ADSL (KPN) en analoge lijn van huisgenoot

Pagina: 1
Acties:

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik ga binnenkort verhuizen en nou wil ik op mijn nieuwe adres een ADSL aansluiting hebben. Er is daar al een analoge telefoonaansluiting, maar die staat dus op naam van mijn huisgenoot.

Iemand enig idee of ik nu op mijn naam een ADSL aansluiting kan nemen, gebaseerd op haar telefoonaansluiting?

Een aansluiting overzetten op mijn naam wordt namelijk erg duur en daar zij nauwelijks zal internetten zie ik het niet zitten om de ADSL aansluiting op haar naam te zetten.

Kortom: is het voldoende als het adres gewoon hetzelfde is, of moet er ook dezelfde naam op staan? Ik wacht nu al een week op antwoord van een paar provider-helpdesken, dus ik dacht: misschien weet hier iemand het...

Punctuality is the politeness of kings

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
dreamscape schreef op 28 November 2002 @ 16:44:
Ik ga binnenkort verhuizen en nou wil ik op mijn nieuwe adres een ADSL aansluiting hebben. Er is daar al een analoge telefoonaansluiting, maar die staat dus op naam van mijn huisgenoot.

Iemand enig idee of ik nu op mijn naam een ADSL aansluiting kan nemen, gebaseerd op haar telefoonaansluiting?

Een aansluiting overzetten op mijn naam wordt namelijk erg duur en daar zij nauwelijks zal internetten zie ik het niet zitten om de ADSL aansluiting op haar naam te zetten.

Kortom: is het voldoende als het adres gewoon hetzelfde is, of moet er ook dezelfde naam op staan? Ik wacht nu al een week op antwoord van een paar provider-helpdesken, dus ik dacht: misschien weet hier iemand het...
Los van het feit dat het misschien zou kunnen, zou ik dit niet ongevraagd doen.

Het is haar lijn, en zij zal daarom waarschijnlijk ook de adsl rekeningen ontvangen.
Daarbij als je gaat voor de mxstream varianten, staat er op de kpn rekening ook een deel van jouw adsl kosten.

Like this yall...

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
dan zal die aansluiting wel op haar naam aangevraagd moeten worden anders gaat het niet goed in het systeempje van KPN Telecom. Zij is dan ook contractueel verantwoordelijk voor de aansluiting bij de provider en bij KPN blijft zij ook verantwoordelijk.
Dus als zij alles op haar naam wil hebben staan is het geen probleem.

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

Aangezien de kosten voor mxstream op de telefoonrekening staan lijkt het me niet dat dit op twee verschillende namen kan.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik had vroeger nou ja heb 2 jaar adsl van planet gehad (mxtream) en adsl stond op mijn naam maar telefoon stond op me vaders naam en dat ging gewoon goed nooit problemen mee gehad ... Dus het moet wel kunnen het lukte bij mij verder ook ..
[EDIT]

Waren trouwens ook 2 verschillende banknummers van kpn en van planet dus nopes heb nooit probs gehad daar mee

[ Voor 21% gewijzigd door WeAreLegion op 28-11-2002 17:00 . Reden: toevoeging ]

• dreamscape
MaartenP schreef op 28 November 2002 @ 16:52:
Aangezien de kosten voor mxstream op de telefoonrekening staan lijkt het me niet dat dit op twee verschillende namen kan.
Zoiets dacht ik dus ook. Maar omdat ik ook de helft van het telefoonabonnement aan haar ga betalen (ik maak er ook gebruik van) leek het me geen probleem dat ik dan ook die 19,95 van MXstream zou betalen. Het gaat mij dus voornamelijk om het provider-deel. De infrastructuur staat dan op haar naam (is nu bij de telefoon ook al zo) en IK ben verantwoordelijk voor het dataverkeer wat daarop op en neer gaat...

Hopen dat dat lukt

• dreamscape
WeAreLegion schreef op 28 november 2002 @ 16:59:
Ik had vroeger nou ja heb 2 jaar adsl van planet gehad (mxtream) en adsl stond op mijn naam maar telefoon stond op me vaders naam en dat ging gewoon goed nooit problemen mee gehad ... Dus het moet wel kunnen het lukte bij mij verder ook ..
[EDIT]

Waren trouwens ook 2 verschillende banknummers van kpn en van planet dus nopes heb nooit probs gehad daar mee
Dat is zeg maar precies dezelfde situatie dus...
Da's in ieder geval goed om te weten!
Ik zie het namelijk niet zitten dat het allemaal op haar naam staat en ik alles aan haar ga terugbetalen. Dat werkt een beetje lastig...

