Toon posts:

netwerk met een motorola dtv

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen , ik zou graag een netwerkje hebben met mijn motorola dvi5000 , ik krijg het alleen niet werkend. ik ben niet een of andere amateur die geen zin heb om te zoeken.

ik kan alleen nergens informatie vinden over het ip-adres van dat apparaat en andere gegevens erover.

wie heeft hier ervaring mee en kan helpen ?

mvg
ewout

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 16:01:
hallo mensen , ik zou graag een netwerkje hebben met mijn motorola dvi5000 , ik krijg het alleen niet werkend. ik ben niet een of andere amateur die geen zin heb om te zoeken.

ik kan alleen nergens informatie vinden over het ip-adres van dat apparaat en andere gegevens erover.

wie heeft hier ervaring mee en kan helpen ?

mvg
ewout
Je bent wel een amateur die cross/double post...

dicht dus.

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
nee , wist niet precies in welk forum het moest dus deed het maar in alle 2 de forums , helaas mocht hij niet in het andere forum en werdt hierheen gemoved .....

• mrFreeZe
Dat zeg ik, dat mag dus niet..., maar je bent nieuw, en wil je daarom graag verwijzen naar de FAQ. :)

[ Voor 86% gewijzigd door mrFreeZe op 28-11-2002 16:43 ]

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk , het spijt me

• mrFreeZe
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 16:42:
je hebt gelijk , het spijt me
offtopic:
hehe ben ook maar een normale user hoor ;)

case closed.

Like this yall...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Oke jongens, ontopic aub.

Verwijderd

Topicstarter
oke , status : kan wel verbinden met kabelmoden en daar staat dit schema :

Afbeeldingslocatie: http://www.site4jesus.nl/image1.jpg

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Dat 10-adres is het adres naar buiten toe, dat 192-adres is het adres naar binnen toe. Blijkbaar kun je er maximaal 1 nic aan hangen (ik zie 'Max 1' staan).

Verwijderd

Topicstarter
ja , dat begrijp ik alleen het verotte is dus dat ik niks weet van het netwerk zelf op dat ding , je kan ip stats opvragen maar daar gebruikt hij de kabelmodem als dhcp server en als gateway en dat gaat allemaal via de coax kabel die erin zit. via de rj45 kabel kan ik geen info opvragen.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als een pc via de UTP aan dat ding hangt krijgt die pc geen ip-adres toegewezen?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

ehw gerbs kijk ff goed, het gaat om een dvi5000 (=dtv modem). Dat gaat nu niet meer lukken. Met een 10 ip adres kun je met een gewoon kabel modem wel door de provisioning, maar voort dtv is dat afaik niet meer mogelijk

[ Voor 11% gewijzigd door SilentStorm op 28-11-2002 17:42 . Reden: url ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je daar precies mee silentstorm , heb niet zo veel verstand van de dtv dingen , balen dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit en upc wil er geen geen garantie aangeven en dus ook niet helpen

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SilentStorm schreef op 28 november 2002 @ 17:42:
ehw gerbs kijk ff goed, het gaat om een dvi5000 (=dtv modem). Dat gaat nu niet meer lukken. Met een 10 ip adres kun je met een gewoon kabel modem wel door de provisioning, maar voort dtv is dat afaik niet meer mogelijk
Heej Rule :)

Ik weet dat ie het over een DTV-decoder heeft, maar ik heb nog nergens gelezen dat hij met het ding het internet op wil... Correct me if I'm wrong. Maar hij komt idd niet door de APS heen denk ik...

Volgens mij wil hij gewoon lekker prutsen met het ding, dus het apparaat als DHCP-server e.d. gebruiken. Toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Bergen op 28-11-2002 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee , wil niet dat het een dhcp server wordt , had ergens begrepen dat ik dan via streaming tv kon kijken op computer enz . ben erg benieuwd daarna , is handig omdat ik geen kabelaansluiting boven heb maar wel netwerk. en wil uiteraard ook prutsen maar baal er van dat ik nergens info kan vinden.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 18:20:
wat bedoel je daar precies mee silentstorm , heb niet zo veel verstand van de dtv dingen , balen dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit en upc wil er geen geen garantie aangeven en dus ook niet helpen
Ik had begrepen dat je met het dtv modem wou internetten. Die optie hebben ze er echter uitgesloopt nadat iedereen opeens via dtv ging internetten ipv via chello.
Een 10 ip adres betekend dat je een adres in de private range (google) van upc hebt. Hier kun je in eerste instantie niet mee internetten. De normale gang van zaken is om je mac-adres eerst in de database te zetten (provisionen), voor je een normaal ip adres van de dhcp server krijgt. Deze zul je echter niet krijgen omdat je niet door het aanmelden heen komt met je dtv modem.
Ik weet dat ie het over een DTV-decoder heeft, maar ik heb nog nergens gelezen dat hij met het ding het internet op wil... Correct me if I'm wrong. Maar hij komt idd niet door de APS heen denk ik...
Ik zie een chello dhcp server in de lijst staan. Hij heeft m dus aangesloten op inet. Ook dat 10 adres krijgt ie niet zomaar..

