Toon posts:

AGP Probleem op een Epox Mobo met een GF4 ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier alvast de specs:
- Epox EP-3VSA2
- Geforce 4 Ti 4200 (Asus V8420 Deluxe)
- Intel Pentium III 733
- 512MB Ram (in 1 DiMM)
- 2 Hard drives
- 1 Network card
- 1 Soundblaster Live Platinum 5.1
- 1 Firewire card
- 1 DVD player
- 1 CD burner
- Power supply is 340Watt(in a chieftec Full tower (dragon serie))

En dan hier het probleem:
http://www.xs4all.nl/~dykstrae/pics/asus_msg.JPG

Ik krijg dus de bovenstaande melding als ik het diagnostics tooltje open van Asus (meegeleverd met de Video card)

Hij zegt dus iets over dat mijn Mobo geen 3.3V naar mijn AGP bus gooit.
Wie kan mij uitleggen wat hier precies aan de hand is en hoe ik het eventueel kan oplossen.

Systeem is niet over klokt en vid kaart ook niet.

AGP voltage is niet in te stellen via de bios (spanning is dus niet te regelen) maar volgens de specs van dat bord zou alles als een zonnetje moeten lopen :/

voor degene die echt de specs van het bord willen:

http://www.epox.com/html/...p?product=EP-3VSA2&lang=1

en de specs van de kaart:

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V8420%20Deluxe

Alvast bedankt voor jullie tijd/hulp

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat Smartdoctor feitelijk zegt is dat je voeding niet in staat is voldoende stroom naar de agp poort te pompen. In ieder geval minder als de 3.3 volt die er voor nodig is. Waarom hij dit geeft weet ik alleen helaas niet, je voeding zou afdoende moeten zijn voor je pc. Je zou eventueel even wat van je insteekkaarten eruit kunnen halen om te kijken of het iets beter wordt of je pc strippen tot het minimale wat nodig is en dan eens kijken wat er gebeurt.

Oh ja, ik denk dat je topic in het verkeerde forum staat, maar goed dat weet ik niet zeker ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Ghost(NL) op 28-11-2002 19:54 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:30

Dark

who tweaked the light?

Ik krijg geen waarschuwing terwijl mijn voltages vrijwel gelijk zijn... het tooltje maakt waarschijnlijk een fout door de kaart voor een agp 1.0 kaart aan te zien, ipv. agp 2.0 wat ie werkelijk is. Bij agp 1.0 was de spec 3.3v en bij agp 2.0 is dat 1.5v , dus niks om je zorgen om te maken...

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dark schreef op 28 November 2002 @ 19:56:
Ik krijg geen waarschuwing terwijl mijn voltages vrijwel gelijk zijn... het tooltje maakt waarschijnlijk een fout door de kaart voor een agp 1.0 kaart aan te zien, ipv. agp 2.0 wat ie werkelijk is. Bij agp 1.0 was de spec 3.3v en bij agp 2.0 is dat 1.5v , dus niks om je zorgen om te maken...
hm gelukkig iemand die wakker is :Y)

ff niet aan gedacht |:(

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op 28 november 2002 @ 19:56:
en aangezien de kaart maar 1.5 pakt, ziet dat tooltje dat dus als een probleem.

dus er is niets mis met mijn systeem, het is gewoon eigenlijk de verkeerde software om te monitoren (te oud ofzo)

weet iemand welk programma ik het beste kan gebruiken om mij kaart te monitoren en eventueel in de toekomst te tweaken?

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik kreeg bij mijn Epox mobo een software proggie (USDM) om te monitoren, staat vast wel op de Epox CD, anders kun je hem wel downloaden.

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

Topicstarter
Tsjilp schreef op 28 november 2002 @ 20:27:
Ik kreeg bij mijn Epox mobo een software proggie (USDM) om te monitoren, staat vast wel op de Epox CD, anders kun je hem wel downloaden.
die heb ik ook gedownload, en het monitoort een aantal dingen (maar ondersteund geen AGP 2.0) en leest dus mijn AGP kaart thingies niet uit :)
Pagina: 1