Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
kweet wel hoe je je firmware versie kan oproepen bij je gsm...
dacht post het hier maar ff ookal is het niet direct gekoppeld aan de vraag van de topicstarter
I don't drive fast, I only fly low!
yonexfreak schreef op 28 november 2002 @ 14:24:
even klein vraagje>> hoe kom je erachter wat de laatste firmware versie is van een type nokia?? (en ook een changelog daarvan)
kweet wel hoe je je firmware versie kan oproepen bij je gsm...
dacht post het hier maar ff ookal is het niet direct gekoppeld aan de vraag van de topicstarter
Die firmwares kun je niet zomaar downloaden en flashen. Nouja, het kan wel, maar niet legaal.
Ik wil bij deze dus even benadrukken dat we het in deze draad alleen over de legale manier (Bij een nokia service point dus) gaan hebben
maar ik begrijp dus dat de enige (legale) manier om erachter te komen wat de laatste firmware is voor een Nokia is om langs te gaan bij een Service center?
I don't drive fast, I only fly low!
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Verwijderd
Ik heb mijnes toen zelf heengebracht met als resultaat dat ik hem een uurtje later weer op kon halenkoelkast schreef op 28 November 2002 @ 21:34:
Ik heb V 04.06, constant wegvallen van de verbinding, hangen van GPRS, GPRS niet beschikbaar, toestel crasht vaak. Binnenkort maar eens opsturen richting Nokia Service Center
Zijn ze je sowieso niet verplicht als de telefoon goed werkt.Flat_erik schreef op 28 November 2002 @ 15:39:
Kun je trouwens gratis langs een Nokia service point gaan en m gratis laten updaten
[ Voor 22% gewijzigd door HaaZ op 29-11-2002 09:44 ]
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
eh? ik dacht dat we in NL nog geen GPRS hadden? (ik loop weer achter merk ik?)koelkast schreef op 28 November 2002 @ 21:34:
Ik heb V 04.06, constant wegvallen van de verbinding, hangen van GPRS, GPRS niet beschikbaar, toestel crasht vaak. Binnenkort maar eens opsturen richting Nokia Service Center
This too shall pass
Zeg Haaz, waar heb j'm dan heengebracht?HaaZ schreef op 29 november 2002 @ 09:42:
[...]
Ik heb mijnes toen zelf heengebracht met als resultaat dat ik hem een uurtje later weer op kon halen(mijnes deed helemaal niks meer, wou niet meer aan, software stuk ofzo)
[...]
Zijn ze je sowieso niet verplicht als de telefoon goed werkt.
Verwijderd
Onder welke steen heb jij gezeten?sharky schreef op 29 november 2002 @ 13:49:
[...]
eh? ik dacht dat we in NL nog geen GPRS hadden? (ik loop weer achter merk ik?)
kewl
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
gprs werkt prima via bluetooth met ipaq 3870.
ipaq wel overclocken, anders te sloom, maar dat is een ander verhaal.
dat lijkt me weer sterk, v4.15 is de nieuwsteVerwijderd schreef op 29 November 2002 @ 20:35:
mjah ik heb v4.31 en tot nu toe geen problemen.
je bent in de war met UMTS denk iksharky schreef op 29 november 2002 @ 13:49:
[...]
eh? ik dacht dat we in NL nog geen GPRS hadden? (ik loop weer achter merk ik?)
GPRS is er al weer een aantal maanden
Bluetooth op een 6510Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 20:35:
mjah ik heb v4.31 en tot nu toe geen problemen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Hee, bedankt, ga ik morgen gelijk eventjes heenHaaZ schreef op 01 December 2002 @ 23:06:
[...]
Groningen, EMTS
Gratis en t kost ook nog eens helemaal niks
http://www.gsmdefect.nl
Nee, er zit geen BT op
[ Voor 19% gewijzigd door Trebbors op 09-12-2002 16:24 ]
Die 'feature' bouwen ze wel bij meer Nokia toestellen inkoelkast schreef op 28 november 2002 @ 21:34:
hoezo nu opgelost?Trebbors schreef op 09 december 2002 @ 16:23:
Zover ik weet genoeg mensen Weppe. Hoop dat het opgelost is nu!
heb jij een nieuwere versie erin gepleurd dan?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S
Hoe zet je die erin? (zelf)Trebbors schreef op 09 December 2002 @ 22:03:
Nee maar ik hoop dat met de nieuwe versie het opgelost is. Heb die er nog niet in zitten.
