MangoUniverse Wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
Dag mede-tweakers

Ik lees dus vandaag in 'de Toren' , plaatselijk krantje over een paar mensen die Wireless resellen voor MangoUniverse, dit is dus gewoon een soort van IntroWeb wireless... tenminste dat denk ik, ik heb ze ff gebeld, en een aardige mevrouw vertelde me het volgende:

- 2x zo snel als het snelste ADSL abo, komt neer op 3072 kbits, ong 384 kbyte!
- ze garanderen de snelheid!!!
- in december beschikbaar
- €29.- per maand
- €90 aanschafkosten, je krijgt ontvanger + netwerkkaartje...
- Onbeperkt (met nadruk) verkeer

Dit klinkt dus zeer mooi, zeker dat het in december dit jaar al operationeel moet zijn hier in Hardenberg. Op de site van mangouniverse...

http://www.mangouniverse.com (beetje zoeken naar info enzow :) )

bevestigd wat die mevrouw mij had verteld, het klinkt dus allemaal heel mooi, en zeker dat je gewoon per maand kan betalen, dan kan je het opzeggen wanneer je wilt, maar nu zit ik met een dingetje... de techniek gaat als volgt, het signaal gaat van mangouniverse naar de satelliet en van de satelliet naar een ontvanger hier in Hardenberg (word dus in December zeker geplaatst), van die ontvanger word het verzonden naar 'onze' ontvangers en op de computer gebracht.

Nu vraag ik mij af hoe dat zit met de ping, die mevrouw kon mij dat niet vertellen en op de website kon ik het ook niet vinden, iemand die ervaring met zon systeem heeft en mij kan vertellen van welke ping ik kan uitgaan?

Thx in Advance :>

XXXVI

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57
Kijk eens op www.ikwilbreedband.nl want hier in Sevenum (Limburg) wordt het binnenkort aangelegd en op het forum aldaar staat meer informatie.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ping van satelliet is bagger.... 300 ms ofzow

webOS all the way!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Bekijk dit eerst eens even zou ik zeggen...

Ik heb er al meer over gelezen. Verbinding gaat via italie weer terug naar NL waardoor je een ping van ± 600 krijgt. Sowieso al niet interessant voor gamers dus. Hoe zeker is zeker volgens jou want in Sevenum zou het ook in november komen maar daar wordt het ook maar steeds uitgesteld dus...

Het is absoluut niet hetzelfde als de diensten van introweb btw

[ Voor 8% gewijzigd door WooK op 28-11-2002 23:25 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Nog even iets anders. Ik heb duidelijk GEEN goede berichten gehoord over dit bedrijf!! En elke keer (al/pas 7 keer) zegt men het woord piramidespelen. Ik zou niets met ze te maken willen hebben!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
hmz, ok... ik denk dat ik toch gewoon voor ADSL ga :)

XXXVI

Verwijderd

sateliet = hoge ping

dat is volgens mij het enige nadeel eraan

naja, tis dus iig af te raden voor mensen die ermee willen gamen

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Snelheid garanderen kunnen ze alleen binnen hun eigen netwerk, niet daarbuiten. Zou ik dus niet teveel waarde aan hechten.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Wildfire

Joy to the world!

Fake, hoax, nepperij....

Kom op zeg, je denkt toch echt niet dat je voor zo'n bedrag per maand zo'n snelheid krijgt? Niet dus!

En al zeker niet omdat het bedrijf een zeer onbetrouwbare achtergrond schijnt te hebben. Blijkbaar hopen ze argeloze wannabe-breedbanders te strikken in hun val...
ephymerous schreef op 28 november 2002 @ 19:38:

- 2x zo snel als het snelste ADSL abo, komt neer op 3072 kbits, ong 384 kbyte!
Dat klopt dus al niet. De snelste ADSL-abonnementen die er zijn in NL bieden 8 mbit/sec download, dus 1 megabyte/sec...

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 01-12-2002 14:37 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57
Over een maandje weten we meer, want dan moet in verschillende plaatsen het systeem draaien. Misschien blijkt dan idd dat het een grote flop is.
Pagina: 1