Toon posts:

met GSM inbellen op thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een O2 abbo afgesloten en nu las ik net dat wab wap
niet binnen de bundel valt. Nu dacht ik als ik nou met mijn GSM op mijn server inbel (zit extra inbel modem in 56k) kan ik dan zo gaan op het intenet komen. mijn server heeft een kabel internet aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 14:02 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
denkt het toch niet, je kan wel je computer opbellen dat ie aangaat,

maar inbellen via je modem, en dan met je kabel i-netten @ telfoon gaat niet werken

Verwijderd

wab of wap?

ik heb o2 abbo en bij mij zit WAP wel in de bundel en kost me dus verder nix

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
AMD_er schreef op 28 november 2002 @ 13:51:
denkt het toch niet, je kan wel je computer opbellen dat ie aangaat,

maar inbellen via je modem, en dan met je kabel i-netten @ telfoon gaat niet werken
Waarom zou dat niet kunnen ??
Ik weet niet wat voor een OS je draait, maar in 2k, definieer je gewoon een dial-in verbinding, en zet de gateway van je inbelverbinding op de gateway van je kabelmodem.

Gebruik je echter een kabelmodem zonder routerfunctionaliteit dan zal je naast de dial-in ook nog iets van winroute ofzo moeten installeren.

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
wat voor abbo heb jij dan z'n een met een 500 minuten?

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 11:18
dan moet je wel een laptop aan je mobiel hangen ofzo want volgens mij kun je niet met je mobieltje gewoon inetten en wap werkt volgens mij anders

verder is simpel je belt via je met je laptop (via modem in je mobiel) in op je server en dan kun je via (als je server hebt ingesteld voor router) gewoon inetten via je kabel aansluiting.

alleen het is erg traag he...

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
mrFreeZe schreef op 28 november 2002 @ 14:06:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen ??
Ik weet niet wat voor een OS je draait, maar in 2k, definieer je gewoon een dial-in verbinding, en zet de gateway van je inbelverbinding op de gateway van je kabelmodem.

Gebruik je echter een kabelmodem zonder routerfunctionaliteit dan zal je naast de dial-in ook nog iets van winroute ofzo moeten installeren.
Ik draai op win 2k server met routerfunctionaliteit ik kijk er vanavond nog wel ff naar als ik thuis ben als het mij gelukt is laat ik het nog wel ff weten.

maar zou wap dan ook werken?

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
bokkie11 schreef op 28 November 2002 @ 14:10:
dan moet je wel een laptop aan je mobiel hangen ofzo want volgens mij kun je niet met je mobieltje gewoon inetten en wap werkt volgens mij anders

verder is simpel je belt via je met je laptop (via modem in je mobiel) in op je server en dan kun je via (als je server hebt ingesteld voor router) gewoon inetten via je kabel aansluiting.

alleen het is erg traag he...
Nee hoor, je kan echt gewoon inbellen op je thuisserver. (wat voor een phone heeft de topicstarter ?)

Like this yall...

Verwijderd

Topicstarter
sony ericsson t68i en een siemens s45

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:35
Linux op de router zetten, en Kannel (of andere wap-gateway), en dan kan je gewoon met een extra (10.x.x.x) subnetje en masquerading (of niet eens) gewoon Wappen via je eigen machine thuis.

Heb ik ook een tijdje gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb geen linux maar win 2000 server

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

Ik denk dat het vrij lastig gaat worden voor je WAP. Inbellen voor internetten via de mobiel, op de laptop oid, kan weer wel erg gemakkelijk :)

Verwijderd

Wil je met WAP je server controllen, of wil je met een PDA of Laptopje je server in?

Het kan allebei, maar als je met WAP wil, jul je een WAP compatible interface moeten maken. Je kunt gewoon met je modem een RAS verbinding opzetten en je eigen PC gebruiken als ISP.
Pagina: 1