Toon posts:

browsen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een paar computers draaien
1 is de server (data, internet) draait op W2K.AS en de rest draait op w2k.pro/win98/winme, nou heb ik als ik de netwerk wil browsen of timeouts (duurt gigantisch lang) of ik krijg een melding van "the list of servers for this workgroup is not currently available"

wat kan ik hier op de server voor installeeren? nu heb ik gewoon ICS ingeschakeld.

ik zit te kijken naar een wins-server instellingen, iemand ervaring met dit alles ?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

vaste ip adressen ? dhcp? DNS? hostfiles?

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Topicstarter
jah, kzat net al te kijken, maar ik gebruik nu op et moment gewoon ICS voor I-sharing. ik krijg mxstream gewoon niet aan de praat met winroute (iemand wel overgens?) en daardoor kan ik geen static ip's hebben :(

ik zit gewoon in de IP-range 192.168.0.xxx kan ik die dan in "host" zetten, maar wat moet erachter dan staan ? m'n werkgroep naam? of de verschillende namen van de pc's?

Verwijderd

Om te kunnen browsen heb je in ieder geval een masterbrowser nodig. Aangezien je advanced server waarschijnlijk altijd aanstaat zou je de volgende reg key(s) kunnen wijzigen:

Hkey_local_machine
System
CurrenControlSet
Services
Browser
Parameters
IsDomainMaster = TRUE
MaintainServerlist = YES

Daarna via component services de browser stoppen/starten. Als het goed is zou het dan beter moeten lopen. Name resolutie is essentieel voor een correcte browsing op je netwerk maar wins is overkill voor zo'n klein netwerk en je hebt het niet nodig. Zet wins uit en probeer je systemen vanaf ieder systeem een keer te pingen met de computernaam. Als dat werkt en je die reg keys wijzigt zou het probleem moeten zijn opgelost.

groets,
HC

Verwijderd

Je kan ook proberen DNS te installeren !
W2k gebruikt DDNS en dan zal het ook een stukje sneller gaan !!

DDNS = Dynamic DNS

Verwijderd

Yup, dns kan ook maar das nog meer overkill dan een wins server ;-)

Zelf draai ik wel een dns omdat ik ook een eigen emailserver heb lopen (hadgeen zin meer om de email server van UPC te vertrouwen). Ik gebruik dns echter alleen voor mijn mail systeem (MX record etc..), mijn clients gebruiken gewoon broadcasts.

Groets,
HC

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50
winroute met Mxstream heb ik;
Je moet eerst zorgen dat je je netwerk goed hebt, dus eerst 1 netwerkkaart en zo dat alles wat je wil dat werkt werkt. Daarna doe je mxstream netwerkkaart derin en dan dat instellen. Dan in de helpfile van winroute kijken, waarin je een stap voor stap beschrijving vind van wat je moet doen.

hoop dat je dit duidelijk genoeg is, anders stuur je maar een mailtje.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1