Als je een subwoofer hebt en deze ook wil gebruiken bij gewoon audio dan kan je 'm direct op de speaker uitgangen van de voor-speakers aansluiten. Hierdoor heb je ook bij gewone audio een goede bas. Maar verlies je dan niet het voordeel van de 1 bij de 5+1 dvd's. Hiervoor lijkt het me weer logisch om je sub op de sub-uit van je reciever aan te sluiten.... hoe krijg je het allebei voor elkaar?
gewoon op de sub uitgang aansluiten is al voldoende (en evt. de sub enablen op je amp)
Verwijderd
Als je je sub op de sub-out van je receiver aansluit werkt hij ook bij stereo. Bij mij tenminste wel
Verwijderd
je hebt, als het goed is, altijd een werken de subwoofer met een goeie bas(bij mij wel teminste).
dus je kunt 'm gewoon op je sub-uit laten zitten.
dus je kunt 'm gewoon op je sub-uit laten zitten.
Verwijderd
De beste manier om een sub aan te sluiten op een 5.1 receiver is 2 sets kabels parallel vanaf de frontkanalen te laten lopen. 1 set naar je front speakers en een naar je highinput van je sub. Dan mix je het .1 kanaal in de 2 frontkanalen. Het voordeel hiervan is dat je mainspeakers ook een deel van het .1 kanaal weergeven.
Je kan ook de sub op je subuitgang aansluiten en aangeven dat zowel de sub als de fronts bas moeten weergevenVerwijderd schreef op 29 November 2002 @ 14:26:
De beste manier om een sub aan te sluiten op een 5.1 receiver is 2 sets kabels parallel vanaf de frontkanalen te laten lopen. 1 set naar je front speakers en een naar je highinput van je sub. Dan mix je het .1 kanaal in de 2 frontkanalen. Het voordeel hiervan is dat je mainspeakers ook een deel van het .1 kanaal weergeven.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Marantz SR6200 receiver. Ik heb geen subwoofer, maar als ik er een aan zou schaffen, zit ik dus met het probleem dat ik de filterfrequentie niet in kan stellen. In 5.1 werkt alles prima, want daar zit de scheiding voor de sub al in de bron, maar als in stereo de receiver moet filteren kan ie alleen op 80Hz filteren, en dat is mijn toch zo'n 50 Hz te hoog.
Dan regel je die sub toch zo dat ie gaat werken wanneer je speakers ermee ophouden
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Als ik bijvoorbeeld mijn REL Q50 aan zou sluiten op een Marantz sr7200 met vaste kantelfrequentie van 100hz. Ik sluit hem dan aan via de sub-out met de tulp stekker, werkt frequentie knop op de REL sub dan nog steeds? En kan ik deze dan instellen op 50Hz?JT schreef op 29 November 2002 @ 17:34:
Dan regel je die sub toch zo dat ie gaat werken wanneer je speakers ermee ophouden
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
okee een n00b vraagje, deze schiet me te binnen nu ik dit lees, ik heb een 5.1 dolby/dts versterker, met nu 2 luidstprekers dr aan.
volgende stap is een sub dr aan, daarna andere boxen, maar begrijp ik nu dat als je 4 boxen hebt en een sub en je luistert naar een cd(dvdspeler), dat er dan alleen geluid uit je sub en je 2 front speakers komen......
en is dit ook zo als je een mp3tje speelt via je pc
beetje oftopic maybe.....sorry daarvoor
volgende stap is een sub dr aan, daarna andere boxen, maar begrijp ik nu dat als je 4 boxen hebt en een sub en je luistert naar een cd(dvdspeler), dat er dan alleen geluid uit je sub en je 2 front speakers komen......
en is dit ook zo als je een mp3tje speelt via je pc
beetje oftopic maybe.....sorry daarvoor
Verwijderd
het signaal verplaats als volgt.: DVD->signaal proc. receiver->subout -> sub filter -> sub amp. -> speaker
Dus de lowpass filter heeft altijd het laatste woord.
Als je al het materiaal over twee speakers wilt spelen zul je al het geluid moeten omzetten in normaal PCM geluid (44.1Khz)
De dig. uitgang op een dvd speler is altijd omschakelbaar naar PCM
De dig. uitgang op je geluidskaart is ook PCM.