Firmware gaat nooit via infrarood.. Via een kabeltje dus
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
ik heb trouwens ook versie V 04.06 en nog niks van problemen mee gehad, prima dingetje!
ik heb dit weekend 2 originele covertjes op de kop kunnen tikken voor 12 euro per stuk, is dat een goeie deal? ze zijn 2dehands, maar praktisch nog nooit gebruikt, het plastic folie zat er zelfs nog op (niks van krasjes dus) ! hoeveel kosten die dingetjes nieuw?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 11:47 ]
rond de 40euro geloof ik...origineel bij de belcompany ofzoVerwijderd schreef op 06 January 2003 @ 11:46:
zijn er datakabels voorhanden voor de 6510? en handig? (want geen uitgangen zie ik op de mijne)
ik heb trouwens ook versie V 04.06 en nog niks van problemen mee gehad, prima dingetje!
ik heb dit weekend 2 originele covertjes op de kop kunnen tikken voor 12 euro per stuk, is dat een goeie deal? ze zijn 2dehands, maar praktisch nog nooit gebruikt, het plastic folie zat er zelfs nog op (niks van krasjes dus) ! hoeveel kosten die dingetjes nieuw?
Verwijderd
dus dan is dit een zeer goeie zaak?Conan schreef op 06 januari 2003 @ 12:12:
rond de 40euro geloof ik...origineel bij de belcompany ofzo
Kun je o.a. hier kopen voor € 19.50 incl porto en btw.
Maar doe dat dan aub niet via GoT enzo
Verwijderd
Moet ook maar eens langs zo'n service point om er een nieuwe op te laten flashen...Waar zitten die allemaal, weet dat er een in Amsterdam zit maar daar kom ik nou niet echt dagelijks...(Woon in Delft...)
word een duur grapje dan...Norckon schreef op 06 januari 2003 @ 21:49:
Nope.. flashen doe je bij DCT3 toestellen met een flashkabel. Zit op je printerpoort. Bij DCT4 (waaronder de 6510) heb je zelfs nog een box nodig t.w.v. zo'n 700 a 800 euro. Datakabel zit op de compoort en kun je absoluut niet mee flashen.
Bombeeck in eindhoven maakte niet zo'n goede indruk, die vent daar vertelde mij doodleuk dat ik zelf m'n firmware kon flashen als ik de goede software had.
(Wist toen overigens niet dat ik dat niet zelf kon, kwam ik later achter).
Nu zijn alle problemen verdwenen
En het blijft nog steeds een prachtig toestel
ik heb v4.12 maar'k krijg geen sms ontvangstbevestiging.. bij oudere versie werkte dit nog wel correct.. zijn dr meer mensen met dit probleem? en is er een nieuwere softwareversie die dit verhelpt?
Ben ik ff blij dat ik 4.06 hebHaaZ schreef op 16 March 2003 @ 17:29:
hmz, over firmwaresoftware..
ik heb v4.12 maar'k krijg geen sms ontvangstbevestiging.. bij oudere versie werkte dit nog wel correct.. zijn dr meer mensen met dit probleem? en is er een nieuwere softwareversie die dit verhelpt?
BTW is O2 dacht ik de enige provider in Nederland die nog ontvangstbevestigingen aanbiedt. Krijg je wel de melding 'Onderweg' of helemaal geen melding?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ik heb ook v4.12 maar krijg wel gewoon sms ontvangstbevestigingen. Ik denk dus niet dat dit aan de firmware ligt...HaaZ schreef op 16 March 2003 @ 17:29:
hmz, over firmwaresoftware..
Verwijderd
Ikke in ieder geval niet. EN als je dat probleem hebt is het makkelijk te verhelpen door de software te (laten) updaten...weppe schreef op 09 December 2002 @ 15:21:
Wie heeft er nog meer last van het uitvallen van de telefoon na het versturen van een sms?
