omvang bios grafische kaarten

Pagina: 1
Acties:

• dustin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 22:11
Heeft iemand een idee waar je kan vinden hoe groot een bios van een grpfische kaart is tijdens de boot (init van de kaart) en daarna?

Zo neemt een Geforce4 tijdens de init 64kb van je krappe 128kb ruimte in beslag maar houd dat vast. Andere kaarten hebben misschien ook 64kb nodig maar geven daarna (na de init) weer veel vrij voor andere PCI/AGP devices.

Hopelijk is mijn vraag duidelijk.

Ik vraagn dit namelijk omdat mijn nieuwe machine te weinig ruimte heeft voor PCI/AGP devices. RAID controller wil bv niet booten als ik de Geforce er in heb zitten. Vandaar dat ik een gfx kaart zoek die super snel en cool is, maar minder ruimte nodig heeft zodat alles nog blijft werken.

MacMini M1, 15" Mac Book Pro, 16GB Memory, Canon 5D Mark II, Commodore 64

• Gumbo!
  • Laatst online: 31-07 14:15
Een goede vriend van me heeft/had ook dat probleem... zal het eens aan hem vragen of hij er al een oplossing voor heeft :?

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

• dustin
Dank je wel Gumbo!, hopelijk heeft die goede vriend van je een oplossing of een link naar een site waar ik dit soort informatie duidelijk kan na lezen.

<off-topic>
Leuke icon heb je trouwens, zelf gepixeld?
</off-topic>

[ Voor 6% gewijzigd door dustin op 28-11-2002 16:22 . Reden: Typo ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien de fabrikant waar je een leuke kaart van op het oog hebt mailen met je vraag?

• dustin
Zou wel kunnen Aikon, hoewel ik denk (groot vooroordeel) dat alle nieuwe snelle super kaarten ook een grote bios achter laten.

Misschien 1 van de DirectX 9 kaarten... :-)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
is het niet dat in je bios video shadow ofzo aanstaat? zet dat eens uit...

• dustin
Nee Sharkzor, dat is op dit mobo (k7X) niet mogelijk. Er is geen optie in de bios voor dat. Wel is er een optie voor het uitzetten van de Option ROM Scan op een PCI slot. Maar ik heb het idee dat de kaart in het slot die je uitzet niet meer wilt booten.

[ Voor 1% gewijzigd door dustin op 29-11-2002 12:51 . Reden: Typo ]

• dustin
Ik heb overigens naar LeadTek een email verstuurd om te vragen of ze documentatie hebben over de hoeveelheid geheugen gebruik in het Option ROM van hun kaarten, hopelijk krijg ik reactie terug. (Heb namelijk van andere bedrijven nog nooit een reactie terug gehad over vragen, ze staat alleen maar klaar als ze geld zien)

Pagina: 1