Als ik een filmpje of mp3tje afspreel, horo ik een soort knalletje, en dat is best irritant. Het gebeurt op een onregelmatig tijdstip, en ik zou graag willen weten hoe ik dit moet oplossen.. Ik heb denieuwste drivers en draai XP + SP1.
Ik zou niet weten waar je het over hebt, maar het klinkt als een driver probleem. Probeer een nieuwere driver bij Ceative te vinden, of helemaal beter: ga weer 98SE draaien
Specificeer je knalletje
eens wat nader... Hier kunnen we je niet echt mee helpen...!
Kun je hem opnemen en online zetten (in mp3 formaat)?
Kun je hem opnemen en online zetten (in mp3 formaat)?
[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 28-11-2002 15:26 ]
Alles kan stuk.
heb je je illigaal vuurwerk in je kast verstopt en vergeten ? (geintje)
nee, maar wat het kan zijn is dat je IRQ heb geshared met bijv. netwerkkaart en dat ie dus interfereert met de geluidskaart. prop je kaart eens in een anders slot of haal alles eruit behalve je geluidskaart. check ook je systeems es met sisoft Sandra, wie weet komt er wat uit.
nee, maar wat het kan zijn is dat je IRQ heb geshared met bijv. netwerkkaart en dat ie dus interfereert met de geluidskaart. prop je kaart eens in een anders slot of haal alles eruit behalve je geluidskaart. check ook je systeems es met sisoft Sandra, wie weet komt er wat uit.
Hoe kom ik daar achter dan? Dit is een wavje van het geluid: HierMR_WAZOO schreef op 28 November 2002 @ 17:47:
is t geen statische electriciteit?
Het begint best storend te worden, de drivers heb ik weer geupdate, maar het blijft hetzelfde. En de IRQ is niet gedeeld.
Verwijderd
Het geluid lijkt erg veel op een tik op een microfoon. Staat er ergens een mic aan?
In je mixer: ff alle signalen op mute zetten.
In je mixer: ff alle signalen op mute zetten.
Ik heb ook last van een dergelijk probleem.... gehad!
Het is voor zover ik weet een driver probleem. Meestal als ik de windows standaard driver gebruik dan heb ik nergens last van. Bij een update of die nou van windowsupdate of van creative zelf komt dan krijg ik ook kraakjes en plofjes. Die zijn er dan echter vooral bij het opstarten en de eerste keer dat ie wat af moet spelen.
Ik zou zeggen speel eens met wat drivers en installeer windows opnieuw als het aanhoudt.
Het is voor zover ik weet een driver probleem. Meestal als ik de windows standaard driver gebruik dan heb ik nergens last van. Bij een update of die nou van windowsupdate of van creative zelf komt dan krijg ik ook kraakjes en plofjes. Die zijn er dan echter vooral bij het opstarten en de eerste keer dat ie wat af moet spelen.
Ik zou zeggen speel eens met wat drivers en installeer windows opnieuw als het aanhoudt.
Verwijderd
Ik heb ook weleens een knalletje en ik heb toevallig ook een SBLIVE.
Maar bij mij is het als iemand beneden het licht uitdoet ofzo, ze zitten dus op dezelfde schakeling.
Kan je heel weinig aandoen alleen zorgen dat iedereen mt zn poten van ut licht blijft.
Het valt mij nu al niet meer op.
Als ik mn eigenlichtaschakelaar ongeveer op het punt: Licht aan/licht uit hou dan krijg je zo'n gek geluid. ruis en geknal, maar dat doe ik alleen als mensen zeggen dat ze een knalletje hoorde:)
Misschien heb jij hetzelfde, misschien niet.
PS
het is NIET elke keer als iemand het licht uitdoet. Licht misschien aan hoeveel elektrische apps eraan staan ofzo
Greetz Angkasa
Maar bij mij is het als iemand beneden het licht uitdoet ofzo, ze zitten dus op dezelfde schakeling.
Kan je heel weinig aandoen alleen zorgen dat iedereen mt zn poten van ut licht blijft.
Het valt mij nu al niet meer op.
Als ik mn eigenlichtaschakelaar ongeveer op het punt: Licht aan/licht uit hou dan krijg je zo'n gek geluid. ruis en geknal, maar dat doe ik alleen als mensen zeggen dat ze een knalletje hoorde:)
Misschien heb jij hetzelfde, misschien niet.
PS
het is NIET elke keer als iemand het licht uitdoet. Licht misschien aan hoeveel elektrische apps eraan staan ofzo
Greetz Angkasa
Herkenbaar probleem. Ook een SB live, kraakjes heb ik gehad, door PC aan verwarming te aarden opgelost (tegenwoordig gewoon een geaarde stekker, na verhuizing). Bij opstarten hoor ik soms nog wel eens een soort van Poeffff! (zo klinkt het ongeveer) en ook als iemand aan de lichtknop zit in hetzelfde blokje waar ook de stekker voor het hele pc gebeuren zit. Ik denk dat deze problemen door statische elektriciteit komen, en heb er nog geen oplossing voor gevonden.
JPS
Als je die wave digitaal hebt opgenomen is het geen statische electriciteit. Die informatie die naar je soundcard ging bevatte deze tikken al. Dan is het eerder een driver probleem lijkt me.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Pagina: 1