[HT] Video keuzes gemaakt, nu de audio...

Pagina: 1
Acties:

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik ben nu ook maar begonnen met m'n home theatre. Ik heb de Sanyo PLV Z1 reeds besteld, maar daar moet natuurlijk nog wat apparatuur aan vast. Omdat ik toch regelmatig films van het internet af haal (en dan ook nog kijk ;)) wil ik geen losse DVD speler maar een pc. Daar wil ik de Shuttle SS51G (met P IV, 120 GB HD & DVD) voor gebruiken.

Nu komt het moeilijkste, er moet nog geluid uit dat ding komen. Nu zit er AC'97 in de SS51G met analoge uitgangen dus zou ik er een speakersetje op aan kunnen sluiten, zoals de Creative Inspire 5100 5.1 (toch?), maar volgens mij is dat een beetje zonde. Volgens mij is er het beste uit de analoge kanalen met dit setje, want er komt vast niet zo veel vermogen uit dat kastje... :(

Maar wat moet ik anders. Er zit een spdif uitgang op en nu heb ik een beetje rondgesnuffeld naar decoders, versterkers en speaker setjes. De meeste hebben wel digitale ingangen, maar dan staat er optisch bij, en spdif is toch niet optisch?!
Wat me ook opvalt is dat in veel van die setjes ook een dvd speler zit, en die heb ik nou net niet nodig. :/

Kunnen jullie mij voorzien van tips over de aanschaf van de audio apparatuur? Moet ik voor een € 100,- creative setje gaan, of toch maar iets meer investeren ;) Het budget is ongeveer duizend oiro's. Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Als je gaat voor de beamer moet je zeker een fatsoenlijke componenten installatie erbij hebben :) (vind ik) En eigenlijk ook een stand-alone dvd-speler. Want vaak is de tv-out kwaliteit van een pc veel minder als die van een losse dvd (alhoewel ik me daar nooit echt in verdiept heb)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 21:07:
Als je gaat voor de beamer moet je zeker een fatsoenlijke componenten installatie erbij hebben :) (vind ik) En eigenlijk ook een stand-alone dvd-speler. Want vaak is de tv-out kwaliteit van een pc veel minder als die van een losse dvd (alhoewel ik me daar nooit echt in verdiept heb)
Op een beamer zul je juist niet een tv out van een pc willen gebruiken maar de gewone vga uitgang, wat met de juiste settings juist veel beter resultaat kan geven dan een stand-alone speler (check maar 'ns wat topics van tbusquet, die weet wel waar ie over praat).
Maar verder ben ik het hier wel mee eens, als je voor een beamer gaat, moet je ook investeren in een fatsoenlijke geluidsinstallatie. En dat red je nooit met je 1000 euro... Als budget een probleem is, zou ik eerst beginnen met alleen een paar goed stereo speakers en een goede versterker of receiver en dan later, als je weer meer te besteden hebt, bijpassende center & surround speakers kopen. Merken kan ik hier wel gaan noemen, maar dat is al zo vaak gedaan en is zo persoonlijk, daarvoor kun je beter een keer een goede winkel in stappen.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42
er zijn HT pc's die niet voor stand alone DVD player's onderdoen. Echter, dan praat je niet over gewone pc's met een standaaard kaartje, maar over pc's van vele euro's.

Gewoon een kwestie van goede kaarten in je pc bouwen, kaarten waar anderen een complete pc voor kopen. Kijk eens op htforum.nl

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries