Toon posts:

[Home Cinema] Interferentie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD zit te kijken (Philips TV en DVD-speler, verbonden door meegeleverde scart), en ik zet het geluid vrij hard, dan hoor ik er op de achtergrond een Nederlandse radio-zender doorheen. Vrij irritant, en moet sowieso niet mogen lijkt me.

Iemand een idee hoe dit komt, en vooral, wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,
Sander

Verwijderd

waarschijnlijk pikt een van de apparaten het radio signaal op en moduleert dit naar een audio signaal, helaas kan dit overal in het app. plaats vinden. Wat je kunt proberen is je scart kabel op een andere manier neer te leggen (of hangen), met een lus bijvoorbeeld. Soms wel een ferriet kern om je kabels ook wel helpen. Je kan het probleem ook verhelpen door ontstorings condensatoren op de juiste plek aan te brengen (een hoop uitzoek werk)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 13:53:
Soms wel een ferriet kern om je kabels ook wel helpen. Je kan het probleem ook verhelpen door ontstorings condensatoren op de juiste plek aan te brengen (een hoop uitzoek werk)
Wat condensatoren zijn weet ik nog wel, maar dan houdt het ook wel op. Iets om uit te besteden, lijkt me. :)

Ferriet voor om de kabels moet geen probleem zijn, alleen, waar haal je dat? Electrozaak?

Groeten,
Sander