Toon posts:

3D Mark 2001SE loopt halverwege vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een Thunderbird 850 met een Abit KT7 moederbord. De grafische kaart is een Creative Labs GeForce2 GTS met 32 MB. De voeding is 360 watt en het systeem is niet overgeclockt.

Ik probeer de 3D Mark 2001SE test uit te voeren. Om mijn score te verhogen heb ik de nieuwste Detonator drivers gedownload en erop gezet. Nu loopt het systeem echter steeds vast bij test 14 van de 21. De instellingen zijn Default en de resolutie is 1024x768x32 bit. Met de gewone Windows XP drivers kreeg ik wel een (lage) score te zien.

Wat kan hier het probleem zijn? Mijn videokaart vertoont verder geen noemenswaardige problemen, hoewel de boel tijdens een spelletje nogal eens vastliep (dat was nog met een 250 watt voeding, die 360 watt zit er net in).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 17:52 . Reden: spelfout ]

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Wat zijn je temps?

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
ja waarschijnlijk zal hij wel te warm worden waardoor hij automatisch stopt

Verwijderd

Topicstarter
Oke... ik weet mijn temps niet, maar het systeem loopt niet echt vast, zoals vermeld staat. Het enige dat gebeurt is dat 3D Mark 2001 zich afsluit en dan keert het terug naar Winblows waarna ik normaal verder kan werken.

Verwijderd

Doe alleen de game tests, daar komt je score toch uit.

Verwijderd

Installeer je AGP drivers eens, dat wil wel helpen.

Verwijderd

Tja dan zal die wel niet stabiel draaien door het overclocken, probeer eens hem te marken zonder de overclock als hij dan doet ligt het aan de overclock! :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 11:25:
Tja dan zal die wel niet stabiel draaien door het overclocken, probeer eens hem te marken zonder de overclock als hij dan doet ligt het aan de overclock! :D
Ik raad je aan voortaan de post ook daadwerkelijk te lezen voordat je ergens op replied. Er staat duidelijk dat hij het systeem niet OC heeft. Voortaan ff beter lezen graag. :+

Voor de topicstarter:

Laatste via 4in1 geinstalleerd?
Laatste bios upgrade voor je bord geflashed?
Memory timings in je bios minder agressief ingesteld?
AGP op 2x geprobeerd?
Fastwrites uitgeschakeld?
Andere detonators geprobeerd?
Standaard cpu to agp controller installeren in plaats van VIA.
Pagina: 1