Toon posts:

Wat vinden jullie van mijn opzet?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een opzetje gemaakt wat voor audiovisuele set ik ga bouwen:

DVD - Philips DVD-752

Video recorder - Philips VR-110

TV - Philips TV van IT’S (699 euro, breedbeeld)

Afstandsbediening - Philips SBCRU880

Receiver - Marantz SR-4200

Computer - AMD2400+ met Audigy (desktop kast, zie specs)

Speakers front - 2x B&W DM601

Speakers rear - 2x B&W DM601

Speaker center - B&W (type weet ik niet, center die bij de 601 hoort)

Speaker kabel - waarschijnlijk v.d. Hul clearwater

:*)

Ik ben met name benieuwd of de gekozen versterker (Marantz 4200) wel goed hierin past. Ik wil namelijk alle signalen (audio+video) hier naar toe sturen en twee outputs naar de tv en surroundset maken zodat ik met die programmeerbare ab bijvoorbeeld computer kan selecteren als ik divx wil kijken (of gamen 8)) en video als ik video wil kijken en dan het geluid altijd op de surround set wordt weergegeven

En heeft de afstandsbediening echt een modus bijvoorbeeld druk je op dvd dan kun je de hele afstandsbediening gebruiken om de dvd te sturen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 14:47 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
er staat 2x speaker front. Ik neem aan dat je die 2e keer "center" bedoeld. Ik zou zeggen neem de LCR60s3, kost 339 euro ofzo. Dat is de center van de 600 serie. Of als je meer geld hebt neem je de lcr600, alhoewel me die wat zwaarder lijkt als de andere speakers.
Op zich zou je wat zwaardere voorspeakers kunnen nemen, die zijn het belangrijkste deel van je set (grootste deel van het geluid in film en muziek komt hieruit). 602.5 of 603 als voor en die 601's als surround.

Verder moet je gewoon gaan luisteren in de winkel van wat je goed vindt klinken.

Niet echt een poch topic ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 28-11-2002 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
poch? Welnee, ik wil graag weten of dit setje wel lekker gaat werken met die receiver. En hoe ik me het straks voor moet stellen met switchen tussen inputs.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 14:03:En heeft de afstandsbediening echt een modus bijvoorbeeld druk je op dvd dan kun je de hele afstandsbediening gebruiken om de dvd te sturen?
Yeo. Ik heb ook een 880 en hij is helemaal voor te programmeren. Bij mij betekent dat bijvoorbeeld dat op stand DVD de volumeknop op de versterker werkt en verder de hele AB op de dvd.

En je kunt er macro's in zetten die automagisch commando's achter elkaar naar een apparaat sturen. Om bij mijn kenwood de center aan of uit te zetten (voor muziek of film) moet ik in een of ander menu zijn, een keer naar beneden, een keer rechts, twee keer naar beneden en zo nog wat. Daar heb ik nu een macro voor.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 28 November 2002 @ 14:44:
Ik zou zeggen neem de LCR60s3, kost 339 euro ofzo. Dat is de center van de 600 serie.
Die neem ik dus (denk ik), alleen betaal ik er 272 euro voor. :)
Of als je meer geld hebt neem je de lcr600, alhoewel me die wat zwaarder lijkt als de andere speakers.
Bedoel je zwaarder kwa volume of qua bass enzovoort?
Op zich zou je wat zwaardere voorspeakers kunnen nemen, die zijn het belangrijkste deel van je set (grootste deel van het geluid in film en muziek komt hieruit). 602.5 of 603 als voor en die 601's als surround.
Ik vind zelf die wat te duur als ik kijk wat het oplevert, ik heb een relatief kleine woonkamer dus echt veel volume heb ik ook niet echt nodig. ;)
Verder moet je gewoon gaan luisteren in de winkel van wat je goed vindt klinken.
Ik heb al bij Staffhorst uitgebreid geluisterd. Alleen niet met die 4200 receiver.

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 28 November 2002 @ 14:50:
[...]

Yeo. Ik heb ook een 880 en hij is helemaal voor te programmeren. Bij mij betekent dat bijvoorbeeld dat op stand DVD de volumeknop op de versterker werkt en verder de hele AB op de dvd.
Ok dan! Dat is wat ik wilde weten.
En je kunt er macro's in zetten die automagisch commando's achter elkaar naar een apparaat sturen. Om bij mijn kenwood de center aan of uit te zetten (voor muziek of film) moet ik in een of ander menu zijn, een keer naar beneden, een keer rechts, twee keer naar beneden en zo nog wat. Daar heb ik nu een macro voor.
Daar was ik van op de hoogte, dat lijkt me fijn om met de computer te gebruiken. (Audigy heeft ook een ab bijgelevert :9)

• Scarp
  • Niet online
Philips SBCRU880?? Welke is dat? Ik heb zelf de Pronto en die is helemaal in te stellen zoals je 'm zelf wil. Kost wel even wat tijd.

Die lcr600 is zwaarder ten opzichte van de voorspeakers, zowel qua volume, etc. Het geheel van speakers moet in balans zijn met elkaar. Ik denk dat dan de lcr600 niet echt past met je voorspeakers.

Ik denk dat het wel prima met elkaar past dan. Ik heb zelf mijn set ook niet met de uiteindelijke versterker geluisterd, maar met een kleinere versie van dat type. Klonk al prima, dus met een betere zal het nog beter zijn :)

Verwijderd

TV - Philips TV van IT'S (699 euro, breedbeeld)
Dit is een 72 cm. bbtv neem ik aan....
Speaker front - B&W (type weet ik niet, center die bij de 601 hoort)
De LCR60 S3 is de bijpassende center voor de 601/602(.5) S3. De LCR600 S3 is de center die past bij de 603/604 S3.
Speaker kabel - waarschijnlijk v.d. Hul clearwater
Hoezo waarschijnlijk?
Ik wil namelijk alle signalen (audio+video) hier naar toe sturen en twee outputs naar de tv en surroundset maken zodat ik met die programmeerbare ab bijvoorbeeld computer kan selecteren als ik divx wil kijken (of gamen 8)) en video als ik video wil kijken en dan het geluid altijd op de surround set wordt weergegeven
- VHS + tvoutsignaal kan je schakelen via je receiver. Gebruik wel S-video in plaats van composiet, dit geeft een stuk beter/minder slecht beeld.
- Videosignaal van dvdspeler direct naar tv met volledig 21punts scartkabel en dan tv + dvd instellen op RGB signaal, want s-video gebruiken en schakelen via je receiver is zonde..... gebruik zo min mogelijk tussenschakels.
- Alle audio-signalen naar de receiver. Je zal waarschijnlijk wel tussen de bepaalde bronnen moeten schakelen, maar dat is 1 druk op de knop.

btw, geen subwoofer?

edit:
beetje laat.... krijg je ervan als je telkens na elk zinnetje iets anders doet 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 14:59 ]

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 14:03:
Computer - AMD2400+ met Audigy (desktop kast, zie specs)
Als je voor de geluidskwaliteit gaat, zou ik een andere geluidskaart kiezen. De geluidskwaliteit van de audigy is niet echt geweldig. Ook als je alleen de digitale uitgang wil gebruiken, kun je beter een andere kaart nemen, omdat de audigy alles naar 48 kHz converteert. Alleen als je echt de allerbeste ondersteuning voor games wil hebben is een audigy ideaal. Ik ben zelf heel tevreden over mijn Terratec 6fire LT :9~.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welk type Philips tv is dat? Dit zegt niet zoveel nl ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
Scarp schreef op 28 November 2002 @ 14:56:
Philips SBCRU880?? Welke is dat? Ik heb zelf de Pronto en die is helemaal in te stellen zoals je 'm zelf wil. Kost wel even wat tijd.
En ook een boel geld...:)

De 880 is de meest uitgebreide universele AB van Philips op de Pronto na. Je hebt dus geen touch-screen, maar gewone knoppen. Wel zijn m.b.v. de 'shift' toets alle knoppen twee keer te gebruiken.

Ik wilde eigenlijk ook een Pronto, maar die werd me toch te duur.