Bij T-Mobile en Vodafone werkt het anders ook nogYohan schreef op 16 March 2003 @ 17:38:
[...]
Ben ik ff blij dat ik 4.06 heb
BTW is O2 dacht ik de enige provider in Nederland die nog ontvangstbevestigingen aanbiedt. Krijg je wel de melding 'Onderweg' of helemaal geen melding?
zoals je hierboven kan lezen heb ik dat inmiddels laten doen en is het probleem nu verholpenVerwijderd schreef op 16 March 2003 @ 18:19:
[...]
Ikke in ieder geval niet. EN als je dat probleem hebt is het makkelijk te verhelpen door de software te (laten) updaten...
Verwijderd
Nee, de melding 'onderweg' krijg ik ook niet meer. Dat staat dus los van het netwerk, want dat zou de telefoon er zelf moeten neerzetten.Yohan schreef op 16 March 2003 @ 17:38:
Ben ik ff blij dat ik 4.06 heb
En het heeft met KPN Abbo altijd gewerkt. Tot mn telefoon stuk ging en ze er nieuwe software op gezet hebben.
'k vond het erg handig, maar k kan me nie voorstellen dat ik iets over het hoofd zie ofzo.
Inderdaad, en bij Dutchtone ook.fredkroket schreef op 16 March 2003 @ 18:24:
[...]
Bij T-Mobile en Vodafone werkt het anders ook nog
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Flashen is officieel illegaal.
Flashen van de oudere Nokia's (DCT 3) 3310 / 3410 / 8210 enz. kan met een simpele flasher kabel
Flashen van de nieuwere Nokia's (DCT 4) 8310 / 7210 enz. enz. heb je een DCT 4 box voor nodig die al voor 125 euro te koop is.
Er is ook een box die LEGAAL IS!! En waarbij het dus ook Legaal is om te flashen maar die kost 750 euro. Genaamd Weg!
Je kunt je toestel altijd laten update bij een Nokia Service Center maar de ene Service Center is de andere niet, de een update je toestel direct, en bij de ander moet je 2 weken je toestel inleveren.
EMTS bekend van de Walk In Centers en gsmdefect.nl is failliet dus dat is ook verleden tijd.
En dan heb je nog de Professionele unlockers, deze beschikken over de professionele unlock & flash apparatuur. En die unlockers zitten over het hele land verspreid en vragen een kleine vergoeding voor een upgrade of unlock.
Unlockers in de buurt kun je vinden op Weg!
[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 19-03-2003 16:21 ]
Verwijderd
Verder nergens last van...
Ikk schreef op 19 March 2003 @ 13:02:
Ikk wil toch ff reageren:
Los van of het Flashen nu legaal of illegaal is; hier op GoT staan we het niet toe. En wij zijn nog steeds diegenen die dat bepalen
Ik heb dus al je linkjes ook weggehaald.
[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 19-03-2003 20:04 ]
Ik heb net lopen zoeken en volgens mij is v4.12 echt de nieuwste....
[ Voor 14% gewijzigd door Heineken op 24-03-2003 10:14 ]
4.12 is ook de nieuwste. Met deze versie heb ik nog een klein probleempje. Als ik naar kalender ga, en ik maak een nieuwe memo dan moet je die op het laats bevestigen met de tijd! Maar daarna geeft hij geen OK melding maar het duurt dan een tijdje en dan staat de notitie erin. Eerst deed hij dit wel.Heineken schreef op 24 maart 2003 @ 10:07:
Ik heb v4.12 terwijl ik de telefoon net een paar dagen in m'n bezit heb. Vraag me dus af hoe de topicstarter aan de informatie komt dat v4.15 de nieuwste is? Overigens heb ik nog nergens problemen mee gehad. Ga binnenkort eens proberen te GPRS-en.
Ik heb net lopen zoeken en volgens mij is v4.12 echt de nieuwste....
Op zich geen groot probleem, heb jij dat ook??
Verwijderd
4.12 is de nieuwsten dat denk ik ook want ik heb m'n 6510 4 weken geleden laten herstellen & ze hebben er die versie opgezet...weppe schreef op 24 maart 2003 @ 10:24:
[...]
