snelle harddisk traag?!

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een nieuwe IBM 7200 RPM 30GB schijf,
als ik hem met HDTach test kom ik aan 30 MB/s.

Maar in praktijk blijkt die snelheid 10 keer zo laag te liggen! Als ik van de ene partitie iets naar de andere kopier, dan haal ik volgens systeem monitor maximaal 3.5 MB/s !!!!!!

Hoe kan dit?

Verwijderd

Hangt een beetje van je controller af. alsie op udma33 draait klopt het wel zo'n beetje maar alsie op udma66/100 draait is er iets fout

Verwijderd

oh ja en dat verschil: HDtach test waarschijnlijk de maximale snelheid en waarschijnlijk gecached dus da's veel sneller en systeem monitor bekijkt als je kopieert die datastroom en die is nie gecached

• Wouter
  • Niet online
hij draait op UDMA 33

zou een ATA-100 controller veel uitmaken voor de werkelijke datastroom?

• Wouter
  • Niet online
ik vind 3.5 MB/s dus niet echt snel!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 15:17 schreef RoyaLnl het volgende:
Hangt een beetje van je controller af. alsie op udma33 draait klopt het wel zo'n beetje maar alsie op udma66/100 draait is er iets fout[/quote]Waarom zou dat op een UDMA33 controller wel ongeveer kloppen?

Verwijderd

udma33= max 33mb/sec gecached! ik had zelf een Quantum Fireball EL 5.1Gb op Udma33 en die haalde 30Mb/sec gecached en 5mb/sec unchached en als je kleine bestanden kopieert moet je er rekening mee houden dat dat langzamer is dan grote bestanden. en je werkt met partties dus je hebt bijv. 2 partities van dezelfde schijf. als je dan van de ene naar de andere partitie kopieert moet die hd schrijven en lezen tegelijk... probeer bijv eens van die partitie naar een ANDERE hd te kopieren, datzal veel sneller gaan.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik snap ook dat UDMA33 maximaal 33 mb/s is (cached of uncached).
Maar als de schijf beneden het maximum blijft, waarom zou UDMA66 dan beter zijn?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik haal (met dezelfde disk) dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.mandorian.com/jurgen/zooi/hdtach.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• Wouter
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 16:49 schreef wildhagen het volgende:
Ik haal (met dezelfde disk) dit :

[plaatje][/quote]Ja, en kopieer nu eens iets van partitie naar partitie, en kijk bij systeem monitor je echte snelheid
Pagina: 1