Netwerkprobleem i.c.m. Speedtouch Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Heb sinds kort hier ADSL (eindelijk) en werk met een getweakte Alcatel Speedtouch. Had hier al een netwerk liggen, wat aangesloten was op een 100 mbit hub. Vanzelfsprekend ging dit niet werken aangezien de hub ook 10 mbit schakelbaar moet zijn. Heb nu dus een 100/10 mbit hub en had gehoopt dat ik het Alcatel modem kon aansluiten op de uplink, wat dus 10 mbit wordt. Maar wil ondertussen de rest van het netwerk op 100 mbit draaien.
Echter als ik tracht het netwerk op 100 mbit te laten draaien dan heb ik geen verbinding meer met het modem. Dus de vraag is hoe kan ik de verbinding tussen pc's op 100 mbit laten draaien en tevens het Alcatel modem gebruiken?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

door de modem direct op een server aan te sluiten, en vanuit de server een aansluiting op je hub.

• Daacuso
Maar de hoofdreden om het modem te tweaken was dat op de andere pc's ook internet kan worden gedraaid zonder dat er een andere pc aanstaat. Weet wel dat het sowieso nodig is om em te tweaken, anders kan je niet op meerdere pc's internetten. Maar had hiervoor kabel en was altijd vervelend om eerst mijn pc aan te zetten voordat ze op zolder konden internetten. Dus wil het liefst geen gebruik maken van een server.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Dan gaat het helaas niet werken...

• Daacuso
Daacuso schreef op 28 November 2002 @ 19:50:
Maar de hoofdreden om het modem te tweaken was dat op de andere pc's ook internet kan worden gedraaid zonder dat er een andere pc aanstaat. Weet wel dat het sowieso nodig is om em te tweaken, anders kan je niet op meerdere pc's internetten. Maar had hiervoor kabel en was altijd vervelend om eerst mijn pc aan te zetten voordat ze op zolder konden internetten. Dus wil het liefst geen gebruik maken van een server.
Of is voor mij de enige optie in alle pc's twee netwerkkaarten en ook 2 hubs, wordt wel een gedoe om het netwerk op 100 mbit te krijgen.

Verwijderd

haha.. Dan lijkt een servertje laten draaien mij een betere oplossing :) schaf een ouwe pentium aan, installeer freesco, en klaar :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ehm, mis ik iets? Je kunt toch ook gewoon een switch kopen voor 5 tientjes ofzo, dan kan je 10 en 100mbit mixen....

Of mis ik iets belangrijks hier?

Verwijderd

Helemaal met Timmert eens, beter een switch dan een hub, heb je betere iiig geen last van dat alles op een snelheid gaat.

• Daacuso
Aha, dus een switch kan dus 10 en 100 mbit mixen. Ben niet echt thuis in dat soort apparaten, maar dat zou idd een mooie oplossing zijn.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daacuso schreef op 28 november 2002 @ 22:20:
Aha, dus een switch kan dus 10 en 100 mbit mixen. Ben niet echt thuis in dat soort apparaten, maar dat zou idd een mooie oplossing zijn.
Ja, t kost misschien een beetje, maar het is zeker functioneel, en ook nog makkelijk :)

• Xandrios
  • Laatst online: 09-08 18:57
Met een switch is dit gewoon mogelijk. Zie hiervoor ook de NT FaQ:
FAQ Network Troubleshooting
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.