Voordelen van Packet Switching t.o.v. Cirquit Switching

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 10:05
Ha mensen,

Ik had vandaag een discussie met een leraar over het onderwerp "packet switching".

De vraag was namelijk "Noem een 2 (of meer) voordelen van packet switching t.o.v. cirquit switching".

Mijn antwoorden waren:

* Geen bandbreedte verbruik als er geen data verzonden word.
* Packets kunnen over verschillende routes verzonden worden.

Mijn laatste antwoord vond hij geen voordeel :?

Ik blijf er bij dat het volgens mij wel een voordeel is...je kan namelijk daarom ook packets vanaf verschillende lokaties halen, omdat ze toch in verschillende volgorde binnenkomen.

Weet iemand hoe ik mijn leraar kan overtuigen?

Of heb ik misschien toch ongelijk? ;)

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:20

Peetman

Tjah....

Het is een voordeel om idd de packets over verschillende routes te verzenden ivm het eventueel wegvallen van verbindingen, dan hoeven alleen de verloren pakketten opnieuw te worden verzonden. Er wordt dan niet opnieuw een verbinding opgezet. Het kan echter ook een nadeel zijn ivm de niet constante datastroom, het niet in vaste volgorde binnenkomen van pakketjes. Ik denk dat je een toelichting nodig had gehad bij je antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door Peetman op 28-11-2002 15:42 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ja Jos, we hebben wel gelijk, maar omdat de packets over verschillende routes verzonden worden kunnen ze in een andere volgorde aankomen, en dan heb je weer een nadeel.

Manni

(oh ja, het groeten hier is niet nodig, lees de faq maar eens)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het nadeel van packet switching is dat elk pakketje een addres moet hebben zonde van de overhead dus.

• cue
TrailBlazer schreef op 28 november 2002 @ 15:43:
het nadeel van packet switching is dat elk pakketje een addres moet hebben zonde van de overhead dus.
Het gaat om de voordelen >:)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Cue schreef op 28 november 2002 @ 16:26:
[...]

Het gaat om de voordelen >:)
het voordeel van circuit switching is dat je minder overhead hebt >:)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21

Dido

heforshe

[SG]-->[NT]

Wat betekent mijn avatar?

• cue
Resistor schreef op 28 november 2002 @ 15:40:
Ja Jos, we hebben wel gelijk, maar omdat de packets over verschillende routes verzonden worden kunnen ze in een andere volgorde aankomen, en dan heb je weer een nadeel.

Manni

(oh ja, het groeten hier is niet nodig, lees de faq maar eens)
Dat nadeel heeft ook z'n voordeel, dan kan je namelijk de packets ook vanaf meerdere locaties halen (de volgorde van binnenkomst maakt toch niet uit).

En als je ze vanaf verschillende locaties kan halen heb je dus snelheidswindst :D

offtopic:
Om even op je "groet" verhaal te reageren, volgens mij gaat dat alleen om je afsluiting...dus "ha mensen" is volgens mij prima.

[quote]Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
[/quote]

[ Voor 27% gewijzigd door cue op 28-11-2002 18:00 ]

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het ging om 1 source en 1 destination op school.

Volgens mij neemt hij gewoon een netwerk in een groot bedrijf als voorbeeld, met 2 computers die data uitwisselen, jij gaat het internet met meerdere (warez :P)servers er bij halen. Dan heb je snelheidswinst, dat klopt, maar de snelheid wordt altijd beperkt door je eigen maximale downloadsnelheid.
Goede webservers overtreffen wat upload betreft ruim je download, als je er dan meerdere hebt is het zinloos.

De enige voordelen die ik kan verzinnen is meerdere wegen die mogelijk zijn, als een verbinding verbroken wordt kan snel een andere route gekozen worden, en er hoeft van te voren geen verbinding gemaakt te worden.

en dat groeten boven een post vind ik gewoon vervelend

• cue
Resistor schreef op 28 November 2002 @ 18:49:
Het ging om 1 source en 1 destination op school.

Volgens mij neemt hij gewoon een netwerk in een groot bedrijf als voorbeeld, met 2 computers die data uitwisselen, jij gaat het internet met meerdere (warez :P)servers er bij halen. Dan heb je snelheidswinst, dat klopt, maar de snelheid wordt altijd beperkt door je eigen maximale downloadsnelheid.
Goede webservers overtreffen wat upload betreft ruim je download, als je er dan meerdere hebt is het zinloos.

De enige voordelen die ik kan verzinnen is meerdere wegen die mogelijk zijn, als een verbinding verbroken wordt kan snel een andere route gekozen worden, en er hoeft van te voren geen verbinding gemaakt te worden.

en dat groeten boven een post vind ik gewoon vervelend
Ik hoor een aantal dingen die echt als onzin door de bocht komen:

Ten eerste: Wat voor voorbeeld de leraar ook neemt, het gaat toch om een algemeen protocol, en waar dat dan toegepast word dat moet niet uitmaken....Het gaat om de algehele voordelen van packet switching t.o.v. circuit switching...

Ten tweede: Om als voorbeeld te geven dat "goede webservers"(volgens mij de verbinding die goed is >:) ) je maximale download overtreffen dat zijn allemaal praktijk voorbeelden die niets met een protocol te maken hebben... het gaat om algehele situaties....

Een voordeel is dus dat bij packet switching de pakketjes vanaf meerdere locaties gehaald kunnen worden omdat de data pakketjes toch in verschillende volgorde binnenkomen....

offtopic:
Je wijst me op de regels wat betreft het "groeten" vervolgens zet je onderaan je eertste reply je naam..... en dan geef je daarna in je tweede reply ook nog wat jij van dat groeten vind....... |:( Gaat er volgens mij niet om wat iedereen zelf vind, maar wat er af gesproken is _/-\o_

Verwijderd

Het lijkt mij eerder dat je het standpunt verdedigt vanuit een bepaalde visie, packet switching heeft als voordeel dat dit flexibler is, je kunt meerdere connecties voeren echter circuit switching is vaak veiliger dus het is maar waar de nadruk op ligt.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

volgens mij:

Wat jij beschrijft als packet switching is (ip)routing, ik denk dat je leeraar iets als frame relay bedoelde.

voordeel; de link kan gedeeld worden, je betaalt enkel hetgeen je verbruikt. Nadeel waneer meerdere connecties de link nodig hebben kan de BB zakken, er is nl geen dedicated BB (eventueel wel een minimum service)

Als je van A naar B zend over een circuit switched network dan weet je exact wat je BB is en die heb je altijd volledig voor jou aleen (leased line)

als je van A naar B zend over een packet switched newtork dan weet je niet wat anderen op die link gaan verbruiken, je deelt hem met anderen.

zoals MASH_MAN al zei, het hangt echt wel af van je situatie welke het beste is

You don't need eyes to see, you need vision

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Cue schreef op 29 november 2002 @ 02:12:
[...]
offtopic:
Je wijst me op de regels wat betreft het "groeten" vervolgens zet je onderaan je eertste reply je naam..... en dan geef je daarna in je tweede reply ook nog wat jij van dat groeten vind....... |:( Gaat er volgens mij niet om wat iedereen zelf vind, maar wat er af gesproken is _/-\o_
offtopic:
Kijk maar eens in mijn profile wie ik ben, en kijk dan maar eens wat ik in al mijn andere posts doe.
Niet groeten.

Ik groet je alleen omdat ik je ken.
Ik ben klasgenoot Arian Manni!

Pagina: 1