[ edit]
nee , wil niet dat het een dhcp server wordt , had ergens begrepen dat ik dan via streaming tv kon kijken op computer enz . ben erg benieuwd daarna , is handig omdat ik geen kabelaansluiting boven heb maar wel netwerk. en wil uiteraard ook prutsen maar baal er van dat ik nergens info kan vinden.
Nou ben ik niet zo'n dtv expert, maar volgens mij gaat dat je niet lukken. Je zou wel je tv signaal naar je video-in kaart (mits aanwezig) op je computer kunnen doorlussen). Wat bedoel je met 'streaming tv'? tv on demand? near tv on demand? livestreams bekijken? wat?[/edit]

[ Voor 23% gewijzigd door SilentStorm op 28-11-2002 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja , dat plaatje is van de chello modem , die geeft hem ook het ip-adres voor internet alleen vreemd zat is dat het zelfde adres als de modem , alleen nu kan ik nog steeds verbinding maken met dat ding , echt vreemd. dat apparaat maakt mij boos :-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 18:42:
ja , dat plaatje is van de chello modem , die geeft hem ook het ip-adres voor internet alleen vreemd zat is dat het zelfde adres als de modem , alleen nu kan ik nog steeds verbinding maken met dat ding , echt vreemd. dat apparaat maakt mij boos :-)
edit:
bedoel dat je via computer tv kan kijken naar de livestream van een zender waar die dan op staat

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nee, er zit geen videostream-server in ofzo :+ Hoe kom je daarbij??

Verwijderd

Topicstarter
dacht het ergens gelezen te hebben , zal ff kijken of ik dat stukje nog ff ergens heb .

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Het is trouwens helemaal niet vreemd dat die gegevens gelijk zijn, er zit een gelijksoortige router in, met oa dezelfde webinterface :) Het enige wat je met die dtv kast kan doen is afaik dtv'en en evt als dhcp server laten fungeren. Als je nog iets anders weet houd ik me aanbevolen.

Verwijderd

Topicstarter
maar nog steeds kan ik hem niet bereiken op mijn ethernet , zou upc kloten met de firmware van dat ding of werkt het gewoon niet , vreemd

nogmaals alvast bedankt voor de reakties

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja maar krijg je nou een IP-adres van dat ding of niet?

Verwijderd

Topicstarter
nee hij deelt geen ip-adressen uit en neemt ze ook niet , heb namelijk hier ook dhcp draaien conclusie : ethernet doet niks denk ik

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

? je kon wel bij de webinterface. Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. maarre probeer voor de aardigheid eens je ip adres vrij te geven (0.0.0.0) als je een verbinding hebt met dat ding alleen krijg je 192.168.10.11, als je ook verbinding hebt met chello krijg je 10.x.x.x en als je ook nog inet hebt (dat heb je niet) krijg je een 'normaal adres' (zie NT faq)

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor de webinterface is van de modem , op het apparaat zelf kan ik alleen wat info zien maar dat gaat gewoon via de tv

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ehm.. like.. er zit gewoon een Motorola-modem IN de decoder hoor... Je moet die hele decoder gewoon zien als een los Motorola-modem, maar dan met iets erbij om tv te kijken.

Die webinterface die je ziet is dus gewoon van de Motorola-modem IN de decoder. Je kunt verder echt helemaal niets van de decoder opzoeken op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
ok , bedankt voor alle reacties .

dan maar een apparaat kopen die tvsignaal draadloos doorzend !

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 09:04:
ok , bedankt voor alle reacties .

dan maar een apparaat kopen die tvsignaal draadloos doorzend !
Huh? :? Nou snap ik weer even helemaal niet wat je nou had verwacht van de Motorola-decoder.
  • Eerst wil je in de decoder komen via de pc
  • Dan wil je live video streamen
  • Nu wil je het tv signaal draadloos versturen
Conclusie: jij bent wazig B)

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 29-11-2002 09:12 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Topicstarter, het DVI modem is een gewoon kabelmodem, met als extraatje een digitale TV encoder. Het modemgedeelte is door Chello alleen onwerkbaar gemaakt, en het is zeker ook niet mogelijk om het digitale TV beeld op het netwerk te krijgen, en zo te decoden. Helaas....

Als je de specs van het modem/TV decoder bekijkt, was je hier ook achter gekomen. Zeker in combinatie met de topics over het 'opvoeren' van de Chello verbinding via dit modem. Zie hiervoor de search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.