Toon posts:

ATI 9000 pro installatieproblemen win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Hercules 9000 pro gekocht nav. de lovende kritieken in computertotaal. Een vriend van mijn kocht een 9500 op aanraden van zijn leverancier. Beiden ondervinden we dezelfde problemen bij het installeren op win98se.

Het lukt ons niet om de kaart goed geinstalleerd te krijgen. Bij installatie vanaf de cd (na deinstallatie oude driver) geeft hij een foutmelding
surregkey failed! try installing vga standaard pci driver first.
Hierna lukt na veel geklooi dit maar gedeeltelijk. Win98 wordt instabiel en mijn refres rate blijft op 60 hz staan, wat ik ook probeer.

De installatie ging zowieso voor geen meter. Heb de pc 10 keer in veilige modus moeten zetten voordat ik beeld kreeg. Na verschillende installaties sloeg de pc al bij het opstarten compleet uit (interrupt probleem?)
Bij de vriend van me ging het net zo belabberd. Hij heeft nu winxp geinstalleerd, maar het systeem blijft instabiel (blauwe schermen).

specs van mijn pc: jetway mobo (867as), 256 ddr, win98se, verschillende randapparaten (scanners, webcam, scsi etc.), live! kaart. :-)

Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad? En wat was je oplossing?

Ik hoor het graag van je want ik ben een beetje radeloos

Verwijderd

blauwe schermen bij xp? verder zou ik maar terug gaan naar de winkel en vragen of zij info hebben en check anders www.hercules.com voor 'oude' drivers

Mijne werkt gwoon goed op xp +millenium

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 14:21 ]