Hoi allemaal, ik heb een probleem ondervonden bij mijn Windows 2000 client server systeem. Als ik bepaalde instellingen (zoals startpagina bij IE en toetsenbordinstellingen) wil veranderen bij alle gebruikers. Als ik dit als administrator ingelogt doe, vernaderen deze instellingen niet bij de andere gebruikers. Ik heb hier te maken van een systeem van 32 pc's en ongeveer 150 gebruikers. Heeft iemand enkel iedee, hoe ik dit (zonder het bij alle gebruikers appart te moeten instellen) kan oplossen. Ook na het lezen van de faq en het bezoeken van een aantal andere websites, heb ik de oplossing nog niet gevonden. Kan iemand mij helpen?
Verwijderd
Umm als ik jou was zou ik me eens gaan verdiepen of in de wereld van scripting of met de MMC van Windows 2000 server het een en ander aan policies veranderen..
Voor de mmc ga je naar de Active Directory en druk daar rechts op je domein.. klik op eigenschappen. Daar staat een tabblad over groepsbeleid.. daaronder staat een default snap in.. wijzig deze en kijk wat je ermee kan...
- SeRa
Voor de mmc ga je naar de Active Directory en druk daar rechts op je domein.. klik op eigenschappen. Daar staat een tabblad over groepsbeleid.. daaronder staat een default snap in.. wijzig deze en kijk wat je ermee kan...
- SeRa
Kun je de benodigde settings niet kopieren naar de profile directory van "all_users" ?
| Specs Aurora24 | My music |
Verwijderd
zijn register instellingen.. zoals de beginpagina van IE is erg gemakkelijk via VBS bijvoorbeeld als loginscript te gebruiken.. en dat kopieren is alleen interessant met snelkoppelingen denk ik... tenminste zo heb ik da opgelost bij een school in de buurt.. VBS owned!
Ben wat vergeten bij te zeggen, we gebruiken geen novell of andere netware. we loggen gewoon in met windows inlogschermpje.
Pagina: 1