Als een Receiver PCM binnen krijgt verschijnt dat op het scherm en moet de receiver het geluid decoderen. Niet alle receivers kunnen het geluid uitsmeren over 2 kanalen incl de subwoofer. Dus daarom is het al verstandig om de sub aan tesluiten speakerniveau.
Je kunt de receiver zo instellen dat hij het geluid uitsmeert over alle speakers door hem op DPLII music te zetten bv. Ik vindt het zelf niet altijd mooi om al je speakers aan te hebben bij muziek, maar goed over smaak valt niet erg veel te twisten.
Dus de lowpass filter heeft altijd het laatste woord.
Als je al het materiaal over twee speakers wilt spelen zul je al het geluid moeten omzetten in normaal PCM geluid (44.1Khz)
De dig. uitgang op een dvd speler is altijd omschakelbaar naar PCM
De dig. uitgang op je geluidskaart is ook PCM.
Als een Receiver PCM binnen krijgt verschijnt dat op het scherm en moet de receiver het geluid decoderen. Niet alle receivers kunnen het geluid uitsmeren over 2 kanalen incl de subwoofer. Dus daarom is het al verstandig om de sub aan tesluiten speakerniveau.
Je kunt de receiver zo instellen dat hij het geluid uitsmeert over alle speakers door hem op DPLII music te zetten bv. Ik vindt het zelf niet altijd mooi om al je speakers aan te hebben bij muziek, maar goed over smaak valt niet erg veel te twisten.
owkee dan ik denk dat ik t snap 
en ik weet niet of t geluid er op vooruitgaat met 4 speakers tov 2, zal voor mij denk proberen
en ik weet niet of t geluid er op vooruitgaat met 4 speakers tov 2, zal voor mij denk proberen
Verwijderd
FF voor de jongens die zeggen dat als je je sub op je dig.versterker op aan zet dan komt er uit je front en sub laag.
Maar uit je front komt minder dan dat je je sub rechtstreeks op je front aansluit.
Het is namelijk zo dat als je op je versterker je sub op sub out aansluit en dan sub aan zet,je laag van je front naar je sub toegebracht word,je moet dus een verdomd goeie sub hebben wil die het laag van je front speakers gaan vervangen.
Beste manier luisteren naar steroe muziek is 2 channel geen sub maar luisteren naar je moiie front speakers en surround digital of dts of wat dan ook op a.f.d dus met sub en rest van speakers ook aan.
Maar uit je front komt minder dan dat je je sub rechtstreeks op je front aansluit.
Het is namelijk zo dat als je op je versterker je sub op sub out aansluit en dan sub aan zet,je laag van je front naar je sub toegebracht word,je moet dus een verdomd goeie sub hebben wil die het laag van je front speakers gaan vervangen.
Beste manier luisteren naar steroe muziek is 2 channel geen sub maar luisteren naar je moiie front speakers en surround digital of dts of wat dan ook op a.f.d dus met sub en rest van speakers ook aan.
Verwijderd
Ik denk dat het er met een sub meer op vooruit gaat al ligt dat natuurlijk aan je frontspeakers.
Verwijderd
Ja als je een goeie sub hebt wel bijvoorbeeld een rel of dergelijke.
Ik had zelf jbl speakers de L8 serie grote zuilen koste 2000 per stuk toen,die heb ik verkocht heb nu van sony(niet lache) de pascal serie 835 mijn surround was nooit zo mooi als nu en die sub knalt erover,maar in stereo mis ik toch de zuilen een beetje
Ik had zelf jbl speakers de L8 serie grote zuilen koste 2000 per stuk toen,die heb ik verkocht heb nu van sony(niet lache) de pascal serie 835 mijn surround was nooit zo mooi als nu en die sub knalt erover,maar in stereo mis ik toch de zuilen een beetje
JaAudi_S2 schreef op 29 November 2002 @ 22:39:
[...]
Als ik bijvoorbeeld mijn REL Q50 aan zou sluiten op een Marantz sr7200 met vaste kantelfrequentie van 100hz. Ik sluit hem dan aan via de sub-out met de tulp stekker, werkt frequentie knop op de REL sub dan nog steeds? En kan ik deze dan instellen op 50Hz?
Ecodan warmtepomp
Pagina: 1