Toon posts:

JAVA Array bestaande uit Str. en Int.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 2dimensionale array maken waarin zowel strings en integers in staan.
Ik moet ook kunnen rekenen met die integers.

Is dit mogelijk ?

Verwijderd

Dan kun je een array van een array van het type Object maken. En daar Strings en Integers (int wrapper) instoppen. Erg practisch lijkt het me niet...

Verwijderd

Topicstarter
wat zou dan een betere oplossing kunnen zijn ?

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:07
Misschien kan je wat meer details geven over wat je wil/moet kunnen/doen, dan is het wat makkelijker om eventuele alternatieven te bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees vanuit een textfile de stand (voetbal) in. Deze wil ik in een 2dim array zetten waarna ik uit een tweede textfile uitslagen lees en verwerk in de array. Daarna stuur ik dit weer terug naar een file.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kun je dat niet met een array van zelf-gedefinieerde objecten doen?

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
public class VoetbalStand {
    private String thuisClub;
    private String uitClub;
    private int thuisScore;
    private int uitScore;

public VoetbalStand(
        String thuis,
        String uit,
        int thuisPunten,
        int uitPunten) 
    {
        //opslaan
    }
    //en dan hier getters en setters
}

[ Voor 2% gewijzigd door Vaudtje op 28-11-2002 15:26 . Reden: React negeert mijn opmaak? ]

In deeze zin staan drie fauten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 14:50:
Ik wil een 2dimensionale array maken waarin zowel strings en integers in staan.
Ik moet ook kunnen rekenen met die integers.

Is dit mogelijk ?
Indien je weet op welke plekken de integers staan (lijkt me wel met voetbaluitslagen?) is het toch niet zo moeilijk om ze bijv als ""+int in de array te stoppen (dus wordt de int automatisch naar een string gecast). Met Integer.parseInt(..) kan je ze dan weer omtoveren.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat voor dingen je wil gaan uitrekenen, maar het voordeel van een object is dus ook nog dat je er handige functies aan kan toevoegen ed.
Bijvoorbeeld een functie die aan de hand van de stand met behulp van je Toto formulier je winst uitrekent (Of weet ik veel wat er er mee wil doen 8)7 ).

offtopic:
Wie gaat er beginnen over overator overloading >:)

[ Voor 1% gewijzigd door Vaudtje op 28-11-2002 15:50 . Reden: neit != niet ]

In deeze zin staan drie fauten

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24
Maak een object van de klasse Voetbalstand en bewaar die in een vector ofzo. Werkt veel lekkerder gezien de voordelen van een object :)

Leeg

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Het lijkt me inderdaad beter dat je op de manier Vaudtje aangeeft gaat werken. Je maakt hier dus array aan van het object Voetbalstand. Hiermee kun je dan makkelijk gaan rekenen via de getters en setters die je hebt aangemaakt in Voetbalstand.

Misschien dat het een schoolopdracht is en dat je daar nog niet aan toe bent ... maar dit is wel de betere oplossing :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:05

Sick Nick

Drop the top!

En eh, misschien ook makkelijk om een ArrayList te gebruiken of weet je van te voren al hoeveel uitslagen je wilt opslaan maximaal?
Pagina: 1