Toon posts:

Veel vraagjes [WC] Blokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan me eigen wc blokjes te gaan maken. ik ben dus gaan meten aan van alles maar zijn er ook ergens een soort werktekeningen te vinden van die kaarten/ mobo's, dan bedoel ik vooral maten van de gaten oftewel toekomstige bevestigings punten? Of moet ik verder gaan met zelf meten? Als die er zijn zullen ze er dan ook voor mobo's zijn? Als iemand een linkje heeft of maten van zijn wc Blok en dergelijke heeft, en wil posten of mailen _/-\o_
Dan kan ik verder met tekenen.

En hoe groot moet zo een blok nou zijn?
Alu is lichter als koper maar met een koper rad hebbie dan probleem, en alu is iets minder warmte geleidend, maar wat is de best oplossing?

Alle visies/ideeën zijn welkom.

kheb pov ti4200 xp en asus p4b533-e, intel 2.4b
Nu al op 2880 met standaard intel koeler 8), binnekort Vloeistof gekoeld :9~

Verwijderd

Als je op de dangerden webzite kijkt (Maze3) kun je dus een Intel top met (xtra) AMD gaten kopen, dat is nog ns een goed idee om zelf ook te doen, en anders indien je koelblok alvast ong even groot als een socket is zul je denk ik niet snel verkeerd uitkomen als er ineens een flink grotere core/heatspreader op je cpu zit, je hoeft dan alleen de top te wijzigen als je van cpu/type mobo verandert met de bijbehorende montage gaten

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kijk eens wat rond in de search..

Over koper vs alu is vrij veel te vinden (tip: Zoek op topics van DaBit).

Tja, en die gaten.. Vroeger was dat een standaard maat bij de athlon bordjes.
Ik verwacht nu bij de intel bordjes ook wel.. Wat je daarbij het best kunt doen is de standaard steun voor de p4-koeler verwijderen, waarna je weer 4 gaten in je mobo waarop je je waterkoeling kunt bevestigen.