Toon posts:

Celly 1,2ghz systeem met onbekend mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus eerst het probleem dat ze me een mobo gegeven hadden dat geen Tualtin ondersteunde. Maar ik heb nu dus een ander mobo gekregen dat in de doos van een Aopen mobo zat, er zat ook aopen quickinstall bij en het lijkt een kloon van een aopen maar er zit een andere chipset op (via) de originele had intel. Er zit geluid en vga ingebouwd.

De hardware in het systeem:
1gb PC133 hynix
celeron tualtin 1,2ghz
onbekend via mobo voor S370 met vga+sound
Realtek 8139C bordje
maxtor 30gig 7200 RPM
LG 52X cd-rom
floppy drive

Alles is goed aangesloten maar er gebeurt nix (schijf spint ook niet op) als ik de ide kabel van het mobo afhaal en opstart spint de hdd wel op en brand het hdd ledje niet. Maar hij start dan nog steeds niet op. Als ik de computer op zijn zij leg dan start hij zonder problemen op (soms) alles wordt herkent en hij vraagt naar boot media. Maar gewoon rechtop wertkt het niet.

Ik dacht aan een los concact maar alles zit vast en nergens een los schroefje? De cpu kan niet kapot zijn want op zijn zij doet ie het soms perfect maar volgens mij zit er wel een vloek op het systeem :P ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met een servertje bouwen!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Haal alles wat je niet nodig hebt (NIC, extra geheugen en andere meuk) eraf en draai out-of-case (mobo op je bureau leggen ofzo).

Koeler goed erop gezet?

Zoek eerst eens uit wat voor mobo je hebt. Even goed op het mobo zelf zoeken naar een stickertje waar het opstaat of dat het ergens op de printplaat staat.

Post anders een plaatje van het mobo, dan hebben er er in ieder geval een idee bij :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.aopen.nl/products/mb/SDRAMSK370.htm als het goed is had je dit al in je vorige topic opgezocht Pieter.
staat hij niet per ongeluk op 133 MHz ipv 100, check de jumper daarvoor...

[ Voor 26% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-11-2002 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope tis geen aopen mobo en hij doet ut nu goed heb alles eruit en weer ingezet, hij werkt alleen niet als ik de connector voor de resetswitch erin duw dus deze hangt naar alle waarschijnlijkheid vast. Nu ff FreeBSD drop en hij kan op de post.

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Staat er nergens een code op de PCB of een handleiding, Check anders ff de bios. Daar staat het vast wel in.... :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37
idd, maar staat er geen naam op het mobo zelf of post anders ff wat er op de chipset staat

zou lullig zijn als je weer een bordje hebt zonder tualatin ondersteuning ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Waar heb je dat vage moederbord gekocht?

Kan je 'm niet ruilen voor een merk bord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 20:30:
Maar ik heb nu dus een ander mobo gekregen dat in de doos van een Aopen mobo zat.............
garantie: terug.

Verwijderd

Topicstarter
owja ff vergete dit topic maar hij doet t als de reset switch dr niet inzit :S tis een rip van een aopen en ondersteund wel tualtin maar of kn nou ook bios updates kan vinde?

• Gianni Rombios
  • Niet online
AOpen maakt ze dus ook met VIA chipsets zoals hierbove vermeld is. Wat zegt Sisoft Sandra bijvoorbeeld wat voor moederbord het is? Verder weet ik eigenlijk niet of AOpen ook diagnose programma's heeft die verraden met welk moederbord je te maken hebt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
google ff naar CTBIOS, die kan zo uitlezen wat voor ID je plank heeft.. en daarmee kun je ook snel zien of je een echte aopen hebt.. zoals ik t zo hoor ben je gewoon genaaid met een simpele meuk-plank...

Misschien is die plank ook niet zo slecht, maar 't is iig geen Aopen en dus een beetje naaierij als je er ZELF achter moet komen.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja mee eens ik zou zeggen laat ze je dan maar eens wat euro's teruggeven of geef dat ding in zijn geheel maar weer terug en zoek het bij een ander bedrijf...

• Gianni Rombios
  • Niet online
OK, valt weer mee zou ik zeggen. Hij draait nu naar behoren?
Pagina: 1