Toon posts:

Niet kunnen overklokken en toch moet het!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje met het moederbord, een Asrock K7VT2 waarmee je onboard geen multiplier kunt veranderen, ook niet in de bios. In de bios kun je alleen fsb overclocking doen en dat doe ik niet...
Kan ik toch op een of andere manier mijn multiplier veranderen?

systeempje: Duron 800 (unlocked)
Asrock k7vt2 moederbord
DDR 2100 256mb
GeForce 4 Ti4200

Kan somebody help meee? I wanne burn my proc now!!! })

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:35
Ach wrom wil je de FSB niet verhogen.
Volgens mij staat bij de duron de FSB op 100 en als je die in 110 verander dan zal je systeem ook nog best lopen hoor.
Voordeel... wel echt 10% OCed :o

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

de andere bruggen veranderen op de proc, op toms hardware staat wel hoe dat moet, dan "force" je de proc in een andere multiplier, heb ik ook gedaan, werkt perfect

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 21:26

DarkSide

theres no place like ::1

Kan me geen proggies bedenken die je MP in windows kunnen aanpassen zoals ze je FSB aanpassen. Maar als je bios het niet ondersteund heb je denk ik toch echt een probleem.
Net als ik wil bv PIP op mijn tv maar heb een tv gekocht die dat niet ondersteund.
Als de fabrikant daar geen upgrade module voor heeft. Moet ik tech echt een andere tv kopen. Kan zosnel op de site van je mobofabrikant ook niets vinden over instellen van MP.
Staat er niet iets in ej manual hoe je dat wel kan doen. OP mijn oude intel atlanta bord moest ik eerst een jumper op het mobo anders zetten. Zo kreeg ik een advance optie in de bios te zien. Waar ik opeens meer kon instellen. Misschien heb jij ook zoiets.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn FSB verhoog dan gaat mijn AGP, PCI enzovoort ook de lucht en daar kan mijn netwerkkaartje en mijn geluidskaartje niet echt echt tegen, dus toch even kijken op tomsharware, ofwel ga ik direct een XP1800 halen :9~ >:)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 21:26

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 19:42:
Als ik mijn FSB verhoog dan gaat mijn AGP, PCI enzovoort ook de lucht en daar kan mijn netwerkkaartje en mijn geluidskaartje niet echt echt tegen, dus toch even kijken op tomsharware, ofwel ga ik direct een XP1800 halen :9~ >:)
Je kan ook je FSB verhogen en je divider aanpassen. Zo blijft je PCI bus toch rond de 33 MHz. Maar missschien dat deze optie ook niet op je bios zit?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

http://www.a1-electronics...PUs/AMD_OclockMulti.shtml

Heb ik ff snel gegoogled, op andere websites staat ook wel hoe je bv je Vcore kunt veranderen ed.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Als je je duron op een 133 bus (of zelfs 166 misschien) kan laten lopen loopt die ook zonder pci verhoging. Kan je in je bios misschien wel je vcore instellen? Dat scheelt weer geklooi met je potlood.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 19:42:
Ze kunnen wel WAT verhoging hebben. Als de bussen echt te ver out of spec lopen merk je dat vanzelf, verwacht geen grote rookpluimen...
De FSB overclocken is trouwens ook veel logischer dan alleen de CPU, de algehele snelheid gaat er behoorlijk op vooruit met de toegenomen geheugenbandbreedte.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

_sNaRs_ schreef op 28 November 2002 @ 20:55:
[...]

Ze kunnen wel WAT verhoging hebben. Als de bussen echt te ver out of spec lopen merk je dat vanzelf, verwacht geen grote rookpluimen...
De FSB overclocken is trouwens ook veel logischer dan alleen de CPU, de algehele snelheid gaat er behoorlijk op vooruit met de toegenomen geheugenbandbreedte.
Een probleem is dat je hd data corrupt kan raken bij een te hoge pci en ben je alles kwijt. Tot een pci bus van 38 zal het 99,9% zeker wel goed gaan. Dus dat is erg safe en dan zit je al aan een fsb van 38x3=114Mhz.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 23:52

Termy

valt er nog wat te fragge?

juist, en hoger dan die snelheid kreeg ik probs, opeens een partitie weg en wat later was een windows file corrupt. gelukkig had ik net format gedaan dus boeide niks, toch vervelend :)

oppassen met vooral je pci bus ivm harde schijven, die kunnen het NIET apprecieren ;)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 03:26

JeroenT

hoi!

Ik weet niet wat dat moederbord voor een support biedt maar je met een 1800+ moet je FSB op 133... dat je het ff weet ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is toch search/faq werk..

Multiplier kun je instellen door je bruggen aan te passen (te verbreken en te verbinden volgens bepaalde combinaties).

Met wat zoekwerk kun je die wel vinden.

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.