Toon posts:

Ervaring gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello..

Ik ben bezig mijn Viper II te modificeren. Ik heb de standaard heatsink er al af.
Nu had ik nog een paar vraaggies:
- Hoe krijg ik het restantje lijm weg?
- Kan ik de chip en de memory niet even schoonmaken met alcohol voordat de home-made heatsink erop komt? Ik gebruik thermal tape gaat dit goed i.c.m. met dat schoonmaken?

Is het verkeerd omdat ding gewoon beet te pakken e.d.? I.v.m. statische shit e.d.

Ik zaag zelf een heatsink uit en schroef daar een sportief fannetje op..

Opmerkingen zijn absoluut welkom!

Thanx,
Diederick

Verwijderd

Ik heb een dergelijke modificatie op mijn vroegere V3 gedaan.
Restanten lijm heb ik verwijderd met alcohol. Op de V3 waren gaten aanwezig voor montage van een nieuwe koeler.
Heb een socket7 koeler gepakt hier gaten in geboord en door deze gaten vast geschroefd op de processor. Hiertussen heb ik een beetje thermopasta gedaan. Ik kon mijn V3 toen van 142MHz naar 180MHz tillen.
Met thermotape zou ik een beetje uitkijken omdat de videokaart meestal op de kop zit en dus de kans aanwezig is dat de zaak eraf valt, wanneer je tape gebruikt.
Een tijdje terug stond er in tweakers.net een artikel over de montage van twee Blue Orb coolers op een V5. Hier staat ook een montage methode beschreven. Kijk hier nog eens naar. Hierzo !!!

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanx!

Maar ik wil het ook wel doen met Artic silvergrease!
Maar hoe krijg ik hem dan vast??
Met superlijm? Kan ik dat zo maar op het PCB spuiten?

Alvast bedankt!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Videokaart gewoon vastpakken is slecht ja.. De statische electriciteit kan je ViperII doodmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit dan voorkomen??
Ik heb hem al gewoon beet gepakt!

Kan hij al dood zijn?

I hope not!

• InterCC
Hij gaat niet zomaar dood hoor :) maar 't kan wel.. Er zijn anti-statische handschoenen voor, maar je kan jezelf ook ontladen door gewoon je kast vast te pakken (die is als het goed is verbonden met aarde)
enne ik raad je aan GEEN wollen trui aan te doen.. (die zijn heel statisch)

• InterCC
Ik zou trouwens die home-made heatsink niet vastmaken met gewonen lijm.. Da's waarschijnlijk niet echt goed geleidend. Waarmee dan wel weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Okee,

Ja, ik bedoel silvergrease tussen chippies en de heatsink en omdat dat niet plakt nog even lijm ergens kwakken...

Even ter informatie, ik gebruik kopere plaatjes als spacers, aangezien de core hoger zit dan het geheugen.

En dat schoonmaken met alcohol, doe ik dat met wattenstaafjes of keukenrol of ......?

Alvast bedankt!

• InterCC
Daar kan ik je niet mee helpen.. heb er verder geen ervaring mee.. ik denk dat wattenstaafjes wel beter zijn, omdat je met keukenrol niet echt zie wat je doe..

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand a.u.b. nog enig advies?

Plz...

Verwijderd

schoonmaken gewoon met je mouw joh :)

Nee ff serieus, ik zou van die wattenschijfjes gebruiken (van je moeder/vriendin jatten of vanjezelf als je heel ijdel bent). die wattenstaafjes werken kut. Niet teveel alcohol, schijfje uitwringen.

Ik heb mn Heatsink gewoon met secondenlijm vastgemaakt op mn Geforce core en hij zit er nog steeds, GeForce doet t ook nog. Er zit ook wat Artic Silver tussen.

Waarom neem je niet (een) aparte heatsink(s) voor het geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

1 seconde lijm op je chippies is toch niet goed? Daar gaat hij toch kapot van?

Dat geleid toch ook kut?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er a.u.b. nog iemand tips of ervaringen?

Plz...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb al verscheidene coolers gewoon met secondenlijm geplakt, no problemo tot nu toe (Socket 7 cooler op P166, Cooler op V3 2000)

Verwijderd

Nee secondelijm werkt pfect hoor.
Gewoon niet te veel en alleen waar t nodig is.

Lijm had ik op mn Geforce met een scalpel erafgehaald, wel voorzichtig natuurlijk, niet lekker in de core gaan krassûh

Verwijderd

Oplossing is vrij simpel; de meeste doe het zelf zaken hebben wel zogenaamde metaallijmen. Dit is een pasta om oa metalen aan elkaar te lijmen en dit spul geleidt ook nog eens prima.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Okee thanx!

Maar ik doe een paar druppels op de verschillende chippies?
Welk merk? Bison?

Hoe doe ik dat met de spacers? Ook gewoon Artic + druppel secondenlijm of gewoon thermal tape gebruiken?

Ik ga voor het optimale! :D
Ik hoop iets van 175/175 te halen...
Hij loopt standaard op 125/143, is dit haalbaar?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een reply-tje maybe?

Ik heb al begrepen dat de lijm aan de hoekjes van de core moet komen!

Verder nog iets? Hoe zit het met de spacers en de memory?

Reply plz..

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:44

MetalStef

gietijzer

Eén heatsink voor de proc en het geheugen zou ik niet doen. Je hebt hoogteverschil tussen die beide dingen, en jij wilt dat opvullen met spacers. Dat kun je proberen, maar die spacers zullen te dik of te dun zijn zonder dat je dat zelf ziet. Als je spacers gebruikt, zullen de contactvlakken nooit optimaal kunnen zijn. Gebruik dus verschillende heatsinks die rechtstreeks op het te koelen oppervlak gemonteerd worden.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Ja dat zei ik ook al.
Gewoon meerdere heatsinks is beter volgens mij.

Ik gebruik Pattex Uni-rapide trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, daar geloof ik niet echt in.

Die spacers zijn kopere 1mm plaatjes en die maak ik vast met thermal tape, dan wil ik die plaatjes vastmaken met grease en een druppeltje lijm.

Merk e.d. weet ik nog niet..

Plz help!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 1 grote fan(60mm, misschien met wat trucjes een 80mm) er op zetten. En dan vind ik meerdere heatsinks minder geslaagd.

In mijn geval wordt de hitte toch ook verspreid over een groter oppervlak? Da's toch beter?

Is dat Pattex Uni-rapide de lijm? Ik neem aan van wel.

Alvast bedankt..
Pagina: 1