Toon posts:

DVD Speler: Met of zonder ingebouwde decoder ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag een middagje bezig geweest met het uitzoeken van een DVD speler, en ik ben ge-eindigd bij de Pioneer reeks (DV-656A-K, DV-444-K en DV-350-K).

Ik heb echter nog een vraag waar ik niet zo vlug een antwoord op gevonden heb: moet je nu best een DVD speler met ingebouwde Dolby Digital/DTS/SACD decoder kopen of niet ? (die 656A-K heeft dat namelijk). Als je dan zo een ding koopt met dat erin, kun je dan zonder receiver je 5.1 set op die DVD spelers aansluiten, of is een receiver toch nog altijd nodig ? Of heb ik het hier helemaal verkeerd voor ? :?

Mijn situatie is momenteel dat ik hier een TV en een HiFi set heb, en dat ik daar nu een DVD speler bij wil. 't Is de bedoeling dat ik er na een paar maanden een receiver met wat goede speakers bij koop voor een echte surround setup, dus die DVD speler zou toch wel iets degelijks moeten zijn wat kan meegroeien met mijn setup en die Pioneer modellen hierboven leken me wel iets.

Suggesties zijn ook altijd welkom :)

Verwijderd

Het klopt inderdaad dat je geen aparte receiver nodig hebt als je al een decoder in je dvd speler hebt. Het decoden vindt daar dus al plaats.

Als je nu gaat kiezen tussen het model met of zonder decoder is de vraag. Wil je nu al een surround setup ?
zoja : Dan koop je dus meteen een dvdspeler met decoder en zo'n actieve speaker set. Maar die gebruik je na aanschaf van je receiver+degelijke speakerset niet meer.. Lijkt mij zonde van je geld.

Ik zou gewoon gaan voor het model zonder. Spaart geld uit en het decoden gebeurt toch straks in je receiver.

Een receiver + degelijke speakerset hebben zowieso altijd de voorkeur boven een dvdspeler met een actief speakersetje

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info, ik zat toch goed zo te zien :) Ik ga voor de 350-K gaan, want de 444-K heeft zo te zien minder features. Alleen heeft die 656 dus ook DVD-A en SACD support, maar wat dat precies is ga ik nu es uitzoeken :)

Ivm die HT-specs site van je: waarop slaat die "Dolby Pro Logic / DTS" dan bij jouw DVD speler ?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
je hebt echt wel een versterker nodig als je al een decoder in je dvd-speler hebt. je moet toch een versterkt signaal naar je speakers sturen immers... Het gaat erom dat je een dd/dts-signaal naar je dolby-prologic versterker kan sturen. Maar dan analoog per kanaal uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt ook dat ik dan een "actieve" speakerset nodig heb :)

Maar goed, die Pioneer 350-K is momenteel in aanbieding bij Megapool, dus daar ga ik deze avond nog es even langs :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
o dus dat is actief.... :P Sorry niet gezien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 16:34:
Ok bedankt voor de info, ik zat toch goed zo te zien :) Ik ga voor de 350-K gaan, want de 444-K heeft zo te zien minder features. Alleen heeft die 656 dus ook DVD-A en SACD support, maar wat dat precies is ga ik nu es uitzoeken :)

Ivm die HT-specs site van je: waarop slaat die "Dolby Pro Logic / DTS" dan bij jouw DVD speler ?
Hmm ja is een beetje slordig :), heb ik zo uit een advertentie geripped.

Je dvd speler moet wel Dolby digital en DTS ondersteunen, de meeste ( lees :bijna alle )spelers doen dat ook maar ik heb zelfs nog een phillips dvd speler gehad die alleen maar dolby digital kon lezen en dus geen dts kon door sturen naar je receiver :)
Pagina: 1