Toon posts:

[WOL] pc start ook op door modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden ben ik met miojn thuisnetwerk bezig geweest om alle pc's Wake On Lan ondersteuning te geven. Dit is uiteindelijk gelukt, maar nu zit ik met een ander probleem. Op de HCC-beurs afgelopen zondag heb ik twee 56k pci-modems gekocht voor in mijn pc en die van mijn vader (we hadden nieuwe nodig voor onder WinXP).

Het probleem is nu dat in de bios van mijn moederbord de functie Wake On Lan gedeeld is met wake on pci modem (mobo = Asus A7V266-E). Kortom iedere keer als iemand mij belt start de pc weer op. Is er enige manier om het opstarten door het modem te blokkeren zonder Wake On Lan uit te zetten?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

de stekker eruit.. 8)7

Nee, sorry geen flauw idee

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 28 november 2002 @ 15:37:
de stekker eruit.. 8)7

Nee, sorry geen flauw idee
Ja, dat is de 'tijdelijke' oplossing die ik nu heb

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

geen jumpertje op het modem?

Verwijderd

In Win2k is het mogelijk om bij properties van het modem, de wake-on functionaliteit (door het modem) uit te schakelen...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

je hebt WOL (wake-up on lan) en WOR (wake-up on ring). Aangezien die beide bij jou gecombineerd zijn, zou ik even in het bios gaan kijken, of het boekje van je mobo. Als het echt niet lukt in het bios, dan kan je in de Win2k netwerk management onderdelen even je pci modem selecteren en dan de eigenschappen aanvragen. Kijken of daar iets tussenzit dat WOR, wake-up, network magic packet o.i.d. heet en het op disabled zetten.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 15:41:
In Win2k is het mogelijk om bij properties van het modem, de wake-on functionaliteit (door het modem) uit te schakelen...
Hoe heette die functie in win2000? Misschien dat er ook zoiets in WinXP zit.

Bij de gewone properties staat geen optie om de wake-on functionaliteit uit te zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 15:45:
[...]

Hoe heette die functie in win2000? Misschien dat er ook zoiets in WinXP zit.

Bij de gewone properties staat geen optie om de wake-on functionaliteit uit te zetten
hmmm.... geen idee. Heb nu NT4 voor me neus [zit bij klant] en geen W2k bij de hand. sorry...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen het modem bekeken en er zitten geen jumpers op, dus ik kan het niet daarop uitzetten.
Pagina: 1