Eens kijken of Planet mij dan iets leuks kan bieden.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
zo duur is het niet om een aansluiting over te nemen hoor (ik dacht iets van 50 eur)

• dreamscape
wagenveld schreef op 28 November 2002 @ 17:10:
zo duur is het niet om een aansluiting over te nemen hoor (ik dacht iets van 50 eur)
True, maar als je zoals ik gaat verhuizen van een studentenkamer naar semi-zelfstandig appartement heb je al onkosten genoeg... vloerbedekking, meubels en ga zo maar door. Dan is het wel handig als je 50 euro kan besparen door een administratieve 'truc'.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

En wat als die huisgenoot gaat verhuizen, dan ben je je adsl kwijt.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik kan je garanderen dat dit verkeerd gaat. Heb via Landis destijds zaken gedaan met de kpn op ADSL gebied voor de zakelijke markt. Ik weet welke afdelingen eea doorloopt bij een aanvraag. Het risico dat je met dit geintje gaat lopen is dat het ergens tussne afdelingen blijft steken. De ene kan er niet verder mee omdat de eisen niet kloppen, de ander beschouwt het als afgehandeld en wil het niet terugnemen. Resultaat. Je krijgt niets en kan niet opnieuw aanvragen omdat op 1 adres 1 adsel kan komen volgens kpn.....

daarbij ,

het geintje wat hierboven ergens staat, van pa en zoon. dat is puur geluk. Daar zijn namelijk naam en adres van aanvrager gelijk aan naam en adres van eigenaar telefoonlijn. Enkel de voorletters en daar kunnen ze misschien aan voorbij zijn gegaan.

Ik raad het je echt af, de besparing weegt nie op tegen de frustratie zodra dit foutloopt....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

ik heb het ook op de vader en zoon manier draaien via hccnet. Het Computertotaal abbo staat op mijn naam en ik betaal de provider kosten. Vader kreeg netjes een brief of hij het wel goed vond dat ik die aansluiting aangevraagd had, omdat telefoonlijn en providernaam niet dezelfde waren.Ik denk zelf dat het er afhangt van welke provider je neemt, hccnet ging het iig goed.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 18:07 . Reden: shift te lang ingedrukt ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Omdat ik er werk kan ik er kort over zijn. :)

Ja, het kan.
Er zijn al vele aansluitingen op een dergelijke manier gerealiseerd dus het is niet zo dat er een belemmering is ofzo. Wel is het zo dat die huisgenoot een brief gaat krijgen met daarin de vraag of ze het ermee eens is, dit omdat er geen letterlijk verband is tussen jouw huisgenoot en jou. Hoe je het financiële verhaal afhandeld is dan jouw pakkie aan.

Zoals al eerder is medegedeeld is hier moet je er rekening mee houden dat als die huisgenoot gaat verhuizen dat de ADSL verbinding wordt verbroken omdat deze niet overgezet kan worden op een ander abbonement.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• dreamscape
bazs2000 schreef op 28 November 2002 @ 18:13:
Omdat ik er werk kan ik er kort over zijn. :)

Ja, het kan.
Er zijn al vele aansluitingen op een dergelijke manier gerealiseerd dus het is niet zo dat er een belemmering is ofzo. Wel is het zo dat die huisgenoot een brief gaat krijgen met daarin de vraag of ze het ermee eens is, dit omdat er geen letterlijk verband is tussen jouw huisgenoot en jou. Hoe je het financiële verhaal afhandeld is dan jouw pakkie aan.
Na de andere posts gelezen te hebben kreeg ik toch even het idee dat het niet ging lukken, maar dit is wel oke om te lezen.
Zoals al eerder is medegedeeld is hier moet je er rekening mee houden dat als die huisgenoot gaat verhuizen dat de ADSL verbinding wordt verbroken omdat deze niet overgezet kan worden op een ander abbonement.
Nou zal dat niet zo snel gebeuren, zij zit daar al 10 jaar lang spotgoedkoop, maar dat een adsl verbinding niet overgezet kan worden vind ik toch wel even goed om te weten. Ik ga er toch nog eens goed over nadenken.

Thanx voor de tips

Verwijderd

Hoe het ook zei, het wordt duur en het kost een hoop moeite en er kane een hoop misgaan.
Mijn huisgenoot en ik hebben gewoon 2 lijnen genomen. Niet isdn maar een extra analoge lijn erbij. Was wel iets duurder dus maar nu hebben we beide een eigen nummer. Geen problemen met de telefoon rekening.
(oke voor de rest zijn we redelijk gek want er is een kabel en een adsl verbinding) maar das alleen maar voor de lol.
Wat is zeggen wilde een eigen lijntje, heeft meer voordelen dan alleen maar als er iemand verhuist.
Pagina: 1