Na wat nieuwe onderdelen gekocht te hebben op de HCC (Wie niet
). Gingen mjin oude spullen naar de server. Nu zit ik echter met het volgende probleem: Uploaden naar de server gaat redelijk snel (4 MB/sec) maar als ik iets van de server wil downloaden is hij niet voouit te branden (150KB/sec). Terwijl mijn harde schijf via hdparm wel rond de 4MB/sec zit en volgens mij lezen sneller gaat dan schrijven.
Nu las ik ergens dat je de DMA en duplex aan kon zetten voor de netwerkkaart, zo ja waar kan ik dit checken en hoe pas ik het aan? (linux)
Of is er iemand anders die weer hoe dit op te lossen zal zijn? De oude server P166 deed het namelijk wel snel (rond de 4MB/sec)
De specs van de server:
Duron800
256 MB
2x100Mbit Realtek
linux (E-smith)
Via de search kon ik niets vinden. Een aantal (handmatig) opgezochte topic hier heb ik doorgelezen en HowTo's boden ook geen uitkomst.
Nu las ik ergens dat je de DMA en duplex aan kon zetten voor de netwerkkaart, zo ja waar kan ik dit checken en hoe pas ik het aan? (linux)
Of is er iemand anders die weer hoe dit op te lossen zal zijn? De oude server P166 deed het namelijk wel snel (rond de 4MB/sec)
De specs van de server:
Duron800
256 MB
2x100Mbit Realtek
linux (E-smith)
Via de search kon ik niets vinden. Een aantal (handmatig) opgezochte topic hier heb ik doorgelezen en HowTo's boden ook geen uitkomst.