ja dat moet je tellen 
Maar het is heel onwaarschijnlijk dat het sdram is en als het al sdram is is het PC66, dus tetraag
Maar het is heel onwaarschijnlijk dat het sdram is en als het al sdram is is het PC66, dus tetraag
je proc draait op een bussnelheid van 100mhz, daarom moet je geheugen ook 100mhz zijn. Maar het is een zeeeeeeeeeeeeer kleine kans dat er 100mhz SDram in je p120.
ook zeer kleine kans dat er uberhaupt SDRAM inzit.. het is waarschijnlijk 72pins EDO ram.. heb je niks aan op die andere PC..
Verwijderd
er zit geen sdram in
dat is pas vanf p166 volgens mij
en owja 66mhzram kan maakelijk op 100 draaien
een vriend van me draait het al een jaa rop 133!!
dat is pas vanf p166 volgens mij
en owja 66mhzram kan maakelijk op 100 draaien
een vriend van me draait het al een jaa rop 133!!
P120 KAN in theorie SDRAM hebben. Ligt nl. niet aan de proc maar aan de mobo. Als je een relatief nieuw mobo hebt (VX of ALi5 ofzo) en daar om een of andere reden een P90 in hebt hangen, dan heb je een goede kans op SDRAM. Maar dan wel hoogstwaarschijnlijk PC-66. Het KAN PC-100 zijn, maar die kans is nog lager dan een ALi5 met een P90.
Wat betreft dat je het op 100/133 kunt draaien- tja, het is te proberen- maar ook al onwaarschijnlijk. De andere kant op gaat wel iets leuks op: Cas-3 PC100 draait prima op Cas-2 als je het op 66 (of 68, of 75
) draait. Scheelt weer een procentje ofzo.
Wat betreft dat je het op 100/133 kunt draaien- tja, het is te proberen- maar ook al onwaarschijnlijk. De andere kant op gaat wel iets leuks op: Cas-3 PC100 draait prima op Cas-2 als je het op 66 (of 68, of 75
Oslik, blyat! Oslik!
Let wel ff op het voltage want anders past het geheugen gewoon niet al hebben ze wel het zelfde aantal pinnen. 5V is overigens vaak edo op een grotere op een dimm lijkende module.
Meh ...
Wat is eigenlijk precies cas-2/cas-3? Waar kan ik hier info over vinden en hoe kan ik zien wat ik zelf heb?
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Ik heb idd eens een mobo gehad waar een p120 op kon (socket 7 oid?) en ook één SDram Dimmetje. Dus twee slots voor simmetjes en één slot voor een dimmetje.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Volgens mij zijn dat die VX-mobos van Intel. Die konden dimms aan.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
je heb ook van die blokkies waarin je kan verzamelen... je stopt sammasegge 4 edo 72 pins blokkies in een cartridge die 168 pins is :):):) of het dan 100 Mhz is week nie maar het kan wel... ik heb ze vorige keer op de HCC-dagen zien liggen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 12:34 schreef Gallus het volgende:
Wat is eigenlijk precies cas-2/cas-3? Waar kan ik hier info over vinden en hoe kan ik zien wat ik zelf heb?[/quote]Beetje off topic natuurlijk... Cas latency is de refresh rate van de Ram- hoe lager hoe sneller (preciese tech details doen er niet zo toe, maar meer is te vinden op THG). SDRAM komt in 2 smaken: 2 en 3 (DDR in 2 en 2.5). Als je mobo Cas-2 ondersteunt, kun je in principe dat met iedere DIMM proberen. Of het zal lukken hangt af van 1) wat je chip aankan en 2) hoe snel de RAM draait. Cas 2 PC-150 is dus beste soort. En duurste. Maar Cas 3@150 draait misschien op 2@133 en vrijwel zeker op 100 of 66. Tenzij je stinkend rijk bent heb je geen 150MHz ram. Maar ook voor gewone stervelingen: stel je hebt een Celeron met PC-100 Cas3. Op de 66MHz van de CPU draait het misschien wel op Cas2. Scheelt niet zoveel, maar altijd leuk.
Hoe kom je erachter? Echt goede ram heeft het meestal op de etiket staan. Anders kun je achter de spect komen door op chipserienummer te zoeken. Praktischer is: gewoon proberen. In het ergste geval boot je sys niet meer of wordt ie instabiel. Net als bij iedere andere overclockpoging geldt dan: stapje terug en opnieuw proberen.
Wat is eigenlijk precies cas-2/cas-3? Waar kan ik hier info over vinden en hoe kan ik zien wat ik zelf heb?[/quote]Beetje off topic natuurlijk... Cas latency is de refresh rate van de Ram- hoe lager hoe sneller (preciese tech details doen er niet zo toe, maar meer is te vinden op THG). SDRAM komt in 2 smaken: 2 en 3 (DDR in 2 en 2.5). Als je mobo Cas-2 ondersteunt, kun je in principe dat met iedere DIMM proberen. Of het zal lukken hangt af van 1) wat je chip aankan en 2) hoe snel de RAM draait. Cas 2 PC-150 is dus beste soort. En duurste. Maar Cas 3@150 draait misschien op 2@133 en vrijwel zeker op 100 of 66. Tenzij je stinkend rijk bent heb je geen 150MHz ram. Maar ook voor gewone stervelingen: stel je hebt een Celeron met PC-100 Cas3. Op de 66MHz van de CPU draait het misschien wel op Cas2. Scheelt niet zoveel, maar altijd leuk.
Hoe kom je erachter? Echt goede ram heeft het meestal op de etiket staan. Anders kun je achter de spect komen door op chipserienummer te zoeken. Praktischer is: gewoon proberen. In het ergste geval boot je sys niet meer of wordt ie instabiel. Net als bij iedere andere overclockpoging geldt dan: stapje terug en opnieuw proberen.
Oslik, blyat! Oslik!
ik heb zelfs ooit een pc gezien, dat was een 486 DX-4 100 MHz en die had 2 * SDRAM 66 MHz.. dus het kan wel...
Pagina: 1