Toon posts:

Waar kan ik een scherm voor projector kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort op mijn thuisbios een projector aagesloten :) Onwijs strak beeld, maar ik wil het geprojecteerd hebben op zo'n soort scherm zoals ze in de bios ook hebben. Gewoon wit dus en dan breedbeeldformaat. Waar kan ik zoiets kopen? Moet ongeveer 3 meter breed zijn :)

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Kun je die niet in een goede fotowinkel halen???? Is maar een idee hoor

Verwijderd

Topicstarter
the_master schreef op 28 November 2002 @ 14:49:
Kun je die niet in een goede fotowinkel halen???? Is maar een idee hoor
ja zo eentje die ze ook voor dia's gebruiken. Maar die zijn meestal vierkant :(

Verwijderd

En dat noemt zich een tweaker??? :P Haal gewoon de breedte die je nodig hebt en de minimale hoogte. En snij/knip daar dan aan de boven en onderkant een stuk vanaf

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 15:40 . Reden: typo ]

Verwijderd

of hang gewoon een groot wit laken aan de muur werkt ook goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 15:40:
En dat noemt zich een tweaker??? :P Haal gewoon de breedte die je nodig hebt en de minimale hoogte. En snij/knip daar dan aan de boven en onderkant een stuk vanaf
Weet je dat het scherm wat ik bedoel niet een luxe laken is :P Ik bedoel zo'n scherm in een soort frame. Het is een beetje vaag om uit te leggen, maar ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel :)
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 15:49:
of hang gewoon een groot wit laken aan de muur werkt ook goed :)
Dat heb ik geprobeerd, maar dat is te klein :o Moet ongeveer 3 meter breed zijn. Zo'n laken zal ik denk ik niet snel vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 15:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 15:56:

Dat heb ik geprobeerd, maar dat is te klein :o Moet ongeveer 3 meter breed zijn. Zo'n laken zal ik denk ik niet snel vinden.
probeer het bij een textiel winkel kun je rollen halen :)
en is denk ik ook nog goed koper als een "dia-scherm".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 16:01:
[...]

probeer het bij een textiel winkel kun je rollen halen :)
en is denk ik ook nog goed koper als een "dia-scherm".
Goed idee. Zal zaterdag es op de markt kijken :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
wa dacht je van een grote kartonne doos en die aan mekaar maken en wit verven :o

Verwijderd

Rolgordijn bij de Gamma ?

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
of gewoon je muur ff witten kan best mits je natuurlijk gaan dingen in de weg hangt *G*

Verwijderd

Topicstarter
PoisonouZ schreef op 28 november 2002 @ 16:17:
of gewoon je muur ff witten kan best mits je natuurlijk gaan dingen in de weg hangt *G*
Me muur is al wit, maar ik heb behang met een soort relief erin. Jullie weten vast wel wat ik bedoel, en daardoor zie ik in het beeld al die oneffenheden :( Ik ga proberen op de markt ofzo een groot stuk wit laken te kopen. Is ook lekker goedkoop :)
gfo schreef op 28 November 2002 @ 16:13:
wa dacht je van een grote kartonne doos en die aan mekaar maken en wit verven :o
Dan zie je in beeld die naden waar de verschillende dozen aan elkaar zitten. Dat wil ik niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 16:26 ]

Verwijderd

Ik zou dan wel een houtenframe maken waaraan je het doek kan vast nieten. Ik zou het doek ook lichtrijs verven om zo de contrastverhouding te verbeteren. Als je zwarte randen langs het doek maakt lijkt de contrast verhouding ook groter.

Verwijderd

Een laken is niet hetzelfde als een professioneel scherm.
Een witte muur ook niet.

Oh, en nu ik er aan denk, een fietspomp is ook wat anders dan een professioneel scherm...

The point being - een professioneel scherm is van een speciale stof gemaakt die het licht beter reflecteert.
(Kijk maar 's naar je pa's dia-scherm, die zal dat ook wel hebben)

Hey, ik beam zelf ook gewoon op mn muur hoor, daar niet van :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 17:00:

(Kijk maar 's naar je pa's dia-scherm, die zal dat ook wel hebben)
Hoe wist je dat >:) Ik heb idd het diascherm van me vader geprobeerd, maar daar gaat het beeld dik naast omdat het een beetje te klein scherm is :(
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 16:55:
Ik zou dan wel een houtenframe maken waaraan je het doek kan vast nieten. Ik zou het doek ook lichtrijs verven om zo de contrastverhouding te verbeteren. Als je zwarte randen langs het doek maakt lijkt de contrast verhouding ook groter.
Wel een goed idee om het op een houten frame te nieten. Dan weet je tenminste zeker dat het strak blijft :) Bedankt voor de tip.
Maar om dat hele doek mooi grijs te krijgen (egaal) moet je wel heel goed kunnen schilderen en dat kan ik niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 17:15 ]

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43

specs

Verwijderd

onzin, als je het laken eerst opspant en een nieuwe roller gebruikt krijg je het echt wel mooi egaal. Variabele masking is ook wel een must.

Verwijderd

Topicstarter
Dat grijs lijkt me wel een goed idee. Moet ik het dan heel licht grijs doen zoals in het topic van tbusquet? Want als ik naar die plaatjes kijk zou ik zeggen dat het gewoon wit is. En wat is in hemelsnaam variable mask??

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
Je kunt ook kijken bij een bedrijf dat kantoorartikelen levert. Daar zullenz e die ook wel verkopen.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een scherm != een scherm. Het hangt helemaal af van je projector wat voor soort scherm je moet hebben, en het hangt af van je budget wat voor kwaliteit je dan koopt natuurlijk.

Je hebt in ieder geval zelf helemaal geen onderzoek gedaan voor je dit topic opende, en alle relevante informatie ontbreekt in je beginpost. Er staat alleen dat je onwijs strak beeld hebt, dan heb je dus blijkbaar geen scherm meer nodig, toch?

Verwijderd

En wat is in hemelsnaam variable mask??
Dat wil zeggen dat je per aspect ratio het scherm kan omranden. Dus als je een scherm hebt met een verhouding 16:9 en je kijkt een film met een aspect ratio van 2,35:1 dan heb je dat de projector zwart projecteert op een deel van het scherm (strook onder en boven).... bij digitale projectoren is het niet echt zwart, maar meer grijs en dit gaat irriteren.
Nu kan je precies een mask om het schermgedeelte wat gebruikt wordt maken. Dan heb je geen last van reflecterend restlicht wat reflecteert op het witte doek wat niet wordt gebruikt. En variabel omdat het voor verschillende aspect ratio's in te stellen is.
:7

Verwijderd

O ja, ik zou geen diascherm nemen, want die schermen hebben een erg hoge gainwaarde waardoor je snel hotspotting krijgt en dat is niet de bedoeling.
Je kan zelf wat bouwen... bv. houten plaat en die matwit verven. Of een verduisteringsgordijn. Of een laken.
Beter is gewoon echt projectiedoek en dat is niet eens zo duur als je er zelf een scherm mee maakt: http://213.196.43.35/yabb...ion=display;threadid=4321 (nu wel zonder inlog B) )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 21:27 ]

Verwijderd

je kan ook iets zelf maken...
deze link kan helpen
http://users.skynet.be/HomeTheater/THOMMY/Scherm/Scherm.htm
Pagina: 1