(edit: dit is de 880:)
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/sbcru880_l.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 28-11-2002 15:12 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een 72 cm. bbtv neem ik aan....
Ja... :)
De LCR60 S3 is de bijpassende center voor de 601/602(.5) S3. De LCR600 S3 is de center die past bij de 603/604 S3.
Ik denk dus de eerste dan.
Hoezo waarschijnlijk?
Ligt eraan hoeveel die per meter kost en of die te krijgen is op dat moment. Ik heb namelijk het advies van een vriend gekregen om deze kabel te kopen, hij had er erg goede ervaringen mee.
- VHS + tvoutsignaal kan je schakelen via je receiver. Gebruik wel S-video in plaats van composiet, dit geeft een stuk beter/minder slecht beeld.
Was ik al van plan, maar maakt het ook uit als ik een dure (bijvoorbeeld) profigold s-video kabel koop in plaats van een gewone?
- Videosignaal van dvdspeler direct naar tv met volledig 21punts scartkabel en dan tv + dvd instellen op RGB signaal, want s-video gebruiken en schakelen via je receiver is zonde..... gebruik zo min mogelijk tussenschakels.
Zo denk ik er nu ook over vanwege de macro's van de ab.
- Alle audio-signalen naar de receiver. Je zal waarschijnlijk wel tussen de bepaalde bronnen moeten schakelen, maar dat is 1 druk op de knop.
Door die ab van Phillips wel ja. :)
btw, geen subwoofer?
Nog niet echt nodig, kijk wel veel dvd. Maar we hebben nu nog een hele goede relatie met de buren. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
De tv ben ik nog niet zeker van, maar wat ik er van zag was erg goed, scherp beeld voor die prijsklasse. Typenummer weet ik dus nog niet. (Binnenkort is even navragen dus. :))

Verwijderd

Leuke setup alleen zou ik er een fatsoenlijke sub bij doen om het plaatje compleet te maken.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Inderdaad, een sub is een must, zeker bij film kijken met monitor luidsprekers.

En ik zou overwegen om eenvoudigere rears te kopen zodat je dat het bespaarde geld in betere fronts kunt steken (en/of in bijpassende center).

Great minds think alike!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 13:59

w00Dy

Make soap, not war

SR 4200 heeft problemen met het omschakelen van stereo naar surroundmodus, dan hoor je een harde plop. Alle 200 series van marantz hebben dat, als je hem koopt laat hem dadelijk modificeren.

De dvd speler is wat slapjes? vooral wat geluidkwaliteit betreft.

Idd er hoort een sub bij.
Verander die frontspeakers aub in 602's dat is een verschil van dag en nacht ! Die 601's klinken absoluut ruk ! Misschien ga je als rear speaker beter voor een 303 van bw (is zelfs goedkoper als de 601), heel leuk speakertje. Waarom geen volledige 303 HT reeks ? kom je een stuk goedkoper uit dunkt me...

Voor AV toepassingen raad ik je QED kabel aan, gewoon uit eigen ervaring :)

Verwijderd

Topicstarter
w00Dy schreef op 28 November 2002 @ 16:03:
SR 4200 heeft problemen met het omschakelen van stereo naar surroundmodus, dan hoor je een harde plop. Alle 200 series van marantz hebben dat, als je hem koopt laat hem dadelijk modificeren.
Wow, als dat het enigste is? En kun je hem niet zo instellen dat je altijd surround hebt? Ik vind dubbel stereo altijd wel mooi. Iets wat jullie allemaal wel weer vreselijk zullen vinden.
De dvd speler is wat slapjes? vooral wat geluidkwaliteit betreft.
Viel me hardstikke mee, gaf goed geluid en hij ziet er mooi uit.
Idd er hoort een sub bij.
Daar zit ik nog over te denken. Er kan volgens mij altijd nog een subwoofer bij.
Verander die frontspeakers aub in 602's dat is een verschil van dag en nacht ! Die 601's klinken absoluut ruk !
Nou ik vond er geen duidelijk verschil in, iets meer ruimtelijk effect. Dat was alles.
Misschien ga je als rear speaker beter voor een 303 van bw (is zelfs goedkoper als de 601), heel leuk speakertje. Waarom geen volledige 303 HT reeks ? kom je een stuk goedkoper uit dunkt me...
Ik heb die nog niet beluisterd, heb ze ook nog niet gezien. Wat kosten die zoal?
Voor AV toepassingen raad ik je QED kabel aan, gewoon uit eigen ervaring :)
Zijn die goedkoper of duurder dan Clearwater?

