Save target as als default instellen

Pagina: 1
Acties:

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Ik ben bezig met een site waar je pdf's kan downloaden. De bedoeling is alleen dat ze niet meteen onscreen verschijnen, maar dat als je op een link klikt, meteen het save schermpje tevoorschijn komt.
Een voorbeeld hiervan staat op http://www.mp3.com Daar is het een cgi script, mijn vraag is hoe dat moet en of het evt. ook in php kan.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

als je zoekt op "content-disposition" vind je wel de info die je nodig hebt. En met PHP kan je deze header ook schrijven.

Today's subliminal thought is:

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
Dank je wel. Ik ben op zoek geweest en heb nu gevonden dat je contentype: apllication/octetstream moet meesturen om een download te forceren.
Mijn vraag die overblijft is hoe ik dat moet doen. Het is namelijk niet 1 downloadlink, maar een lijst van links die uit een database gehaald worden.

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Topicstarter
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// We'll be outputting a PDF
header("Content-type: application/pdf");

// It will be called downloaded.pdf
header("Content-Disposition: attachment; filename=downloaded.pdf");

// The PDF source is in original.pdf
readfile('original.pdf');
?>

Dit werkt volgens mij niet want omdat die filenames rechtstreeks uit een databse komen, kan ik ze niet vast zetten in een header als hierboven.
MAAAAAR: Hoe moet ik het dan doen?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

dan moet je een 'tussen'-pagina maken. Die roep je aan met het id wat in de database staat, op die pagina zoek je de goede file uit de database adhv je id; je stuurt de headers en dan de file.. :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."