To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Volgens mij moet je in vb niet het standaard control gebruiken, maar even referentie maken naar het TabControl. (SSTab ?)
oogjes open, snaveltjes dicht
Bij Project > References? (ik vind dan sstub.dll) En wat moet ik dan doen? 
Ik kan natuurlijk ook met knoppen werken voor de verschillende pagina's (die als tablad functioneren) maar das natuurlijk lang niet zo mooi.
Ik kan natuurlijk ook met knoppen werken voor de verschillende pagina's (die als tablad functioneren) maar das natuurlijk lang niet zo mooi.
project >> components >> ms windows common controls 6.0 (sp4)
toepassen en dan kan je tabbladen invoegen.
verder heb ik er nog nooit mee gewerkt, dus moet je het zelf ff uithacksoren
toepassen en dan kan je tabbladen invoegen.
verder heb ik er nog nooit mee gewerkt, dus moet je het zelf ff uithacksoren
Grote nadeel van het MS control is dat je je controls niet op eenspecifiek tabblad kan zetten maar dat je ook nog enes moet gaan programmeren om ervoor te zorgen dat de juiste controls te zien zijn. Veel 3rd party components zijn beter imho. Maar als je het MS component gaat gebruiken, maakt dan gebruik van 1 frame per tabblad en maak bij het aanklikken van een tab de juiste frame zichtbaar.
Precies....maak gewoon een index array frames aan....frmTabblad(0) frmTabblad(1) etc....en dan onClick kijken welk tabblad je selecteerd.....en aan de hand daarvan frmTabblad(index van welk tabgeselecteerd).visible = True of iets dergelijks....
Ik vond het ook allemaal maar wat vaag dat vb
Ik vond het ook allemaal maar wat vaag dat vb
Ik gebruik altijd de microsoft tabbed dialog control 6.0
Die vind je ook onder components
En je hoeft niets te programmeren om de objecten op verschillende tabbladen te krijgen
have fun with it
Die vind je ook onder components
En je hoeft niets te programmeren om de objecten op verschillende tabbladen te krijgen
have fun with it
Thanks, ik zal beide ff proberen, heb ent ff gezoch op MSDN naar Tabstrip, en idd lees ik daar dat je de visible = 0/1 moet inproggen, best wel veel werk EN hoe moet je dan 8 frames ontwerpen die erin moeten??/ Niet zo handig dus..., anyways, ik ga et nu proberen
Hmm da's toch niet zo heel spannend? Je gooit gewoon de controls ed. in een picturebox of een frame, maakt er een control array van, en zorgt dat de index gelijk loopt aan die van de tabbladen. Dat vind ik persoonlijk handiger dan die andere tab, ik tab me dan altijd helemaal sufND schreef op 28 november 2002 @ 19:23:
Thanks, ik zal beide ff proberen, heb ent ff gezoch op MSDN naar Tabstrip, en idd lees ik daar dat je de visible = 0/1 moet inproggen, best wel veel werk EN hoe moet je dan 8 frames ontwerpen die erin moeten??/ Niet zo handig dus..., anyways, ik ga et nu proberen
Exact expert nodig?
gebruik ssTab, kun je je componenten gewoon op de verschillende tabbladen zetten zonder dat ze elkaar vern***ken
SSTAB, das echt makkelijk ja!
Okay jongens, bedankt voor de hulp! Ik kan weer verder
Pagina: 1