Toon posts:

[js] alerts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een 'save' functie maken voor een form, waarbij ik in een cookie 2 velden opslaa en wanneer de user terug komt op mijn site deze velden auto ingevuld worden :)

de functie van onsubmit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function submittheformifok() {
    alert("hallo!");
    var authorval = document.forms['search'].getElementById['sig2datauthor'].value;
    var websiteval = document.forms['search'].getElementById['sig2datwebsite'].value;

alert("hallo!");
    (document.forms['search'].getElementById['sig2datsave'].checked) ? alert(authorval, websiteval) : deleteCookie("loginInformation");
    search.submit();
}

de 1e hallo... laat ie zie, maar de 2e niet :{.. hoe kan dat nou? :D

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

André

Analytics dude

JavaScript:
1
2
3
(document.forms['search'].getElementById['sig2datsave'].checked) ? alert(authorval, websiteval) : deleteCookie("loginInformation")

(voorwaarde) ? dit : of dit;

Deze constructie word door geen enkel js boek geadviseerd, beter is het om gewoon met een if constructie te werken.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat heb ik dan nu aangepast en in een ifstatement gezet maar het probleem zit um denk ik in

code:
1
2
    var websiteval = document.forms['search'].getElementById['sig2datwebsite'].value;

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 14:18:
ok dat heb ik dan nu aangepast en in een ifstatement gezet maar het probleem zit um denk ik in

code:
1
2
code:
1
2
    var authorval = document.getElementById['sig2datauthor'].value;
    var websiteval = document.getElementById['sig2datwebsite'].value;

:?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:21
Maar goed, 't ging meer over alerts dus.. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André

André

Analytics dude

willem169 schreef op 28 November 2002 @ 14:29:
Maar goed, 't ging meer over alerts dus.. :)
Nee, hij vroeg zich af waarom de alerts het niet meer deden, en dat komt door de rest van de code. De alerts zelf zijn goed.

Verwijderd

Topicstarter
Yogho schreef op 28 November 2002 @ 14:20:
[...]

code:
1
2
    var authorval = document.getElementById['sig2datauthor'].value;
    var websiteval = document.getElementById['sig2datwebsite'].value;

:?
de if's zitten in dat andere gedeelte, maar die alerts wil ik gebruiken om te sjekken of de rest van de 'code' werkt, maar der moet een probleem zitten in de 'vars!!'...
Yogho schreef op 28 november 2002 @ 14:30:
[...]

Nee, hij vroeg zich af waarom de alerts het niet meer deden, en dat komt door de rest van de code. De alerts zelf zijn goed.
idd maar waar :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 14:59 ]

Verwijderd

getElementById() is een functie, ronde haken dus ;)

de 2de alert werkt niet omdat de code spaak loopt bij hetassignen van die vars

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
argh... dom dom dom :D

maar ik heb het nu veranderd naar

code:
1
2
    var authorval = document.forms['search'].getElementById("sig2datauthor").value;
    var websiteval = document.forms['search'].getElementById("sig2datwebsite").value;

dan werkt het nog nie :{

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 15:08 ]

Verwijderd

getElementById is volgens mij alleen een method van het document object, dus de code van Yogho (met ronde haken dan)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er achter...

document.getElementById("blaat").value of document.forms['blaat'].element['blaat']

:)

Verwijderd

.value die laatste ;)
Pagina: 1