4.12 is ook de nieuwste. Met deze versie heb ik nog een klein probleempje. Als ik naar kalender ga, en ik maak een nieuwe memo dan moet je die op het laats bevestigen met de tijd! Maar daarna geeft hij geen OK melding maar het duurt dan een tijdje en dan staat de notitie erin. Eerst deed hij dit wel.
overigens: ik heb dat probleem met de agenda niet : als ik er een memo inzet, en ik zet het alarm aan dan vraagt 'm dus de tijd en als ik die invoer zegt 'm onmiddellijk 'notitie opgeslagen'.
wat ik wel vervelend vind, is dat hij bij memo's standaard staat op 'geen alarm' terwijl ik toch voor elke memo een alarm instel...
verder vind ik het aan de agenda van de 6510 ook vervelend dat je niet in één overzicht (al scrollend) alle memo's kunt bekijken (wat bij bijvoorbeeld de 3310 en de 6150 wel mogelijk is); bij de 6510 heb je wel het overzicht van de agenda maar het verschil tussen vette dagen en geen vette dagen vind ik niet echt duidelijk...begrijpen jullie mij?
maar voor de duidelijkheid: ik heb geen enkel probleem met de v04.12
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 11:00 ]
Ik krijg hier gewoon netjes een bevestiging zoals het hoort. Daarna verschijnt er een overzicht van de dag.weppe schreef op 24 March 2003 @ 10:24:
[...]
4.12 is ook de nieuwste. Met deze versie heb ik nog een klein probleempje. Als ik naar kalender ga, en ik maak een nieuwe memo dan moet je die op het laats bevestigen met de tijd! Maar daarna geeft hij geen OK melding maar het duurt dan een tijdje en dan staat de notitie erin. Eerst deed hij dit wel.
Dit gaat bij mij gewoon goed. Hij wordt opgeslagen zoals ik hem erin zet. (in dit geval dus met alarm.Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 10:58:
[...]
overigens: ik heb dat probleem met de agenda niet : als ik er een memo inzet, en ik zet het alarm aan dan vraagt 'm dus de tijd en als ik die invoer zegt 'm onmiddellijk 'notitie opgeslagen'.
wat ik wel vervelend vind, is dat hij bij memo's standaard staat op 'geen alarm' terwijl ik toch voor elke memo een alarm instel...
Het is idd jammer dat deze optie er niet op zit, maar op zich kan je voor korte notities ook 'actiepunten' gebruiken en helpt het alarm je wel herinneren aan je afspraken.verder vind ik het aan de agenda van de 6510 ook vervelend dat je niet in één overzicht (al scrollend) alle memo's kunt bekijken (wat bij bijvoorbeeld de 3310 en de 6150 wel mogelijk is); bij de 6510 heb je wel het overzicht van de agenda maar het verschil tussen vette dagen en geen vette dagen vind ik niet echt duidelijk...begrijpen jullie mij?
maar voor de duidelijkheid: ik heb geen enkel probleem met de v04.12
Ik ben tot nu toe erg te vreden met m'n telefoon.
Verwijderd
het alarm gaat af, ja maar soms doe ik die taak dan niet onmiddelijk, snapje? en zo een overzicht is ook handig als je af en toe 'grote kuis' wilt houden in je agendaHeineken schreef op 24 maart 2003 @ 11:14:
[...]
Het is idd jammer dat deze optie er niet op zit, maar op zich kan je voor korte notities ook 'actiepunten' gebruiken en helpt het alarm je wel herinneren aan je afspraken.
Ik ben tot nu toe erg te vreden met m'n telefoon.
maar we gaan niet teveel klagen hé :-) want ik ben ook zeer tevreden over m'n 6510!
Maar het is net wat je zegt, die taak doe je niet onmiddelijk! Je kunt em ook niet snoozen, dat kan bij de 3310 bv wel!
heb nu nog meer gezeik met dat ding! het beeldscherm blijft constant aan t knipperen en flikkeren en daardoor trekt ie mijn accu binnen 1 dag leeg! Had ie eerst nooit... Ik ga em maar weer opsturen naar nokia eens kijken wat ze er dit keer mee doen