Toon posts:

Problem Guest account bij sharing 2 w2k's

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil een drive sharen op mijn w2k machine zodat ie beschikbaar is via een w2k laptop via een locale netwerk verbinding.

Ik heb daarvoor het volgende gedaan:
- Share aangemaakt op machine
- Guest account enabled

Ik zou nu zonder usernaam en password vanuit mijn laptop de drive moeten kunnen mappen. Maar dat lukt niet en de laptop geeft volgende melding:
"The network drive could not be created because the following error has occured:
There are currently no logon servers available to service the logon request."

Het lukt alleen als ik usernaam Guest zonder password gebruik bij het mappen of als ik op de laptop op dat moment aangelogd (via dialup) ben aan het bedrijfs netwerk.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik zonder usernaam en password de shared drive kan accessen?

Alvast dank,

Alex

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Je kan dus niet onder anonymous inloggen als je de guest account enabled hebt. Logisch dat je dan alleen kan inloggen als guest.

Verwijderd

Guest account disable-en per direct! en op de desktop PC hetzelfde useraccount + password aanmaken als die je op de laptop gebruikt

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:42
Ik heb een keer iets dergelijks gevraagd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/501527

(het is me overigens niet gelukt)

[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 28-11-2002 17:16 ]

Roomba E5 te koop

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:42
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 17:14:
Guest account disable-en per direct! en op de desktop PC hetzelfde useraccount + password aanmaken als die je op de laptop gebruikt
Zo heb ik het nu ook opgelost overigens

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op 28 November 2002 @ 17:17:
[...]

Zo heb ik het nu ook opgelost overigens
:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat je ook een user kan aanmaken en daarmee kan inloggen, maar dat zoek ik niet.

Ik wil er voor zorgen dat ik zonder usernaam en password de gesharde drive kan benaderen. Ik weet dat het kan, maar ik weet alleen niet hoe.

Blijkbaar wil mijn w2k machine degene die de share benadert authentiseren via een logon server (zoals de foutmelding aangeeft).

Kan ik ergens instellen dat dat aanlogen voor een Guest account niet nodig is en dat die dus zo wie zo toegang heeft.

Alex

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Kijk eens in je local sercurity policy. Daar kan je ook anonymous aanzetten op "acces this pc from the network"

There is no art to find the minds construction in the face

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

en toen was z'n pc stuk ;)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Wie krijgen er precies toegang als ik bij de local sercurity policy anonymous aanzet bij "acces this pc from the network"?

Iedereen of alleen Guest? Hoe werkt dat precies?

Alex

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

anonymous is iedereen ook al authoriseer je jezelf niet. Alleen met als username Administrator kom je er niet in als je ww niet overeen komt.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1