Verwijderd

Topicstarter
Owhja, loont het om dure scart en s-video kabels te kopen? Denk aan profigold enzo. Die kabels zijn namelijk wel heel duur.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Je moet die 602's met 601's eens vergelijken enkel in stereo, dus niet in HT opstelling.
303's zijn goedkoper dan 601's. 115€ in Duitsland
Wat die sub betreft, dat ga je toch missen in films hoor 601's of 303's zijn niet bepaald diepgaande speakers.

Die kabel prijzen zou je zelf moeten gaan vergelijken, en eigenlijk doelde ik op de SCART kabels/ s-video kabels.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 18:27:
Owhja, loont het om dure scart en s-video kabels te kopen? Denk aan profigold enzo. Die kabels zijn namelijk wel heel duur.
ja als je kwaliteit apparatuur koopt moet je kwaliteit kabels gebruiken...

maar als je mindere kwaliteit spullen heb heeft het natuurlijk geen nut om die duurdere kabels te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 18:30:
[...]

ja als je kwaliteit apparatuur koopt moet je kwaliteit kabels gebruiken...

maar als je mindere kwaliteit spullen heb heeft het natuurlijk geen nut om die duurdere kabels te kopen.
Aha, ok thx.

Wat vind je van Profigold. Ik heb namelijk geen tijd meer om echt uitgebreid te gaan testen. :(

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gewoon even navragen waar je hem koopt, waarschijnlijk heeft die van jou er allang geen last meer van. Alleen de eerdere modellen hadden het, die van mij ook, en die is dus terug geweest om dat op te laten lossen, maar inderdaad een goed idee om het van te voren te vragen in de winkel.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 18:43:
[...]

Aha, ok thx.

Wat vind je van Profigold. Ik heb namelijk geen tijd meer om echt uitgebreid te gaan testen. :(
profigold, zegt met weinig, nooit gehoord...
zijn dat ook niet die videotapes van de aldi ?

Je zou eigenlijk uitgebreid moeten testen, je wil er toch zo lang mogelijk plezier van hebben ofniet ? Anders vind je de eerste weken wel iets waar je spijt van hebt.

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

Cliffie

Trompetslet

mjah, ze schijnen wel goed te zijn die profigold SCART kabels. Kijk anders ook even bij Oehlbach of Eichmann (dacht dat je het zo schreef). Kosten wel wat centen ja, das waar. :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 18:27:
'k zelf een Monster scart kabel, kostte 75 euro ofzo, maar ik merk wel degelijk verschil met een goedkope merkloos (ook 21 pins). Maar ligt toch ook weer aan de rest van je componenten.

Monster Cable en Oehlbach zijn beide goede merken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Scarp op 28-11-2002 19:37 ]

Verwijderd

profigold is ook erg goed en niet duur (scart-scart 20 euro) Het verschil tussen een oem kabel op een plasma scherm is dag en nacht.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ga morgen een sr4200 beluisteren en waarschijnlijk metteen meenemen, ik ben wel overtuigd van dat ding
en denk dat in die prijsklasse niets (mischien weinig) te vinden is wat zo goed presteert op geluidskwaliteit en goed op surround gebied.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zal alleen geen vdHUL nemen...
koop liever kimber met b&w
je zou zeggen dat et weinig verschil maakt, maar geloof me... dat heeft het wel degelijk
b&w kan nogal behoorlijk schel en vermoeiend gaan klinken op wat langere luisterduur
kijk even naar kimber of liever normale dikke koperkabel!!

dat meen ik serieus!!

verder als je goeie kabels voor weinig geld wil hebben zijn profigold de beste goedkoopste kabels die er zijn. ik heb dan wel wat duurdere maar als je dat verschil wil gaan horen moet je wat duurdere speakers hebben.. (daar betaal je 10x meer voor voor weinig verschillen)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

Cliffie

Trompetslet

gitaarwerk schreef op 28 November 2002 @ 22:12:
ik zal alleen geen vdHUL nemen...
koop liever kimber met b&w
je zou zeggen dat et weinig verschil maakt, maar geloof me... dat heeft het wel degelijk
b&w kan nogal behoorlijk schel en vermoeiend gaan klinken op wat langere luisterduur
kijk even naar kimber of liever normale dikke koperkabel!!

dat meen ik serieus!!

verder als je goeie kabels voor weinig geld wil hebben zijn profigold de beste goedkoopste kabels die er zijn. ik heb dan wel wat duurdere maar als je dat verschil wil gaan horen moet je wat duurdere speakers hebben.. (daar betaal je 10x meer voor voor weinig verschillen)
Inderdaad, dat is wel vaak het geval zo bij audio-apparatuur. Een beter resultaat is vaak te verkrijgen met een iets groter budget, maar hoe duurder het allemaal wordt, des te minder verbetering krijg je (relatief).

