Voodoo 2 + XP werkt niet met games

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
ik heb laatst nog ergens een voodoo 2 kaart op de kop getikt en deze in mijn celeron 400 met integrated vga kaart en windows xp gezet.

nu heb ik ff op www.3dfx.com gezocht naar de juiste drivers, maar ik kwam er niet helemaal uit. ik heb wel IETS gedownload maar dat gaf de eerste keer een I/O error oid, en de 2e keer gebeurde er nix.

nu staat hij verder wel in windows xp geinstalled onder "Voodoo 2 3D" oid. dus ik kies in Half-Life opengl->3dfx minidriver. maar als ik nu new game start dan blijft er loading in beeld staan (maw: hij maakt de overschakeling niet naar glide)

is er een voodoo 2 diag tooltje? of waar kan ik goede drivers downloaden voor voodoo 2 onder xp? (het is een Diamond Monster 2 3D)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Was het niet zo dat voodoo 2 niet compatible was met XP?

• CU2morO

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

CU2morO schreef op 28 November 2002 @ 21:09:
[...]

3dfx.com == voodoofiles.com :)
3rd party drivers :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• CU2morO
ik heb dus ook op www.hastec.nl gekeken (die driver heb ik dus gebruikt. die is speciaal voor de Diamond Monster 3D 2). maar moet ik ook die minigl pack er bij hebben? (150kb)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• CU2morO
arg, natuurlijk. soz lampje :> ik ben weer eens heerlijk scheef bezig

• CU2morO
die miniport driver had ook geen effect :( iemand nog ideeën?

• Collidor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 13:28

Collidor

Hoezo 'Dat kan niet!&#039

CU2morO schreef op 28 November 2002 @ 23:13:
die miniport driver had ook geen effect :( iemand nog ideeën?
>:) Geen VooDoo2 gebruiken?

Maar zonder dollen. Ik heb begrepen dat de VooDoo2 het onder Win2K (dus ook XP) alleen doet als je niet de doorluskabel gebruikt, maar direct een monitor op de Voodookaart hangt. (Hang me er niet aan op, ik heb destijds een GeForce gekocht omdat ik overging naar W2K. Daarmee waren al mijn problemen meteen opgelost).

System Specs

Verwijderd

Voor mijn ouwe voodoo 2 had ik win2k drivers gebruikt onder XP en het liep als een tiet !

• CU2morO
Collidor schreef op 28 November 2002 @ 23:18:
[...]

noem eens een ander alternatief.... het is een integrated vga chip van 4mb

• CU2morO
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 23:20:
Voor mijn ouwe voodoo 2 had ik win2k drivers gebruikt onder XP en het liep als een tiet !
heb je mischien een linkje?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Collidor schreef op 28 November 2002 @ 23:18:
[...]

Maar zonder dollen. Ik heb begrepen dat de VooDoo2 het onder Win2K (dus ook XP) alleen doet als je niet de doorluskabel gebruikt, maar direct een monitor op de Voodookaart hangt. (Hang me er niet aan op, ik heb destijds een GeForce gekocht omdat ik overging naar W2K. Daarmee waren al mijn problemen meteen opgelost).
Dit is dus kantklare bullshit :X

De doorluskabel (extern) zorgt ervoor dat je signaal hebt als je in niet in 3D omgeving zit te werken (glide en dergelijke). En overal, BIOS,boot, windhoos heb je al beeld met de doorlus dus het heeft niks met iets softwarematigs te maken :)

En als je naar zo'n 3D mode gaat, dan activeert ie het signaal op de Voodoo2 en negeert ie het signaal wat binnen komt. Zet zelf maar ff een monitor op de videokaart zelf als je in zo'n 3D mode zit, dan zie je gewoon een Windows desktop

En voor de topicstarter heb ik hier een driver voor Windows 2000/XP. Deze werkt hier prima zowel in 2000 als in XP :)

Disclaimer: van op uitgegaan dat je windhoos draait :+ ( NOFI voor de linux users, tzelfde geld ook voor hun ofcourse :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnie op 29-11-2002 07:55 ]

C:\>_

• CU2morO
mischien verkeerde forum dan weer, maar weet iemand of ik dan iets moet veranderen aan de 3dfx minidriver van Half-Life? deze verwijst standaard naar een "3dfxgl.dll" die met Half-Life zelf geinstalleerd wordt

• Vinnie
  • Niet online
CU2morO schreef op 29 November 2002 @ 22:25:
mischien verkeerde forum dan weer, maar weet iemand of ik dan iets moet veranderen aan de 3dfx minidriver van Half-Life? deze verwijst standaard naar een "3dfxgl.dll" die met Half-Life zelf geinstalleerd wordt
Wat ik wel eens heb gehoord is dat je de dll in Half Life moet vervangen door een dll van 3dfx zelf :)

Probeer het uns zou ik zegge

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je de search al gebruikt?

Met de OMEGA-search zoeken op voodoo2 xp

edit:
url wat aangepast want de layout was nogal vern**kt

Tipje: zoek ook op wickedgl

[ Voor 42% gewijzigd door WFvN op 29-11-2002 22:38 ]

• CU2morO
hmmm, ik heb die driver installed die jij zei vinnie, maar ik krijg een Genres I/O error oid als hij moet overschakelen naar 3dfx

• Vinnie
  • Niet online
Vreemd :?
Krijg em hier heel soms ook ( net na install ) maar na een reboot was het meestal weer weg :o

En over wickedgl, leuk principe alleen die tekst heel de tijd in beeld is bloedje irritant :X

Verwijderd

voodoo is oud en werkt niet echt goed bij windows xp is mijn ervaring!! maar als je hem nog aan de praat wil krijgen dan moet je bij http://www.voodoofiles.com zijn

Verwijderd

Dit is een kwestie van even zelf zoeken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.