[ping] Idioot hoge ping tijden in Tactical - Ops

Pagina: 1
Acties:

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Heb sinds ong 3 maanden echt debiele pings in TO (een unreal tournament mod)
Het probleem doet zich voor tussen 12 en 23 uur en daartussen niet
Het leek mij logisch dat het bij de provider zat, daar alle andere ppl op de server wel mooie pings hadden (50-100) maar ik er echt een beetje boven-uit stak met m'n 800-3000 ! :(
Na een hoop zoek werk kwam ik tot de ontdekking dat de upload van behoorlijk belang is bij on-line gamen, als ik het goed begrijp is je ping daar zelfs mede op gebaseerd (?)
Na wat tesen op speedguide.net bleek idd dat mn upload snelheid nogal laag is, bij de het kleine bestand zo'n 5KB, bij het grote ong 3KB. Ook vliegen mijn pings omhoog bij het uploaden
als ik bv in een dosbox ''ping -t www.tweakers.net'' intype dan zie ik mn ping oplopen tijdens de upload test tot 3-4000 en soms zelfs time outs

Nou is mijn vraag natuurlijk hoe kan ik dit oplossen en hoe kan ik traceren waar het zit

Specs:
P IV northwood, 512mb ddr van Twinmos, onboard Realtech 100/10 adaptertje, een GF 2 GTS, en Win XP zonder SP1
Essent @home breedband
lijkt me voldoende

Bvd.

[ Voor 3% gewijzigd door ernst op 28-11-2002 19:37 . Reden: provider vergeten te vermelden ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Een lage uploadsnelheid is niet te verhelpen. Of je moet een snellere internetverbinding nemen. Welke provider heb je nu?

The devil is in the details.

• ernst
Ik wist dat ik wat vergat :p
Essent @home breedband

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Hahn
Dan hoor je toch wel de 12 kb/s te kunnen halen. 3 of 5 kb/s is wel heel erg laag. Beperkt een programma je upload, houdt je firewall het tegen, is er een ander programma die wat downloadt/uploadt?
Anders zou ik @Home bellen, want je hoort toch wel minimaal 10 kb/s up te hebben.

• ernst
MaRc0 schreef op 28 November 2002 @ 19:55:
Dan hoor je toch wel de 12 kb/s te kunnen halen. 3 of 5 kb/s is wel heel erg laag. Beperkt een programma je upload, houdt je firewall het tegen, is er een ander programma die wat downloadt/uploadt?
Anders zou ik @Home bellen, want je hoort toch wel minimaal 10 kb/s up te hebben.
Idd nogal laag
Geen spyware, geen kazaa, geen firewall en @home al enkele u r e n lang gebeld al 1,5 maand lang zelfs
maar geen effect :(

• Hahn
ernst schreef op 28 November 2002 @ 20:20:
[...]

Idd nogal laag
Geen spyware, geen kazaa, geen firewall en @home al enkele u r e n lang gebeld al 1,5 maand lang zelfs
maar geen effect :(
Wat zeiden ze dat er aan de hand was?

• ernst
MaRc0 schreef op 28 November 2002 @ 20:32:
[...]

Wat zeiden ze dat er aan de hand was?
@home zegt nooit wat er aan de hand is, hooguit dat er aan gewerkt wordt
Het is al enkele malen bij de hoogste afdeling in behandeling gewees, maar zonder enig resultaat
Het enige wat een beetje werkte was een Nieuw IP adres, maar dat scheelde maar iets...

• ernst
Als ik nu TO speel valt het me (via F6) op dat mn ping ook heel erg wisselend is
Het ene moment 60 het andere 200-400 :(

Verwijderd

EHM....., het is nu aot :P

• ernst
Hmm ja ach ik houd het maar bij TO AOT TOA OAT enz is nix... :z
Maar ik heb het probleem nog steeds.... :(
Niehhhmand ?

Pagina: 1