Ik zou dus ook niet TE dure kabels kopen, maar ook niet die van 5 cent/meter ;)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het aansluiten van de PC op je TV is waanzin, zowel qua prijs en kwaliteit. In plaats van een TV-out optie op je beeldkaart kun je ook gewoon een instap-model DVD speler kopen met RGB output. Daar kan geen beeldkaart tegen op.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Niets mis mee vind ik. De center die bij de 601 "hoort" is de LCR60 trouwens.

Maar vergis je niet, die is niet goedkoop. Ik zou hem er wel zeker bijnemen, want hij matched erg mooi met de 600 serie. Ik zou niet zoveel geld stoppen in dure merk kabels als ik jou was alleen. Maarja, ook dat is weer persoonlijk en sommige mensen geven 1000'en uit aan kabels.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik zou niet zoveel besparen op de front speakers als ik jouw was en een 602 nemen.
deze is toch weer net wat zwaarder.
ik zie het zo, je kunt beter 30 80 euro per speaker meer uitgeven en 30jaar plezier hebben van je speakers dan de 601 kopen en er over een week weer spijt van krijgen. :)
speakers koop je toch niet iedere maand.
vooral als je muziek bellangrijk vind zijn een beetje zware front speakers altijd aangenamer.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, opzich ben ik het met duncanvdlinden eens, het prijsverschil met de 602 is niet zo groot, en persoonlijk vind ik de 602 een erg lekkere speaker.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

ari3 schreef op 29 November 2002 @ 11:16:
Het aansluiten van de PC op je TV is waanzin, zowel qua prijs en kwaliteit. In plaats van een TV-out optie op je beeldkaart kun je ook gewoon een instap-model DVD speler kopen met RGB output. Daar kan geen beeldkaart tegen op.
Ik denk dat Matrox hier toch echt wel tegenop kan :)

Alleen die :r Nvidia kaartjes hebben brakke TV-Out.....

webOS all the way!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 16:30
Als ik jou was, zou ik geen extra geld in merk kabels stoppen voor audio. Verschil in speakerkabels is erg subtiel (indien uberhaupt aanwezig). Je doet er beter aan dat geld in je speakers te stoppen (602.5 ipv 601 front). Dat hoor veel duidelijker! Bij videosignalen zie je het verschil tussen een brakke kabel en een goede veel beter. Echter, bij het setje van jou loont het niet om er kabels van 75 euro er tussen te hangen. Degelijke scartkabels heb je ook voor 15,-. En wederom blijft er dan meer geld over voor de speakers.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

weinig aan toe te voegen :)

verder over vd hul, het hoeft niet zo duur te zijn.. clearwater is neit super duur geloof ik, maar het is een verzilverde kabel.. dat is vaak dat et hoog wat accentueerd.. (getest en wel..en ik ben best sceptishc over kabels) bij b&w is het niet super aan te raden..
ik heb nu de D352 kabel, op een set cm4,..mar ik neem wel andere kabels..

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx voor al jullie advies! Echt handig joh zoveel experts hier! Masterlijk!

Ik neem dus nu 2x 602 voor en 2x 601 achter. Sub komt later waarschijnlijk en dat wordt dan een Mordaunt Short.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

O-) en de kabels?? O-)

Verwijderd

Topicstarter
Kimber denk ik, http://www.kimberamerica.com/ :)

(Echt even de site bezoeken)

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

zijn da 9mm kabels :D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:7 er word eens naar mij geluisterd O+
maar vergeet niet gewoon nog wel te luisteren en kijken of JIJ het mooi vind :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik ga alles nog een keer na bouwen in de studio. Ik probeer altijd alles uit voordat ik het koop. Maar ik heb veel van je reacties gelezen en jij speelt blijkbaar ook gitaar, dus! ;)
Pagina: 1