Toon posts:

[DSAT] smartcard

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het goede forum is om het in te gooien, zoniet, gooi het dan maar in een andere :)

Na ff gezocht te hebben op het forum kwam ik erachter dat nog nooit iemand dit gevraagd heeft:
Hoe kom ik aan een smartcard waarmee ik alle zenders kan ontvangen en hoe duur is het?
BTW in mn Strong digitale satellietontvanger zitten 2 PCMCIA-aansluitingen, hoe prop ik daar een smartcard in?

Kortom: ik moet iets in een PCMCIA slotje proppen zodat ik alles kan ontvangen, wat, hoe en hoe duur?

Ik heb op internet alleen maar vaag ge*** gezien waar ik niks van snap en hier op GoT staat er ook niks zinnigs over ;(

Als ik alle smartcards afzonderlijk zou kopen zou ik een stuk of 30 smartcardslots nodig hebben en €567257,95 armer zijn :/

Verwijderd

In die Strong zitten toch geen PCMCIA adapters?
Bij ons zitten er gewoon 2 Smartcard sloten.

Maar wat jij wil is helaas illegaal. Je zult ze toch moeten kopen wil je het volgens de regels doen :)

Ik wil je wel een heel klein beetje op weg helpen:

- koop een adapter... hierop kun jij je eigen chips solderen die in verbinding staan met de contactjes op de Smartcard

- koop dan een kleine Atmel AVR microcontroller

- maak dan met een gaatjesboard een adapter (schema op internet) waarop je de microcontroller op je COM poort kunt aansluiten

- programmeer de microcontroller met de gekraakte firmware die je op internet kunt vinden

- soldeer dan de Atmel AVR op je Smartcard adapter

En dan kun je alle zenders zien die je met de Astra satteliet kunt ontvangen :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee Nee Nee Nee!!! Het kan gewoon legaal!!!

Zoek je type Strong op. Als je dat geeft kan ik je verder op weg helpen.

O na beter gelezen te hebben:

Voor de Nederlandse zenders moet je een 'Aston Seca' module kopen, en een Canal Digitaal kaart. Kosten moet je opvragen bij je schotelboer. Abo op de NL zenders kost ongeveer 15 euro / jaar. Extra zenders kosten meer.

De rest is NIET legaal te krijgen. Vraag er dus ook niet naar.

[ Voor 58% gewijzigd door sebastius op 28-11-2002 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
de rest is niet legaal te krijgen??? Je wil zeggen dat er zenders zijn die je ALLEEN illegaal kan bekijken??? :?
edit:
Heb het type al gevonden, het is een SRT-4375
zie hier de productpagina ervan: *klik*
En de specs: *klik*

en zoals je ziet staat daar:
CI slot:
Slot type 2 Slots type I / II PCMCIA
Standard DVB Common Interface compliant
Dus het is wél pcmcia... Wat nu?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 22:01 ]

• sebastius

sebastius

Zoals ik al zei: Een Aston Seca module en een LEGALE Canal Digitaal kaart halen bij je dealer. Abo afsluiten en je kunt de NL zenders kijken die je betaald hebt (Op Astra 1, 19.2E).

http://www.canaldigitaal.nl/ vind je alle pakketten.

En de aansluiting ziet er uit als PCMCIA, maar het heet gewoon Common Interface bij de schotel. Daarin gaat een CAM (Conditional Access Module) waar weer je kaartje in gaat.

Buitenlandse zenders (bijvoorbeeld Taquila of Kiosque) zijn NIET legaal te krijgen in Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
En kun je op een of andere manier ook een rewritable kaart en een kaartschrijver kopen om zelf die kaartjes te bakken (of mag daar niet over worden gesproken in dit forum :X) (toen je zei "vraag daar dus ook niet naar", bedoelde je toen bij de satellietboer of op dit forum?)

edit:
die link waar jij naar toe wijst gaat volgens mij over gewone kabel, ze hebben het over een settopbox. Als je op het knopje 'satellietontvangst' klikt bij de canal+pagina krijg je het volgende:
Om CANALDIGITAAL te kunnen ontvangen heeft u nodig:
• Een door CANALDIGITAAL gecertificeerde digitale ontvanger (MediaGuard/MediaHighway), verkrijgbaar bij de radio- en tv-speciaalzaak. Deze ontvangers (Philips, Pioneer, Strong, Nokia en Asscom) zijn standaard voorzien van een smartcard van CANALDIGITAAL. Dit is een kaart met informatie over uw abonnement: op die manier krijgt u het pakket in huis waar u voor kiest.
Het is niet de bedoeling om een helemaal nieuwe ontvanger te kopen 8)7
Kun je die kaartjes voor canal+ ook los krijgen :?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:58 ]

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 00:50:
En kun je op een of andere manier ook een rewritable kaart en een kaartschrijver kopen om zelf die kaartjes te bakken (of mag daar niet over worden gesproken in dit forum :X) (toen je zei "vraag daar dus ook niet naar", bedoelde je toen bij de satellietboer of op dit forum?)
Illegaal kijken kan, maar je dealer zal je niet zo snel helpen (als ze gepakt worden krijgen ze een flinke boete en ze zijn hun canaldigitaal licentie kwijt). Hier op het forum mag al helemaal niet erover gesproken worden. Begin er nou maar niet aan, het is gewoon DUUR in vergelijking tot het goedkope abo van CanalDigitaal
edit:
die link waar jij naar toe wijst gaat volgens mij over gewone kabel, ze hebben het over een settopbox. Als je op het knopje 'satellietontvangst' klikt bij de canal+pagina krijg je het volgende:

[...]

Het is niet de bedoeling om een helemaal nieuwe ontvanger te kopen 8)7
Kun je die kaartjes voor canal+ ook los krijgen :?
Kaartjes kun je los krijgen en die kun je dan in de Aston Seca module steken. Gewoon bestellen bij je dealer.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Volgens mij moet je gewoon op het bestaande kaartje wat bij kunnen proggen.
correct me if 'm wrong :+

Deze advertentieplaats is te huur!

• sebastius

sebastius

RamShackle schreef op 29 november 2002 @ 09:51:
Volgens mij moet je gewoon op het bestaande kaartje wat bij kunnen proggen.
correct me if 'm wrong :+
Ja je hebt het fout. Hij heeft nog geen kaart. En we gaan hier niet uitleggen hoe hij illegaal kan kijken.

Waarom is het voor zoveel mensen raar dat je voor diensten en spullen moet betalen? Die satelliet moet toch ook bestuurd worden? De kinderen van de directeur moeten toch ook eten? Met illegaal kijken schaad je de exploitant, die minder geld kan investeren in de toekomst waardoor de consument er hinder van ondervind.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 21:58:
Je wil zeggen dat er zenders zijn die je ALLEEN illegaal kan bekijken??? :?
Jup. Er zijn kanalen die i.v.m. het inkopen van rechten op films en dergelijke, slechts een maximaal aantal kijkers mogen hebben. Dergelijke kanalen zijn dan alleen legaal te bekijken door inwoners van bepaalde landen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
OK, thx iedereen :)
Ik zal maar es vragen naar zo'n Aston Seca module en een canal digitaal kaartje :)
Als ik nog problemen tegenkom horen jullie t wel :D
Pagina: 1