Garantie Seagate harddisks

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 08:56
Ik heb op de hccdagen uit zo'n graaibak een paar 10 gig harddisks gehaald een een aantal werken niet. Ik denk: daar zit vast nog wel garantie op, maar als ik een warranty check doe op de site krijg ik de volgende melding terug:
Serial Number

6DB0X6FX ST310211A 9R4005-504 Component
(*see details below) Contact Place of Purchase

*Warranty Status & *Options

Component
This drive was sold as a system component. The Limited Warranty extends to Seagate's direct customers only and is not assignable or transferable. Please contact your place of purchase.

If you purchased this unit directly from Seagate, please return to the previous page and verify your Seagate customer number, because the customer number you entered () does not match our records.

Betekent dit dat ik het kan shaken of is er een mogelijkheid dat ik toch iets van garantie kan krijgen?

• arjandijk162
ow jah, in het hccdagen forum hadden ze op mijn topic een slotje gezet, laat deze iig open totdat ik zeker weet of ik iets mee kan

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:58
Je kan dus idd alleen garantie krijgen door terug te gaan naar de plek van aankoop.
Vorig jaar heb ik ook een aantal Seagates gekocht op de HCC en hiervoor geldt/gold inderdaad dezelfde regeling. Er is er eentje gecrashed en ik moest mooi terug naar de winkel, want Seagate wou de schijf niet via internet accepteren... :(

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Dat is vaak omdat Seagate zijn schijven verkoopt aan b.v. Compaq. Ze nemen dan ook de garantie op zich. Dan heb je een schijf die na net een jaar kapot gaat en dan kun je hem dus niet naar Seagate opsturen omdat je bij Compaq moet zijn.
Het is zelfs zo erg dat als je niet continu allerlei cursussen voor Compaq doet, je niet eens meer garantie hebt op het moment dat je zo'n schijf voor je klant wilt vervangen en dus in de kast bent geweest. Nu moeten ze dat eerst bewijzen natuurlijk. Het is vaak goedkoper om er een nieuwe schijf in te frommelen dan het systeem naar Compaq te sturen.

Dan heb je dus een schijf die onder garantie is, als hij maar in een Compaq systeem bij Compaq aankomt. Als je veel dezelfde systemen hebt kun je dus wel een beetje onderling wisselen en dan een systeem opsturen waarvan werkelijk geen enkel onderdeel het meer doet. En je maar van de domme houden, ik weet van niets!! :-)

Ik denk dat je het kunt shaken, want de meeste computerleveranciers (waar Seagate dus aan levert) geven maar 1 jaar garantie.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
was dat bij dat dikke mens die een hele bak vol had staan met schijven voor 5 euro? :{

dan hebben we hetzelfde probleem

maargoed, het was te proberen :P

• arjandijk162
ja, idd, die ja, ik heb met een vriend 10 hds meegenomen en ik had er dus 5, eentje deed het

Op zondag ben ik nog een keer langsgegaan en heb er een 4,3 gb gekocht die het prima doet, ik weet nog niet of die schijven van die vriend van me het doen

Verwijderd

arjandijk schreef op 28 November 2002 @ 15:39:
ja, idd, die ja, ik heb met een vriend 10 hds meegenomen en ik had er dus 5, eentje deed het

Op zondag ben ik nog een keer langsgegaan en heb er een 4,3 gb gekocht die het prima doet, ik weet nog niet of die schijven van die vriend van me het doen
k heb hier een 4.3 gig seagate in zo`n rubberen verpakking en die is tot 13 maart 2003 in de garantie van Seagate

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

En zelfs met een losse schijf krijg je 'em niet altijd omgeruild als ie uit bijvoorbeeld een IBM blijkt te komen ook al zit er nog garantie op. IBM wil nog wel 's om de hele PC vragen. Als je alleen de harddisk hebt dan heb je pech :X
Pagina: 1