Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een abbonement afgesloten bij ben (niet lachen) nu heb ik de verkeerde telefoon gekozen (nokia 3210 bevalt me gewoon niet) en ik zag in de krant een advertentie staan met een pre paid pakket van ben (met siemens C35) voor 199 gulden.

Nu is mijn vraag kan ik de kaart van mijn abbonement zomaar in de pre paid telefoon gooien (van hetzelfde netwerk)? of zit je dan alsnog met de simlock te klooien?
Heeft iemand hiermee ervaring?

Verwijderd

Je kunt in principe die Ben-abbo kaart wel in de Siemens gebruiken, maar er moeten waarschijnlijk 2 simlocks af, de "gewone" providerlock (Ben-kaart alleen in Ben-toestel enz) en een lock waarmee alleen abonnementskaarten geslikt worden. Hoewel het eigenlijk niet zo hoort, heb ik wel eens gsm's in mn handen gehad die een prepay kaart van dezelfde provider niet slikten, bv Dutchtone prepay die eigenlijk uit een C25 kwam werkte niet in een Dutchtone prepay 3210. Heel vaag. Ik heb zelf een Nokia 6150 die alleen bij abonnementen verkocht word, en daar wilde mn prepay sim eerst ook niet in. Dus je zult er 2 locks van af moeten (laten) halen.

Verwijderd

Topicstarter
niemand anders?

denken jullie dat de winkel mee zou willen werken als ik het zou willen proberen?

Verwijderd

Ik weet haast 100% zeker dat dat de c35 gelocked is. En nee helaas in een winkel zullen ze je daar niet mee helpen. (kunnen ze ook niet.)
Je kan dit beter laten doen door iemand met eenkabeltje en een proggie. Er zit in A'dam geloof ik een dienst die dat doet voor 75,- .

In de toestellen zitten vaak meerdere locks en inderdaad prepaid toestellen accepteren geen abo kaartjes (90% van de teostellen) ook al is die van de zelfde provider :(