[XP] Unmountable Boot Volume

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Deze fout krijg ik bij het opstarten van Win XP (in een groot blauw scherm)

(heb de search gebruikt, alle oplossingen die daar staan werken niet :( )

Probleem zit zo. Ik wilde Linux installeren naast Win XP, verwijder een Windows partitie, start de Linux installatie, die installatie geeft een foutmelding en na die foutmelding ging die dingen repareren.

Toen wilde ik dus stoppen met die installatie en Win XP starten, en kreeg ik een blauwe pagina tijdens het laden met de foutmelding 'UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME'.

Heb via de console al fixboot en chkdsk /r gedaan maar dit heeft geen nut gehad.

Iemand?

[edit]
Ik kan wél in de Veilige Modus komen, maar Veilige Modus mét netwerkondersteuning geeft ook blauw scherm tijdens laden.

[ Voor 11% gewijzigd door drGoeroe op 28-11-2002 17:12 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:36

The Wrecker

Networking Rulez

hmm da een kapotte partitie. misschien kan je een paar tooltjes gebruiken die het weer "fixen".

Wat voor partitie is het (fat 32 / NTFS). Als je er belangrijke data op heb staan zou je die schijf ff in een andere pc kunnen hangen en er mee aan de gang gaan. Misschien dat je dan nog wat van de data kan redden. Of als je al een dual boot heb de schijf daarin in lezen ofzo.

• drGoeroe
Als ik eens zou weten wat voor tooltjes :?

Het is allemaal NTFS als ik me niet vergis, maar heb geen idee wat Linux ermee heeft gedaan.

Verwijderd

Ik heb hier net hetzelfde
hebben jullie al sucses ???

• drGoeroe
Als ik dat heb laat ik het weten, maar merk dat weinig mensen een oplossing weten :'(

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:23

Xeo

Ik weet geen manier om het te fixen, maar ik weet wel dat je door middel van Linux je bestanden kan redden.

Maybe is da een id

GRTZ Xeo

• drGoeroe
Mijn PC werkt weer! :)

Heb de partitie die ik voor Linux verwijderd had weer aangemaakt in de veilige modus en weg foutmelding :)
Pagina: 1