Toon posts:

[W2k] Vertraging bij printen vanuit DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken op het werk gebruik van een NT 4.0 server met SP6, die onder mijn beheer staat.
Ik heb laatst mijn werkstation opnieuw geinstalleerd met Windows 2000, vanwege stabiliteitsproblemen onder Windows 98. Dit is nu allemaal opgelost gelukkig.

Op deze PC draaien een aantal kritieke bedrijfsprogramma's, waaronder ook wat DOS-programma's.
Als ik nu vanuit deze programma's een printopdracht geef naar een willekeurige netwerkprinter (meestal HP Laserjet 4100 via Jetdirect), dan heb ik ineens een vertraging van ongeveer 10 seconden, voordat de printopdracht wordt verzonden naar de NT-server. Printopdrachten vanuit Windows-programma's gaan wel meteen naar de printer.
Onder Windows 98 gingen óók de opdrachten vanuit DOS direct.

Ik heb inmiddels al verschillende mogelijkheden met de Laserjet 4100 geprobeerd (ander stuurprogramma, via locale poort, via net use) maar niks mag baten.
Ook hier en via Google kan ik er niks van vinden.

Heeft een van jullie hier misschien een verklaring voor?
En liever nog, een oplossing?

Deze vraag heb ik trouwens ook al gesteld in de Microsoft nieuwsgroepen, maar ook daar heb ik nog geen antwoord op gekregen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 14:34 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

google is my friend

http://www.resortdata.com...wledge/KB-DOS/K000036.htm

All MS-DOS application printing is done through the Windows NT spooler system. In order to know when to send a job to the spooler, there is a time-out on the printer port. Once something has been printed to the port, if this time out passes with no more data presented to the port, the print job is sent to the spooler. The default time out is 15 seconds. Therefore, there will be a 15 second delay before the print job starts printing. To decrease the time out edit the registry setting:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WOW\LPT_Timeout

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.