Toon posts:

heel vaag bootprobleem met kt7 raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb een een kt7 raid met 133 mhz cas2 mem dimm erin , 2 seagate 5400 rpm schijven erin een plextor w1210ta en een toshiba 48 speed cd rom speler ......gf2mx terratec dmx Xfire en 100mbit nic ....

als ik dit aanzet dan hoor ik mijn harde schijven initializen .... en ik kan alle lades van cd rom openen en sluiten ...... geen probleem .... alleen gaat mijn monitor niet aan en het systeem post niet ..... als ik dan het systeem uitschakel dmv 4 sec power knop inhouden .... en m daarna gelijk weer aanzet dan boot alles probleemloos en is het systeem ook 100% stabiel onder win me ( duron 600@950 @ 1.80 vcore )

ik heb een (cheapass) kast maar wel met 300 watt voeding .... heb ook een asus a7v met vrijwel identieke combinatie alleen die heeft nog wat meer kaarten in zich en daar is de gf 2 mx ook van oc-ed met dezelfde kast ..... en die heeft dit probleem nooit ..
aangezien het abit mobo als het eenmaal in win Me is geen probs geeft lijkt het me niet aan de voeding te liggen ....... eerder aan een onderdeel ..... het mobo zelf ? of eerder een onderdeel op het mobo ... ?
aangezien het voltage van de 1/0 ook op3.5 staat ipv 3.3 :? iemand suggesties ?

Verwijderd

Topicstarter
niemand :?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Het schijnt dat als je je voeding van je cpu cooler op het 2e moederbord connectortje doet het probleem voorbij is..

Verwijderd

Topicstarter
oh ? meteen proberen , bij voorbaat dank ...

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd, maar het probleem houd aan ...... dus heel vaag ..... waar kan ik hier meer info over vinden :?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad
het was bij mij verholpen door de bios te flashen.

moet je natuurlijk wel iemand kennen met een duron

Verwijderd

Niet elke Duron wil naar 950 .. doet ie het op 850 wel normaal ?

Verwijderd

Topicstarter
hij werkte al een hele tijd op 950 helemaal stabiel , boot zelfs op 1000 ..... maar hoe bedoel je ..... heb bios geflashed , moet je wel iemand met een duron kennen ? heb je de bios chip geswapped ????? of teruggeflashed naar oude bios ? of juist nieuwe geflashed , ik heb de _UL dat zou de nieuwste moeten zijn die zat er bij mij al standaard in ... en de duron werkt dus op 950 100% stabiel als het systeem eenmaal draait ... en ik snap dus niet wat er bedoelt word met moet je wel iemand met duron kennen ? uitleg aub en bvd !

Verwijderd

Topicstarter
iemand die kan uitleggen wat johnny blaze nu bedoelt :?

Verwijderd

Topicstarter
owkee ik heb dus het bios geflashed .. de versie met highpont 1.03 bios jaaaaaaa ik ben erachter dat er meerdere revisies zijn van het UL bios maar deze schijnt hetzelfde probleem te geven en zodra ik ook maar een dingetje in het bios verander en er daarna weer uiga post ie weer niet .... dan moet ik weer powerknop 4 sec in en dan weer aanzetten , vaaaaaaaaaag , ga cmos clearen misschien helpt dat wel |:(

Verwijderd

Topicstarter
Hmm probleem lijkt nu opgelost te zijn heb nieuw bios geflashed en in de settings daarvan kon je bij 'wake up' de vga aan zetten die default op uit stond , dit heb ik dus gedaan en nu lijkt ie gewoon weer goed te werken , just lettin you know :)
Pagina: 1