Je hebt gelijk. In de handleiding gaan ze van een migratie uit, en dat wil je juist niet.
Wat je moet doen is een nis-domein aanmaken. Dat kan je zelf doen, maar de rechten zijn vrij complex. Makkelijker is een fake-migratie te doen.
Plaats in sys:etc/nis een passwd en een group bestand met maar een entry er in. Maak ook een bestand NISMAKE aan, met de volgende inhoud:
code:
1
2
| passwd sys:etc\nis\passwd
group sys:etc\nis\group |
Kijk ook even in sys:etc\nis.cfg, en stel een servernaam in.
Run vervolgens 'makenis -d domainname -x contextname' (domainname iets als virgiel.lan) op de console.
Nu heb je voor het NIS-domein een object in je NDS. Je moet vervolgens bij een user een unix-profile aanmaken. Vervolgens moet je bij de 'extra'-opties van die user een 'usergroupnisdomain' toevoegen, en die naar het nis-domein laten wijzen. (ik heb consoleone hier niet bij de hand, dus kan de exacte namen niet opzoeken. Maar daar moet je wel uit kunnen komen)
Vervolgens nisserv opstartten.
Je kan testen door op de console ypcat passwd in te typen. Als het goed is krijg je dan een passwd op je scherm, met de informatie van de user uit je NDS.
Ik hoop dat je hier iets mee kan, het is vrij beknopt en niet echt duidelijk maar je moet zo wel een paar stappen verder kunnen komen, denk ik.