volgende gegevens:
IP adres , Referer adres (vorige pagina), taal , User Agent string , timestamp

Nu kan ik daar met andere scripts heel makkelijk een analyze over doen.

HET PROBLEEM
Ik moet de code in alle pagina's includen. Nu is dat geen probleem voor mijn eigen pagina's (die met PHP geschreven zijn), maar mijn zusje heeft ook een webpagina (plain HTML). Ik wil eigenlijk dat het mogelijk is om op een makkelijke manier ook mijn zusje de zelfde logfunctionaliteit te bieden.

Nu zou je zeggen... "maak gebruik van een plaatje". Maar dan kom ik in de knoop met het REFERER-adres.
Het enige probleem is het REFERER adres en het adres van de bezochte pagina. hoe kan ik deze, door het includen van iets simpels in de HTML (javascript? plaatje?). zijn er plekken waar ik hier meer info over kan vinden?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 22:12
Je kunt ook gebruik maken van iframe's of normale frames. Kan zo 123 niet zeggen wat voor effect dat heeft of het referer-adres.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

als je apache gebruikt zou je mod_include kunnen bekijken...

• Bart B
TheRookie schreef op 28 november 2002 @ 21:44:
als je apache gebruikt zou je mod_include kunnen bekijken...
Ik heb even doorgelezen, maar met mod include moet ik de pagina's alsnog allemaal aanpassen zodat ze een stukkie code executeren. Wat ik eigenlijk wil is, dat ik helemaal NIKS aan de files hoef te veranderen, en dat de nodige actie (schrijven in database) automatisch gebeurt.

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan het verkeerd begrijpen ofsow hoor :P

Maar mijn icon <--- is ook gewoon een plaatje en daarmee kan ik gewoon het adres van deze pagina uitlezen hoor, zie maar...

• Bart B
LeonT schreef op 28 November 2002 @ 22:38:
Ik kan het verkeerd begrijpen ofsow hoor :P

Maar mijn icon <--- is ook gewoon een plaatje en daarmee kan ik gewoon het adres van deze pagina uitlezen hoor, zie maar...
Inderdaad, jij kan daar die pagina mee uitlezen, maar ik de daarvoor bezochte pagina uitlezen. Jij kan dus niet zien dat ik vanuit mijn bookmarks naar deze pagina ben gekomen. DAT wil ik

[ Voor 2% gewijzigd door Bart B op 28-11-2002 22:43 . Reden: duidelijker ]

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het enige probleem is het REFERER adres en het adres van de bezochte pagina.....
daar doelde ik op, dit is toch het adres van de bezochte pagina, dus [rml][ PHP] counter verbetering[/rml] en die kan ik iig uitlezen.

Verwijderd

je kunt met javascript de referer opvragen met
document.referer, deze zou je dan als parameter mee kunnen geven aan het php script (dat het plaatje laat zien)

• Bart B
ik wil dus het zelfde kunnen lezen als dat ik nu kan op
http://beumer.xs4all.nl/bart/phplyzer
dus, zien welke pagina wordt bezocht, maar ook de pagina die voorafgaand bezocht is.
Dus ook als ik met een plaatje werk of met een andere include, dan wil ik kunnen zien wat de pagina die bezocht is voor het bezoek aan de pagina waar de include geplaatst is.

• Bart B
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 22:54:
je kunt met javascript de referer opvragen met
document.referer, deze zou je dan als parameter mee kunnen geven aan het php script (dat het plaatje laat zien)
Als ik een Javascript include op een pagina en de referer opvraag, krijg ik dan de pagina die het javascript include terug, of krijg ik dan de referen van de pagina waarop er geinclude wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Bart B schreef op 28 November 2002 @ 22:58:
Als ik een Javascript include op een pagina en de referer opvraag, krijg ik dan de pagina die het javascript include terug, of krijg ik dan de referen van de pagina waarop er geinclude wordt?
De referer van de pagina; de tweede mogelijkheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
Soultaker schreef op 29 November 2002 @ 01:56:
[...]
De referer van de pagina; de tweede mogelijkheid dus.
Mooi! daar ga ik mee aan de slag! maar niet nu... ben een beetje ziek ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 15:47

xshredx

iets als dit kun je doen (hier wordt met javascript de referrer, schermbreedte en kleurdiepte doorgegeven aan een php scriptje dat een 1x1 transparante gif terugstuurt, en deze statistieken opslaat samen met statistieken die ik door php laat bepalen (gebruikte browser, ...))

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11