Toon posts:

vastlopers met IWD II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:

AMD xp 2000+ (1666 MHz),
512MB DDR 2700 (a merk),
80 GB WD 7200 RPM 8MB,
48x 12x 48x liteon,
16x48x DVD liteon,
Epox 8k9a, laatste via driver (1.41 dacht ik)
Club 3d ATi radeon 9700 pro 128 MB Dvi, Catalyst 2.4
Floppy,
onboard sound, laatste driver van epox site.

En ik heb laatst IWD II gekocht. Het installeren enzo werkt allemaal vrij goed. Ik kan het spel zelfs nog opstarten en er stukken mee spelen.. Helaas loopt na 10 minuten/ een kwartier het spel zwaar vast.. :( Zo zwaar dat ik op de reset moet drukken. Tevens blijft het geluid hangen (telkens korte dezelfde stukjes)...

Ik vind dit zeer vaag.. Fifa 2003 loopt bij mij zeer stabiel evenals Morrowind (geen crashes gehad met 6 uur spelen!), aoe2:tc (ook 2d) en 3dmark2k1 (wel een ietwat lage score? +-12500 @ 1024 @ 32 bit), waarschijnlijk ligt het niet aan de agp 8x.... Hoe kan een 2d spel een pc muurvast laten lopen terwijl veel meereisende spellen perfect draaien :? :r

Wat kan ik hier aan doen? Geluidsversnelling is al uitgeschakeld in dxdiag.

Moet ik mijn geluidskaart fysiek uitschakelen om het spel te spelen (het enige wat ik mi niet gedaan heb)?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02
Je hebt al andere videokaart drivers geprobeerd? En dat een 3D spel wel goed loopt en een 2D spel niet goed loopt hoeft helemaal niet vreemd te zijn hoor. Het kan aan het spel liggen, of het ligt aan de drivers die het ene spel wel goed laat draaien en het andere spel niet.
En waarom denk je dat het aan je geluidskaart ligt? Als je pc vastloopt wordt het stukje geluid de hele tijd herhaald, dat betekend niet dat er wat is met je geluidskaart.
(En een score van 12500 is niet laag voor jouw pc. Je hebt een XP2000 en die houdt je score een beetje tegen)

The devil is in the details.

Verwijderd

2.01 patch al geinstalleerd? Is te vinden op http://icewind2.blackisle.com/

Verwijderd

Topicstarter
Patch is nog niet geinstalleerd.. Helemaal niet aan gedacht. Ik ga het vanavond proberen (zit nu op uni).

Op mijn oude pc had ik namelijk af en toe vastlopers bij morrowind.. (eens in de 4 uur). En daar liep het geluid wel door en het beeld niet (om het zo te zeggen), en daardoor dacht ik dat het misschien lag aan de geluidskaart. Verder heb ik gelezen dat een aantal mensen last hadden van vastlopers bij 3d spellen met dezelfde videokaart en dat 2d wel goed werkte..

Wat ik nog niet gedaan heb is het terugzetten van videokaart hardware acceleratie.. Misschien dat dat helpt (maar ik dacht van niet).. Andere suggesties zijn welkom en alles loopt btw op standaard kloksnelheden (eerst alles goed werkend krijgen).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 13:08 ]