Verwijderd

Topicstarter
Na afgelopen zondag mezelf helemaal gek gemaakt te hebben op www.dpreview.com ben ik inmiddels zo ver dat ik instaat een beetje objectief naar deze toestellen te kijken. Er is echter een ding dat nergens uit de review komt.

Continue output die ik naar mijn pc kan routen via mijn video in.
Dat heb ik nodig voor mijn studie (animatie) en is een essentiele eis aan deze camera's.

Van de sony weet ik dat het kan, heeft iemand ervaring wat de canons betreft?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 19:45 ]

Verwijderd

De G1 kan alleen de foto's op TV laten zien, dus geen continue video.

Verwijderd

Topicstarter
Ai. dan valt die heel hard af. de g2 = s30 = s40 qua features, iemand bekend met de mogenlijkheden hiervan? Continue output (webcame mode) zou toch mogenlijk kunnen zijn?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik denk dat je niets hebt aan de filmpjes van een digicam voor je studie...

deze zijn van matige kwaliteit en op lage resolutie (meestal 320x240, als je mazzel hebt 640x480)

en voor zover ik weet kun je een digicam niet gebruiken als webcam zonder omslachtige methoden (tv-in)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
tv in is geen probleem. en zolang je die kan gebruiken heb je toch gewoon tv beeld? althans zo is het met de g2 in iedergeval. verder blijkt de g1 dit ook te kunnen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Video-out op digitale camera's is meestal precies hetzelfde als wat je op het LCD ziet. Zelfs mijn eerste cheap-ass digicam kon live-preview (dat bedoel je toch?) op TV laten zien.

Maar als je hem vooral als webcam wilt gebruiken kun je denk ik beter ook een goedkope webcam nemen... Die schakelt zichzelf niet uit na een paar minuten, heeft geen lege batterijen en heeft een hogere resolutie dan het live-preview beeld van je digicam.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1